INSIGNIA: cakma amiral gemisi :D

öylede lpg nin fosil yakıta göre bir avantajı var benzin dizel malum illaki tek elden tüpraşdan çıkıyor benzinin araçda çalışabilmesi için işlenmesi falan lazım tesislerde
lpg de böyle bir şey yok lpg zaten işlenmeyen bir gaz olduğu için direk kullanılabiliyor lpg de merkezi bir tüpraş gibi yer yok o yüzden lpg farklı yollardan memlekete giriyor diye biliyorum bu benim bildiğim dikkarimi çeken zaten lpg uzun yola çıkdınızmı git gide düşüyor istanbulda 1900 olan lpg uzun yolda 1500 lere kadar düşüyor..
yani devlet el atsada bir tekel getirsede lpg ye lpg nin kaçağı çok olur rahat olur :)

O yüzden mi evlerde kullanılan tüpgazlar vatandaşa aşırı pahalı olarak satılıyor :kop:. Devletim istesin zam yapmak için ona da bir bahane bulur :D.
 
yaa LPG'ye zam gelirse eski kullanıcıya dokunmaz ki. mesela ben taktırdığım kitin parasını zaten cebime koydum. LPG'nin fiyatı artarsa benzine geçeriz... demokraside çare tükenmez... :kop:
 
yaa LPG'ye zam gelirse eski kullanıcıya dokunmaz ki. mesela ben taktırdığım kitin parasını zaten cebime koydum. LPG'nin fiyatı artarsa benzine geçeriz... demokraside çare tükenmez... :kop:

Aynen :)
 
Evet opel bu yeni nesil motorlarla ne yapıcak merak ediyorum insanların lpg alternatifinide ellerinden aldılar..
 
eğer bizim Çorum'daki gibi araç sahibi bu olayları basına yansıtırsa çekeceği var, Çorumlu Insignia'cı neredeyse kendisi mahkemelik olacaktı:D onun aracını bayi geri aldı, aradaki farkı da alıp dizel Insignia verdiler sorun çözüldü.

ama bu kişinin bir yere varacağını sanmıyorum, sebep belirtmemiş, amacı daha çok çamur at izi kalsın gibi gördüm. belkide aracı sattı bile. çünkü aynısını yapan olmuştu. donanımhaber'de Deniz diye birisi (eski aracı 1.16'ydı) Insignia çıkar çıkmaz ilk gelen 115 hp'liklerden aldı, o zamanlar 180'lik henüz gelmemişti zaten. doğal olarak bebeklik hataları çıktı. bir sorun çıkıyor, moralim bozuldu hiç memnun değilim vs. servise gidiyor sorun çözülüyor sonra gelip çok mutluyum sorun çözüldü aracıma tekrar bağlandım laf ediyordu. bir gün şoför kapısını yuvarlak yuvarlak çizmişler ona bozuldu vs. böyle iyi güzel giderken birgün geldi arabayı sattım dedi, forumda Insignia konusu geçen her yerde arabayı kötüledi. ama binerken birşeyi yoktu. yaptığı resmen b.k atmak yani.
zaten ben kendisine birşey demiyorum, 1.16'dan inip Insignia'ya geçen, ondan da Megane Coupe'ye geçen zihniyete ne denirki :D ailesi de BMW'den Opel'e geçen tek salak sensin heralde demiş, bunuda geldi foruma açık açık yazdı:kop:

neyse, konusu geçen araç Edition+Premium paket, 58.000 olduğuna göre ya 2009'da ilk gelenlerden aldı, yeni arabanın sorunlu olacağı bellidir,
ya ötv indirimi döneminde 180 hp olarak aldı, lpg taktırdıysa sorun yaşaması normaldir, lpg yoksa aracın ufak tefek elektronik sorunları var, yeni yazılımla yada akü kutup başını söküp takmayla düzeliyor. bunlarla uğraşmak bıktırmıştır, arabaya lanet etmiştir.
bu arabanın yeni olduğunu sanmıyorum, 56.000'e 180 hp Cosmo'lar var çünkü:) zaten yeni Insignia'larda da sorun yok denecek kadar azaldı.

