İlk uzun yol izlenimlerim

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan adRe j
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: İlk uzun yol izlenimlerim

yavuzozkan link' Alıntı:
Ömrümü tüketti Ankara - Yozgat arası ! Tayinim çıktı adamlar yolları yaptılar. Son turu güzelim yolda yapmıştım :) En güzel anım Irmak tesislerinden neredeyse bedavaya aldığım gazdı :D
Yollar fena değil güzel genişletmişler baya bir ama zemin berbat bu kezde ben sungurludan sonra alaca içerisinden geçip aydıncık ilçesine gittim hoş gerçi alaca içine girmeye gerek yoktu ama birkaç alışveriş yapmamız gerekiyordu :) zemin kötü yine ama yollar düzlük ve geniş olmuş bazı yerlerde yine yozgat ve çorum belediyesinin anlaşamadığı çok belli oluyor :)il sınırları içerisinde özellikle :)
 
Ynt: İlk uzun yol izlenimlerim

albertxx link' Alıntı:
Güzel değerler.Yokuş yukarı sabitleyici konusunu bende demiştim testte ettim fazla yakıyor.Sabit gaz ile çıkmak ile yokuşda sabitlemede aynı bayırda anlıkta daha fazla yaktığını görürsünüz.Deneyebilirsiniz :)
Evet forumda okumuştum bende bu konuyu deneme fırsatım varken test edeyim dedim hemen hemen aynı diklikteki yokuşları hız sabitleyici ve manuel olarak denedim...

Hız sabitleyicide araç yokuş çıkarken sürekli güç iletiyor tekerleklere araç yokuş boyunca hep atakta oluyor 10-12 litre anlık değer görüyordum

manuel olarak kendim çıktığımda yokuşu 8-9 litre arası oranlar gösteriyordu

her ne kadar anlık değer yanıltıcı olsa bile iki koşulunda aynı olduğunu farzettiğimizde yinede yokuş tırmanırken kendiniz kullanınca ufakta olsa tasarruf sağlama imkanımız oluyor...

Herşey bir yana o pek takmadığımız Şhift uyarısına dikkat ettiğimizde düzlükte ciddi oranlar elde edebiliyoruz diye düşünüyorum
 
Ynt: İlk uzun yol izlenimlerim

Bir motorun yakıt tüketimi verdiğiniz gaz ile doğru orantılıdır. Olayın motor devri ile alakası yoktur. Örneğin sürekli 2000 devirde kullanırsanız aracın sıkıştığı yerde fazladan gaza yüklenmeniz gerekecek. Atmosferik araçlarda rampa tırmanmak için biraz teknik bilgi biraz da deneyim lazım. Çok dik rampalarda kesinlikle vites küçültülmelidir. 5. viteste 110 ile giderken hızı sabit tutmak için gaz pedalına yüklenmek tüketimi artırır. Aracın hızının düştüğü yerde bir alt vitese alabilir ya da rampa öncesi hızınızı artırabilirsiniz. Maksimum torkun geldiği 3500-3750 devir bandında rampa çıkılırsa hız kaybetmeden rampa çıkılır ama tüketim fazla olur. Minimum tüketimle rampayı çıkmak için hızdan feragat edip bir alt vites kullanılabilir.

Dik rampalarda cruise control kullanımı tüketimi artırır. Şöyle ki 110 km hızda aracı sabit tutmak isteyen sistem yokuş büyüklüğü bilmeden yokuşa girerken az gaz verir ama yokuşun ortasında araç çekişten düşmeye başlayınca bu sefer tam gaz verip 110 km hızda tutmaya çalışır. Siz yokuşu çıkmak için yarım gaz kullanırken sistem tam gaz verir. Birçok kişi de aslında cruise gibi davranıyor rampada, araç yavaşlamaya başlayınca tam gazla toplamaya çalışıyor. Atmosferik bir motor 2-3 k devirde ne kadar gaz verirseniz verin yeterli oksijen alamadığı için güç kaybedecektr. İşte turbo bu noktada devreye giriyor. Motora her devirde oksijen sağlandığı için turbolu araçlar rampada tıkanmaz.
 
Ynt: İlk uzun yol izlenimlerim

madmax50 link' Alıntı:
Bir motorun yakıt tüketimi verdiğiniz gaz ile doğru orantılıdır. Olayın motor devri ile alakası yoktur. Örneğin sürekli 2000 devirde kullanırsanız aracın sıkıştığı yerde fazladan gaza yüklenmeniz gerekecek. Atmosferik araçlarda rampa tırmanmak için biraz teknik bilgi biraz da deneyim lazım. Çok dik rampalarda kesinlikle vites küçültülmelidir. 5. viteste 110 ile giderken hızı sabit tutmak için gaz pedalına yüklenmek tüketimi artırır. Aracın hızının düştüğü yerde bir alt vitese alabilir ya da rampa öncesi hızınızı artırabilirsiniz. Maksimum torkun geldiği 3500-3750 devir bandında rampa çıkılırsa hız kaybetmeden rampa çıkılır ama tüketim fazla olur. Minimum tüketimle rampayı çıkmak için hızdan feragat edip bir alt vites kullanılabilir.

Dik rampalarda cruise control kullanımı tüketimi artırır. Şöyle ki 110 km hızda aracı sabit tutmak isteyen sistem yokuş büyüklüğü bilmeden yokuşa girerken az gaz verir ama yokuşun ortasında araç çekişten düşmeye başlayınca bu sefer tam gaz verip 110 km hızda tutmaya çalışır. Siz yokuşu çıkmak için yarım gaz kullanırken sistem tam gaz verir. Birçok kişi de aslında cruise gibi davranıyor rampada, araç yavaşlamaya başlayınca tam gazla toplamaya çalışıyor. Atmosferik bir motor 2-3 k devirde ne kadar gaz verirseniz verin yeterli oksijen alamadığı için güç kaybedecektr. İşte turbo bu noktada devreye giriyor. Motora her devirde oksijen sağlandığı için turbolu araçlar rampada tıkanmaz.

+1

Düşük vites / yüksek devirde motoru kompresyona bindirince ya da ivmeyi kontrol altında tutunca da anlık değerler son derecede düşük kalabiliyor.

Sıkışık trafikte sıklıkla ani hızlanma gerektiğinde gaza üst viteste "abanmak" yerine düşük vites / yüksek devirdeyken gaza az basmak hem performans hem de tüketim açısından daha tatminkar olabiliyor.
 
Geri
Üst