İkinci El Bakım Rehberi -2 (Periyodik Bakımlar)

2015 dizel 69k km araç için hepsini yapabilirsiniz.

Egr-manifold mümkünse söktürüp yaptırın.
Motor içi temizliği dediğimiz yağlama hattı temizliği: yağ değişiminden önce temizleyiciyi yağa ekleyin, 10-15 dk rölantide çalışsın, sonra yağı boşaltılması ucuz bir yağ koyun araca, bu yağ da temizleyici kalıntılarını durulasin. Sonra da dpf li aracınıza x-clean 5/30 koyun.

Imkân nispetinde carbon clean, Klima temizliği, radyatör temizliği de yaptırmanizi tavsiye ederim

RNE-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Öncelikle bilgilndrmeniz için teşekkür ederi, benim asıl derdim aracımı ilk çalıştırmada gelen o meşhur 2 saniyelik sesi kesmek ,forumda arkadaşlarada gına gelmiştir bu konuyu sürekli açtığım için :) .bunu kesmek için yollar aramaktyım, bazı tavsiyelerde mobil 1. 0w 40 ince bir yağ olduğu için onu kulln diyorlar, kimi motor içine katkı koyup çalkalatıp temzliğini yap diyor kimi yorumlarda katkı temizliği ileriki zamanlarda yağ eksiltmeye yol açıyor yapma diyorlar, açıkçası çıkmazdayım hocam:)
 
Öncelikle bilgilndrmeniz için teşekkür ederi, benim asıl derdim aracımı ilk çalıştırmada gelen o meşhur 2 saniyelik sesi kesmek ,forumda arkadaşlarada gına gelmiştir bu konuyu sürekli açtığım için :) .bunu kesmek için yollar aramaktyım, bazı tavsiyelerde mobil 1. 0w 40 ince bir yağ olduğu için onu kulln diyorlar, kimi motor içine katkı koyup çalkalatıp temzliğini yap diyor kimi yorumlarda katkı temizliği ileriki zamanlarda yağ eksiltmeye yol açıyor yapma diyorlar, açıkçası çıkmazdayım hocam:)

Bir sorundan kurtulmaya çalışırken başka bir soruna yol açmamak lazım Emre bey, Bence müdahale son seçenek olsun doğru tespit bulunana kadar kesinlikle müdahale ettirmeyin. Dikkat etmekte fayda var. Saygılar hocam.
 
  • Beğen
Tepkiler: adalı ali
Bir sorundan kurtulmaya çalışırken başka bir soruna yol açmamak lazım Emre bey, Bence müdahale son seçenek olsun doğru tespit bulunana kadar kesinlikle müdahale ettirmeyin. Dikkat etmekte fayda var. Saygılar hocam.
Sağolun hocam, kulağım gözüm form da bir yol bulunup paylaşılırsa memnun kalırım çünkü servisten bir sonuç çıkaramadım
 
Motor içi temizliği ve şu yağlardan birini kullanmak zaten periyodik olarak yapmanız gereken birşey. Sese özel bir müdahale değil.

Liquimoly 4100 toptec 5/40
Motul xclean 5/30
Mobil ESP 0/40

Motor içi temizliği üzerinden çok yıl ve km geçmiş araçlarda yağ kaçırmaya sebep olabilir, bu da bir zarar değil aslında, o güne kadar temizlenmeyen yağlama hattı keçelerinin deforme olmasından kaynaklanıyor. Şu andan başlarsanız sorunsuz devam edebilirsiniz

RNE-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: adalı ali
Motor içi temizliği ve şu yağlardan birini kullanmak zaten periyodik olarak yapmanız gereken birşey. Sese özel bir müdahale değil.

Liquimoly 4100 toptec 5/40
Motul xclean 5/30
Mobil ESP 0/40

Motor içi temizliği üzerinden çok yıl ve km geçmiş araçlarda yağ kaçırmaya sebep olabilir, bu da bir zarar değil aslında, o güne kadar temizlenmeyen yağlama hattı keçelerinin deforme olmasından kaynaklanıyor. Şu andan başlarsanız sorunsuz devam edebilirsiniz

RNE-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Teşekkürlrr hocam
 
Selamünaleyküm.

İkinci el olarak yeni aldığınız eski aracınızın ilk kontrol ve bakımlarına dair yazdığım "İkinci El Bakım Rehberi -1" yazısını öncelikle okumanızı tavsiye ederim. O yazıda değişmesi gereken parça ve sıvıların mahiyetinden de bahsetmiştim kısmen. Şimdi ise gelelim periyodik bakımlara.