lpg konusunda şöyle birşey de var, BRC ve Prins Insignia, Mazda 3, Mazda 6 gibi araçlarda sibopların erimesiyle ilgili sorun olduğunu açıkladı, ama donanımhaber'e birisi gelmiş, ben Prins yetkisiz servisim (özel serviste demiyor :D ) öyle birşey yok, kaç yıldır lpg uyguluyorum birşey yok felan yazı yazmış. yani işin güvencesine değil kazanacağı paraya bakanlar olduğu sürece lpg sorunlu çok araç görürüz, buda onlardan birisi olabilir.

bir paragrafta Opel müşteri memnuniyeti için:D
2009'da Insignia ve yeni Fiesta sorun konusunda çok gündemdeydi. sıfır Fiesta'ların arka çamurluğunun boyası pul pul dökülüyordu. bir sorun olduğu belli. millet boyaya 10 yıl garanti verirken bunun daha ilk aylarda dökülüyor. forumlarda yazılanları aktarıyım, servise gidiyorlar sorun olduğu kabul edilmiyor, araç değişimi onaylanmıyor. (boyasalar satarken sorun olacak) sorunun arka kapıyı kapatırken çamurluğa sürtmesinden kaynaklandığını belirten kullanıcılar oluyor yine işlem yapılmıyor. daha sonra nasıl hallettiler bilmiyorum.

geçen sene bir abim 2.el Insignia aldı (buraya da üye sanırım) araç boş Edition donanım. TR'de satılan en baz donanım Edition+Elegance paket olmasına rağmen 2-3 tane boş Edition getirmişler. araçta el freni mekanik, ön park sensörleri yok, radyo ekranı Corsa'nınkinden bile ufak falan :D 2.el ama az kullanılmış olmasına rağmen motorda sorun çıktı. yeni sandık motor gelecekti, 30 işgününü aştığı için aracı değiştirdiler, hemde hiç uğraşmadan:D sadece değişim talep etti. üstelik Elegance paket farkını verip onu da ekletti, jantları da 18"e çıkarttı. ikinci el araba alıp sıfır araba sahibi oldu:D
buyrun Opel müşteri memnuniyeti:D

Doğru Söze Nedenir +1
Not : O denızın yorumlara bıtıyorum ya :=) :=) Renaultun sahıbı o kadar savunmuyordur renaultu :):):)
 
Cem bir yılda 50.000 km ye yakın yol yapan araba seninmiydi? :)
benimki 2009 ocak çıkışlı 40750 de abim arkadaşınkide 2008 mart çıkışlı 73 binlerde
 
yaa LPG'ye zam gelirse eski kullanıcıya dokunmaz ki. mesela ben taktırdığım kitin parasını zaten cebime koydum. LPG'nin fiyatı artarsa benzine geçeriz... demokraside çare tükenmez... :kop:
+1

Bırakın LPG kitini bize bir araba parası kazandırdı:) Vectra B1 bedavaya geldi:)
 
ister kızın ister dövün ister kesin ben bunu bilir bunu söylerim o tüp takdiran lara uyuz oluyorum niyemi arkadas madem paran var al bir doğan şahin takdir arkadaşlar az yaksin diye aranizda takdirdiniz duyar gibiyim benzinden daha iyi peki dicem bende ozaman c4 bomba tak üstüne gez daha sağlikli resmen bombanin üstündesiniz bana deselerki sana dünya yi yönetmeyi verelim ama arabana lpg takdir HAYİR derim ben aklimi peynir ekmekle yemedim yememde takmam takdirtmam bir hesp yapalim hadi herkez az cok beni biliyor 1.6 16v ( 192 hp ) opc beyinli opel corsa gsi var benim
ben 80 km gecmediğimde tami tamina 700 km yol yapiyorum depoyu da 200 tl dolduruyorum benim cok samimi kankam var mercedes E200 var siyah 70 TL aliyor 200km yapiyor oda 80 km gidiyor yani bu mercedes 3.depo LPG alcakki 210 TL eder yani 600 km yapmiş olur 3.depoyla yani lpg mantikli gibi gözüksede aslinda cok mantiksiz ve bomba olmasindan bana göre hem sacma hemde gereksiz yorum siz degerli arkadaşlarimda

ha ha ben buna gülerim. :kop::kop: gsi alıp korka korka az yaksın diye 80le gideceğime, takarım lpg yi 200-200 giderim daha iyi. 80 le gideceksem ne yapayım ben gsi yi? alırım bi şahin binerim :kop::kop:
 
