İnsignia yeni jant sonrası yeni lastikle bile balans tutmuyor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan 3n3s37
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

3n3s37

Kayıtlı Kullanıcı
16-Bursa
Katılım
4 Şub 2024
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Herkese merhaba. 1.5 sene evvel arkadaşıma sıfır bayiden aldığımız aracı satın aldım. Araç 2016 model 1.6 cdti otomatik insignia cosmo paket. 2017 trafiğe çıkışlı. Araçla ilgili her bilgiye sahibim yine piyasada bilinen en sağlam ekspertize de götürüp aracı eşime aldım. Kendi aracımı geçenlerde sattım ve insigniayı sürmeye başlayınca bir sorunla karşılaştık.
Aracı aldığımızda, arkadaşım aracın 18 lik jantlarına yaz, bir de bunun boş paketlerde olan astra jantlarına benzeyen orijinal jantı alıp ona da kış lastiği taktırmış. Biz de lastik masrafı olmasın diye 17 den devam edelim diyerek kullanmaya başladık.
Yaz gelince eşim varolan jantları beğenmedi. 17 likten nefret ediyordu, 18 liği de beğenmedi. Opc jantlara kafayı taktığı için ve 18 lik jantın lastik masrafı çok olur diye orijinal 17 lik jantları verip yerine 17 lik bir opc replika jant aldık. Alırken zaten araştırmıştım. Replika jantlar sorun çıkartır vs gibisinden ancak eşim ısrar edince bunları yapmış olduk.
Ben aracı yeni aldığımızda üzerinde orijinal 17 lik jantlarla, replika jantlar takılmadan önce Bursa - İstanbul arası zorlayarak sürmüştüm. Araçla yüksek hızlara çıktım sorunsuzdu. Jantı değiştim eski lastikleri taktım. Ondan sonra 7-8 ay sürmedim. Eşim de 70-80 km hızlarını çok geçmediği için şehir içinde 7-8 ay direksiyon titremesini farkedemedik. Kendi aracımı geçenlerde sattım ve insigniayı aldım. Zangır zangır titiriyor direksiyon. Diskler değişti, balatalar değişti. Bi tane balansçı lastikleri değiş dedi onu da değiştim geçen hafta bi ton masraf. Lastik ve 7-8 balansçı gezerek sonuç alamadık. En son 3 gün önce finish balans yaptırdım yine aynı. Azaldı ama 90-120 arası minik titremeler var, 140 Lara gelince titreme devam ediyor. Varolan jantlarla yola devam etmek istiyoruz. Bu sorunu çözen var mıdır? Şimdi 18 lere dönsem hatun beğenmiyor. 17 ye sıfır lastik almışız. Orijinal 19 lar da aşırı pahalı ve yine lastikler boşuna alındı gibi bir durum oluyor. Jantlarda yamukluk vs hiç birşey de yok bu arada.

Kendimce bir yorum çıkardım ama mantıklı mı bilmiyorum. 17 lik orijinal jant varken, arabanın varolan rot ayarları belki de normal değildi. Ya da yeni takılan jantlara göre rot ayarı gerekli mi? Yani rot ayarından direksiyon titremesi olur mu? Eski lastiklerle orijinal 17 jantta sorun yoktu. Ama replika da var. E lastikleri değiştim. Yine aynı. Tek baktırmadığım rot ayarı kaldı. Arabayı kullanmaktan soğudum açıkçası. Şimdiden ilginiz ve vereceğiniz cevaplar için teşekkür ederim.
 
Ön salıncak arka burcunu değiştirin sorun düzelir.
 