Ekli dosyayı görüntüle 862

Periyodik bakım aralığı ülkeden ülkeye, markadan markaya, araçtan araca, motordan motora vs farklılık arz edebiliyor. Ülkemizde satılan araçlarda genel olarak tavsiye edilen aralık 15bin KM / 12 ay olsa da genel kabul ve uygulama 10bin KM / 12 ay yönünde yerleşmiş gibi: ne kadar erken o kadar iyi.
  • Her bakımda (10bin/12ay)
    • Motor yağı
    • Hava, yağ, yakıt ve polen filtreleri
    • Varsa LPG filtresi
  • 20bin KM
    • Buji ve buji kabloları
  • 50-60bin KM
    • Ateşleme bobin(ler)i
    • V kayışı
    • Varsa triger (kayış+devridaim) seti
    • Şanzıman yağı (otomatik ise muhakkak)
    • Varsa turbo rekorları kontrol, bakım ve değişimi
    • Dizel için enjektör bakımı
    • Varsa LPG gaz kesici filtresi
    • Varsa LPG regülatör bakımı (Diyafram-conta/tamir takımı değişimi)
    • Emişi hattı temizliği (Egr, emme manifoldu, gaz kelebeği, rölanti valfi, map-maf sensörleri)
    • Yakıt hattı temizliği (carbon-clean: o güne kadar düzenli yapılmışsa ya da düşük km'de ise)
  • 100-120bin KM
    • Varsa triger (zincir+devridaim) seti
    • Debriyaj seti (baskı-balata)
    • Şarj ve marş sistemi kontrol ve bakımı.
  • Ayrıca
    • Her 2 yılda bir hidrolik sıvılar
    • Her 5 yılda bir soğutma sıvısı (türüne göre değişebilir)
    • Her 2 bakımda bir motor içi temizliği (o güne kadar düzenli yapılmışsa ya da düşük km'de ise ya da karter temizlenmiş ise)
    • Disk ve balata takımları da her bakımda kontrol edilerek gerektiğinde değişimi yapılır. (Torna işlemi önerilmiyor)
Not: Umarım atladığım bir şey yoktur. Yorum ve eleştirileriniz sayesinde gelişmesi dileğiyle...
Merhabalar ıyi bayramlar opel astra 1.6 dizel j kada sahibiyim triger 60. Bin km de değişecek mi? Saygılarımla
 
Kayış 60 binde, Zincir 120 binde.

RNE-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Hocam benim anlamadığım birkaç konu var yardımcı olursanız ;

1-Fren hidroliği konusunda ustaları ikna etmeye uğraşıyorum, değiştirmeye yanaşmıyorlar, parasını verecez yine de naz ediyorlar. ustanın dediğine göre yetkili servis bile değiştirmiyormuş sadece seviye düşükse ekleme yapıyormuş.Forumda bu işlemi kendi yapan var mı ?

2-Kitapçıkta DOT 4 yazıyor, Motul sitesinden araca uygun arattığımda dot 5 tavsiye ediyor sıkıntı olur mu?

3- Fren hidroliği ile direksiyon hidroliği aynı mı? aynı kaptan mı besleniyor
 
1- İnternette basit bir araştırma ile fren hidrolik yağlarının değişim aralıklarına dair resmi ve gayri resmi bilgiler bulunabilirsiniz. 2+2 nin 4 ettiğinin ispatı mı olur? Kabul etmiyorsa o usta, kendi eksiği. Ben 2 ay önce araçtaki tüm sıvıları değiştirttim sanayide ustama, şanzımandan fren ve direksiyon hidrolik yağlarina kadar ama havasinin alınmasi konusu var, ona dikkat.

2- DOT 3-4-5.1 poliglikol olarak geçiyor ve birbiri yerine kullanılıyor diye biliyorum, kesin olarak ifade edemiyorum. 5 in yapısı farklı, silikon bazlı

3- Direksiyonda şanzıman yağı kullanılıyor: atf. Fren hidroliğinden farklı [emoji106]

Mi A1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: adalı ali ve neco
Yine bir bakım zamanı geldi :) istikrarlı bir şekilde 6 ayda bir 10 bin km yaparak ilerliyorum :D

Zamanında @tuleybihayat (Yunus Emre) hocam'a Motul için beni ikna edemediniz demiştim ama sanırım subluminal olarak Motul beynime işlemiş :p

Aldığım bakım setini aşağıdaki fotodan görebilirsiniz, Motul 8100 X-Clean FE 5w30 ve BOSCH filtreler toplamda 314tl'ye maloldu.

Bakım zamanı gelenlerin bilgisine ;)

Ekran Alıntısı.webp
 
Geri
Üst