Anlayamadığım bir konu GSİ veya büyük hacimli bir araç aldıysan neden yavaş gidiyorsun, neden sürat yapmıyorsun demek çok yanlış. O zaman sizler madem 80-90 km yi geçmiyecektiniz neden 180-190 km limitleri olan araçları aldınız, paranıza yazık değil mi, piyasada bir sürü ekonomik, küçük hacimli motora sahip araç var. Ben şimdi 2000 cc lik araca biniyorum diye sürat meraklısımıyım? 60-65 yaşlarındaki bir abimizde 525 BMV var uzunyolda 100 km yi asla aşmaz, şimdi arabanın hakkını vermiyor diye altından arabasını mı alalım? Vatandaş hıza meraklıysa hacı muratla bile sürat yapmaya kalkar, o nedenle bu tür kıyaslamalar yanlış.
 
anladığım kadarıyla opel insignia mazda 6 serisi gibi bir çok yeni model de lpg sistemi araçlara zarar veriyor ve bu araçlardalpg kullanımı benzin kullanmaktan daha pahalıya geliyor
bu konuda bilgisi olan ve yeni bir üyemiz olan calmy nikli mehmet beyin verdiği bilgiler bu lpg dizel benzinli çatışmasını ortadan kaldıracak diye düşünüyorum

Teşekkür ederim..

1.Soru uzman sorusu ve uzmanı cevaplamalı ama ben sorunuza özellikle de uzman olduğum halde cevap veremiyorum
1 yıldır tamamen farklı bir sektörde çalışsam da, bu işin içinden geldiğim için, açıkça şu marka iyidir gibi bir bilgi vermeyi etik bulmuyorum..

Ancak genel bazı bilgiler verebilirim.
Başka bir konu altında şunları yazmıştım aynen kopyalıyorum :

""Bazı sistemler, gaza yüklendiğinizde size LPG yakıyormuş gibi gösterdiği halde LPG enjektörlerini kapayıp benzin kullanır.. Özellikle birçok doğu avrupa menşeili ve yaygın olarak kullanılan yerli bir markada bu kronik bir hastalıktır. Aracın motor özelliklerine göre 4000-5000 üzeri belirlenen bir devirde benzin kullanır araç ama bunu göstergede göremezsiniz.. Bunu yapmalarının sebebi LPG ecu sisteminin enjektörleri açıp kapama zamanını yüksek devirlerde sağlayamamasıdır. Ayrıca yüksek devirde full açık olan enjektörler bazı ECU'lerde peak and hold sistemi ile çalıştırılamadığından aşırı ısınma olmaması için benzin kullanımına geçilmek zorunda kalır. Maalesef bu konuyu bilmeyen birçok kullanıcı var ve hem araçlarına LPG montaj masrafı yapıyor hem de benzin + LPG düşünüldüğünde doğru dürüst tasarruf edemiyor.. Bu konuda benzin harcamadan (ilk çalışma ve ısınma süresi dışında) çalışan bir elin parmaklarını geçmeyecek sayıda sistem var...

Size tavsiyem LPG servisinize gidip üst devirlerde benzinle gitme opsiyonunu kapattırmanızdır. (bazı markalar bunu gizlerler ve alelade LPG ciler bunu bilmez çünkü programlarda şifreli gizli bölümlerde olabilir. öyle birşey yok derlerse inanmayın) Bu size tasarruf sağlar. Ama bu durumda kullandığınız LPG sisteminin gerçek performansı (ya da performanssızlığı) ortaya çıkacaktır ve aracınızın üst devirlerde ve yüksek hızlarda yığıldığını göreceksiniz. Ya LPG sisteminizi daha gelişmiş bir marka ile değiştirmeyi ya da ekonomi ile performans kaybı arasında seçimi göze almak durumundasınız.""