  • Beğen
Tepkiler: cenk artem
Herkese merhaba. 1.5 sene evvel arkadaşıma sıfır bayiden aldığımız aracı satın aldım. Araç 2016 model 1.6 cdti otomatik insignia cosmo paket. 2017 trafiğe çıkışlı. Araçla ilgili her bilgiye sahibim yine piyasada bilinen en sağlam ekspertize de götürüp aracı eşime aldım. Kendi aracımı geçenlerde sattım ve insigniayı sürmeye başlayınca bir sorunla karşılaştık.
Aracı aldığımızda, arkadaşım aracın 18 lik jantlarına yaz, bir de bunun boş paketlerde olan astra jantlarına benzeyen orijinal jantı alıp ona da kış lastiği taktırmış. Biz de lastik masrafı olmasın diye 17 den devam edelim diyerek kullanmaya başladık.
Yaz gelince eşim varolan jantları beğenmedi. 17 likten nefret ediyordu, 18 liği de beğenmedi. Opc jantlara kafayı taktığı için ve 18 lik jantın lastik masrafı çok olur diye orijinal 17 lik jantları verip yerine 17 lik bir opc replika jant aldık. Alırken zaten araştırmıştım. Replika jantlar sorun çıkartır vs gibisinden ancak eşim ısrar edince bunları yapmış olduk.
Ben aracı yeni aldığımızda üzerinde orijinal 17 lik jantlarla, replika jantlar takılmadan önce Bursa - İstanbul arası zorlayarak sürmüştüm. Araçla yüksek hızlara çıktım sorunsuzdu. Jantı değiştim eski lastikleri taktım. Ondan sonra 7-8 ay sürmedim. Eşim de 70-80 km hızlarını çok geçmediği için şehir içinde 7-8 ay direksiyon titremesini farkedemedik. Kendi aracımı geçenlerde sattım ve insigniayı aldım. Zangır zangır titiriyor direksiyon. Diskler değişti, balatalar değişti. Bi tane balansçı lastikleri değiş dedi onu da değiştim geçen hafta bi ton masraf. Lastik ve 7-8 balansçı gezerek sonuç alamadık. En son 3 gün önce finish balans yaptırdım yine aynı. Azaldı ama 90-120 arası minik titremeler var, 140 Lara gelince titreme devam ediyor. Varolan jantlarla yola devam etmek istiyoruz. Bu sorunu çözen var mıdır? Şimdi 18 lere dönsem hatun beğenmiyor. 17 ye sıfır lastik almışız. Orijinal 19 lar da aşırı pahalı ve yine lastikler boşuna alındı gibi bir durum oluyor. Jantlarda yamukluk vs hiç birşey de yok bu arada.

Kendimce bir yorum çıkardım ama mantıklı mı bilmiyorum. 17 lik orijinal jant varken, arabanın varolan rot ayarları belki de normal değildi. Ya da yeni takılan jantlara göre rot ayarı gerekli mi? Yani rot ayarından direksiyon titremesi olur mu? Eski lastiklerle orijinal 17 jantta sorun yoktu. Ama replika da var. E lastikleri değiştim. Yine aynı. Tek baktırmadığım rot ayarı kaldı. Arabayı kullanmaktan soğudum açıkçası. Şimdiden ilginiz ve vereceğiniz cevaplar için teşekkür ederim.
Direksiyon titremesi yaşamanız gerçekten can sıkıcı bir durum. Rot ayarı, direksiyon titremesi gibi sorunlara neden olabilir. Araçta rot ayarının kontrol edilmesi ve gerekirse ayarlanması önemlidir, özellikle de jantlar değiştirildikten sonra. Replika jantlar, orijinal jantlarla aynı performansı sağlamayabilir, bu da direksiyon titremesine neden olabilir. Ancak rot ayarının dışında lastik dengesi de titreme sorununa sebep olabilir. Bu durumu çözmek için bir oto servisine giderek rot ayarının kontrol edilmesi ve lastiklerin dengelenmesi gerekebilir. Umarım bu sorununuzu en kısa sürede çözebilirsiniz, sabırlı olun!
 
