İyiki Almışım Astra J'mi Helal Olsun-İşte bu bee Topiği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan türk_187
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: İyiki Almışım Astra J'mi Helal Olsun-İşte bu bee Topiği

GNSpower link' Alıntı:
[quote author=Tolga KARACA link=topic=1150.msg57404#msg57404 date=1321475696]
Akselerasyondan kısa bir süre sonra, daha doğrusu Astra nın turbo basıncını hissetmeye başladığınızda hiçbir Civic in yapabileceği birşey kalmıyor ancak bir eski kasa Civic 0 dan 100 km ye kadar Astra nın yarım boy önünde ulaşır.

Bu benim hezim hezim ezdiğim Civic bir önceki değil ondanda bir önceki kasaydı. Hatchback. Şimdi burdaki yorumlara bakınca anlıyorum ki 1.4 idi demek ki. Çünkü gayet ezilerek, can çekişerek arkada kaldı. Ha motorundan 1.8, egzozundan 3.2 V8 sesi geliyordu ama (led'leride pek şıkırdı) yetmedi. ((:
[/quote]

Dostum olabilir, ayrıca bende Corolla 124Hp varken modifiye edip kamyon kadar gürültülü hale gelen, egzostu odun sobası çapında olan bir Civic i gayet net şekilde geride bırakınca sürücüsünün aldığı yüz ifadesi görülmeye değer olmuştu; sebebiyse bilinçsiz yapılan modifiyenin Civic in dengesini bozmuş olmasıydı + çok büyük jantları motora ağır geliyordu.

Senin aracın bu gibi kpışmalarda hertürlü alır ama dediğim gibi şimdikinin bir önceki kasanın 1600 cc olanı çok güzel bir motor + hafif bir kasaya sahip ve 100km hıza zamanının birçok 2000cc aracından bile çabuk ulaşıyor, olur da bu araca denk gelirsen yapabileceğin en iyi şey onu virajlı yollara çekmek; virajlarda da tam tersi çok zayıf kalıyorlar.
 
Ynt: İyiki Almışım Astra J'mi Helal Olsun-İşte bu bee Topiği

Tolga KARACA link' Alıntı:
[quote author=GNSpower link=topic=1150.msg57448#msg57448 date=1321514996]
[quote author=Tolga KARACA link=topic=1150.msg57404#msg57404 date=1321475696]
Akselerasyondan kısa bir süre sonra, daha doğrusu Astra nın turbo basıncını hissetmeye başladığınızda hiçbir Civic in yapabileceği birşey kalmıyor ancak bir eski kasa Civic 0 dan 100 km ye kadar Astra nın yarım boy önünde ulaşır.

Bu benim hezim hezim ezdiğim Civic bir önceki değil ondanda bir önceki kasaydı. Hatchback. Şimdi burdaki yorumlara bakınca anlıyorum ki 1.4 idi demek ki. Çünkü gayet ezilerek, can çekişerek arkada kaldı. Ha motorundan 1.8, egzozundan 3.2 V8 sesi geliyordu ama (led'leride pek şıkırdı) yetmedi. ((:
[/quote]

Dostum olabilir, ayrıca bende Corolla 124Hp varken modifiye edip kamyon kadar gürültülü hale gelen, egzostu odun sobası çapında olan bir Civic i gayet net şekilde geride bırakınca sürücüsünün aldığı yüz ifadesi görülmeye değer olmuştu; sebebiyse bilinçsiz yapılan modifiyenin Civic in dengesini bozmuş olmasıydı + çok büyük jantları motora ağır geliyordu.

Senin aracın bu gibi kpışmalarda hertürlü alır ama dediğim gibi şimdikinin bir önceki kasanın 1600 cc olanı çok güzel bir motor + hafif bir kasaya sahip ve 100km hıza zamanının birçok 2000cc aracından bile çabuk ulaşıyor, olur da bu araca denk gelirsen yapabileceğin en iyi şey onu virajlı yollara çekmek; virajlarda da tam tersi çok zayıf kalıyorlar.
[/quote]

Kendimi bir Civic'i virajlı yollara çekmeye çalışırken hayal ettim de.. Böyle suratımda meşum bir ifade, adamı virajlı yollara doğru götürüyorum.. Çok korkunç. ((:
 
Ynt: İyiki Almışım Astra J'mi Helal Olsun-İşte bu bee Topiği

viraj deyince aklıma geldi benim de pejime bir civic takılmış kovalayıp duruyordu, şehir içinde S çizen bir bağlantı yoluna girdim hızımı fazla kesmedim nasılsa eps var diyerek :) biraz da merak ettim bakalım gelecek mi diye. aynadan da onu kesiyorum birinci virajı aldı ikincisinde savruldu :) sonra kovalamadı bir daha beni.
 