Bunu aracının LPG li olduğu halde çok benzin yaktığını söyleyen bir arkadaşa hitaben yazmıştım;

Demek ki sistemi çok iyi süzmek lazım. Bence herkes şu testi yapmalı;
Aracının motoru ısındıktan ve LPG ye geçtikten sonra, bir istasyona gidip BENZİNİ fullemeli. Sonra uzunca bir yolda LPG de biraz devirli araç kullanıp (belki 70-80 km) sonra bir istasyona girip tekrar benzin almaya çalışmalı. Bu durumda eğer deposu benzin alırsa bu gerçeği net olarak görecektir.

2. Yılda 15000 km yapan bir kişi;

eğer aracı uzun süre kullanacaksa (yani 5-6 sene satmayacaksa) dizel;
2-3 sen civarı kullanacaksa LPG, durmadan araba değiştiren biri ise benzinli almalı.
Tabii corsa gibi bir araç ise (bende de CDTI astra haricinde bir de corsanın 2008 1.2 benzinlisi var) LPG takınca simit depo olursa stepneye yer kalmaz, kalırsa bagaj kalmaz. Silindir şansınız zaten yok gibi. Bir de Corsada simit depo bagaj ın yapısı gereği neredeyse aracın arkasına yapışıyor ki arkadan alınacak bir darbede bence tehlikeli durumlar oluşturabilir. Ben olsam corsaya LPG taktırmam. Ekonomik bir corsa lazımsa dizel tercihim olur. Burada teknik zorunluluklar tüketim değerlerinin ötesinde sorun yaratıyor.
Tüketimi corsa için değil ama genel olarak yazalım:
LPG benzinden düşük, benzin de motorinden düşük enerjili bir yakıttır.

Bir araç aynı kullanım koşullarında benzinde tükettiği hacmin (litre değerinin) %11 fazlasını LPG de tüketmek zorundadır. Yani genellenince şu kabul vardır. Şehiriçi kullanımda benzinliler 10 lt/100 km harcarsa LPG takılınca 11 lt/100 km harcamak zorundadır. Bu durumda istanbul fiyatları ile
Benzinli araç km de 38 kuruş, LPG li ise 23 kuruş harcar. Start stopta kullanılan benzin ile tüketim 25 kuruş civarını bulur. (sonradan ekliyorum unutmuşum,eşdeğer araçta motorinde yakış 6 lt ve kmde 18 krş eder) Bunun dışındaki oranlar ve veriler bilimsel değerlendirme dışıdır. (lütfen LPG de daha az yaktığını iddia edenler benzindeki harcama ile oranladığımı görsünler, benzini daha az harcayan araçta otomatikman LPG de daha az harcanır)
Ancak şu oluyor. Araç LPG li olunca nasıl olsa benzinden ucuz gidiyoruz diye biraz daha sportif kullanıyoruz. Bu da bizim daha fazla yakmamıza sebep oluyor.
Ben Türkiyemiz şartlarında dizel diyorum. LPG li 2001 model Astramla çok gezdim ve çok keyfini çıkardım. Üstelik mükemmel bir LPG kitim vardı ve özel olarak monte etmiştim. Hiçbir sorun çıkarmadı bana.
Ama Şimdi onu satıp 2011 CDTI aldım. Sektörden gelen bir kişi olsam da yeni aracımda tercihimi dizelden yana yaptım. Yıllık kullanımım 25000 km. Allah kaza bela vermez ise 4 yıl sonra aracımın 2.El değeri + yaptığım 12-15.000 TL civarındaki tasarruf ile 0 km yeni bir CDTI alabileceğimi hesapladım.


Uzun oldu ama yine de %10unu bile yazamadım...

aşağıdaki konularda yeterli bilgiler var gibi geliyor

http://www.opelim.net/forums/showthread.php?p=1434723#post1434723
 
Geri
Üst