Herkese merhaba. 1.5 sene evvel arkadaşıma sıfır bayiden aldığımız aracı satın aldım. Araç 2016 model 1.6 cdti otomatik insignia cosmo paket. 2017 trafiğe çıkışlı. Araçla ilgili her bilgiye sahibim yine piyasada bilinen en sağlam ekspertize de götürüp aracı eşime aldım. Kendi aracımı geçenlerde sattım ve insigniayı sürmeye başlayınca bir sorunla karşılaştık.
Aracı aldığımızda, arkadaşım aracın 18 lik jantlarına yaz, bir de bunun boş paketlerde olan astra jantlarına benzeyen orijinal jantı alıp ona da kış lastiği taktırmış. Biz de lastik masrafı olmasın diye 17 den devam edelim diyerek kullanmaya başladık.
Yaz gelince eşim varolan jantları beğenmedi. 17 likten nefret ediyordu, 18 liği de beğenmedi. Opc jantlara kafayı taktığı için ve 18 lik jantın lastik masrafı çok olur diye orijinal 17 lik jantları verip yerine 17 lik bir opc replika jant aldık. Alırken zaten araştırmıştım. Replika jantlar sorun çıkartır vs gibisinden ancak eşim ısrar edince bunları yapmış olduk.
Ben aracı yeni aldığımızda üzerinde orijinal 17 lik jantlarla, replika jantlar takılmadan önce Bursa - İstanbul arası zorlayarak sürmüştüm. Araçla yüksek hızlara çıktım sorunsuzdu. Jantı değiştim eski lastikleri taktım. Ondan sonra 7-8 ay sürmedim. Eşim de 70-80 km hızlarını çok geçmediği için şehir içinde 7-8 ay direksiyon titremesini farkedemedik. Kendi aracımı geçenlerde sattım ve insigniayı aldım. Zangır zangır titiriyor direksiyon. Diskler değişti, balatalar değişti. Bi tane balansçı lastikleri değiş dedi onu da değiştim geçen hafta bi ton masraf. Lastik ve 7-8 balansçı gezerek sonuç alamadık. En son 3 gün önce finish balans yaptırdım yine aynı. Azaldı ama 90-120 arası minik titremeler var, 140 Lara gelince titreme devam ediyor. Varolan jantlarla yola devam etmek istiyoruz. Bu sorunu çözen var mıdır? Şimdi 18 lere dönsem hatun beğenmiyor. 17 ye sıfır lastik almışız. Orijinal 19 lar da aşırı pahalı ve yine lastikler boşuna alındı gibi bir durum oluyor. Jantlarda yamukluk vs hiç birşey de yok bu arada.

Kendimce bir yorum çıkardım ama mantıklı mı bilmiyorum. 17 lik orijinal jant varken, arabanın varolan rot ayarları belki de normal değildi. Ya da yeni takılan jantlara göre rot ayarı gerekli mi? Yani rot ayarından direksiyon titremesi olur mu? Eski lastiklerle orijinal 17 jantta sorun yoktu. Ama replika da var. E lastikleri değiştim. Yine aynı. Tek baktırmadığım rot ayarı kaldı. Arabayı kullanmaktan soğudum açıkçası. Şimdiden ilginiz ve vereceğiniz cevaplar için teşekkür ederim.
Merhaba. Sorununuz hala devam ediyor mu? Kullandığınız lastik markası nedir? Replika jantlar sağlamlık konusunda orijinal üreticilerin yerini tutmayabilir. Bu arada rotlara da mutlaka baktırın. Rot da titremeye yol açabilir ayrıca yola homojen temas etmediği için yol tutuşu eksikliği, erken dengesiz aşınma gibi sorunlarla karşılaşırsınız. Balans kısmında kaçırdığımız nokta ise lastikler ve jantların yoğunluğu her yerinde aynı olmaya bilir. Bunu ancak lastiğin yolda zemine gösterdiği basıncı ölçebilen balans cihazlarıyla ölçebilirsiniz. Bu konuda Hunter Road Force® Elite balans cihazına sahip Rot-Balanscı bulmanızı, orada yaptırmanızı tavsiye ederim. Geri dönüşünüzü bekliyorum. Detaylı açıklamayı linkteki videodan izleyebilirsiniz.

 
Problemi kendiniz söylemişsiniz replika jant işte balans tutmuyor. belki eşiniz lastiği kaldırıma yanal olarak vurdu ve göbekten büktü bu nedenle araç balans tutmuyor göbekten bükülmeleride lastikçilerin çoğu anlamıyor iyi bir jant tamircisi anlıyor haberiniz olsun
 
Geri
Üst