Ynt: İyiki Almışım Astra J'mi Helal Olsun-İşte bu bee Topiği

Ben benzer şekilde çok kazaya sebep olmuşumdur ama bunu istediğimden ve kasten değil; bana sonsuz bir hırsla ayak uydurmaya çalıştıklarından...

En son geçen sene Focus la ışıklarda iyi bir kalkışla öne geçip 70-80 derecelik bir ş.içi dönemecinde arkamda kalan Bmw 320 hırsından gaza çok yüklenince viraj içinde spin atıp kaldırımlara vurmuştu ön tamponun indiğini görmüştüm aynamda.

Olaya şahit olan bir esnaf "iyi yaptın abi Zerzeri milleti o kavşakta kıstırıp duruyordu dersini almış" demişti :)
 
Ynt: İyiki Almışım Astra J'mi Helal Olsun-İşte bu bee Topiği

Muhtemelen size 1.4 i-shiftli bir gariban rastlamıştır. O aracın güzelliğine o motoru ve şanzımanı koyan hondayı buradan esefle kınıyor ayrıca beni opel astra'ya doğru zoraki ittiği içinde teşekkür ediyorum  thnxx
 
Ynt: İyiki Almışım Astra J'mi Helal Olsun-İşte bu bee Topiği

iakgul link' Alıntı:
Muhtemelen size 1.4 i-shiftli bir gariban rastlamıştır. O aracın güzelliğine o motoru ve şanzımanı koyan hondayı buradan esefle kınıyor ayrıca beni opel astra'ya doğru zoraki ittiği içinde teşekkür ediyorum  thnxx

Valla ben o Honda'yı çok sevdim. Egoma çok sanatsal ve hoş dokunuşlar yaptı. ((:
 
Ynt: İyiki Almışım Astra J'mi Helal Olsun-İşte bu bee Topiği

Yav bu viraj işi aslında en çok merak ettiğim konulardan biri, İstanbul Tem Avcılar ayrımındaki ikinci viraja hep 120yle gireyim diyorum, sonra tırsıyorum 90a düşüyorum. Arabanın sınırlarını gerçekten merak ediyorum, bi boş alan bulsam da iki dönsem  ;D
 
Ynt: İyiki Almışım Astra J'mi Helal Olsun-İşte bu bee Topiği

eRg link' Alıntı:
Yav bu viraj işi aslında en çok merak ettiğim konulardan biri, İstanbul Tem Avcılar ayrımındaki ikinci viraja hep 120yle gireyim diyorum, sonra tırsıyorum 90a düşüyorum. Arabanın sınırlarını gerçekten merak ediyorum, bi boş alan bulsam da iki dönsem  ;D

Bunu denemek için 90 la dönebildiğiniz açıları (öncelikle savrulma anında kaza yapmayacağınız bir yol seçin) 95 sonra 100 ve gene ufak ufak hız arttırarak dönmeyi deneyin; aracın ağırlık dağılımını ve hangi tekerlerden tutunma kaybı yaşamaya başladığını, kayma anında reflekslerinizin ve tecrübenizin yeterli olup olmadığını bu tarz denemelerle öğrenebilirsiniz.

Henüz çok iyi tanımadığınız bir araçla şansınızı tarfiğe açık bir yolda zorlamak riskli olabilir Sn. eRg
 
Ynt: İyiki Almışım Astra J'mi Helal Olsun-İşte bu bee Topiği

Tolga KARACA link' Alıntı:
[quote author=eRg link=topic=1150.msg60396#msg60396 date=1322166588]
Yav bu viraj işi aslında en çok merak ettiğim konulardan biri, İstanbul Tem Avcılar ayrımındaki ikinci viraja hep 120yle gireyim diyorum, sonra tırsıyorum 90a düşüyorum. Arabanın sınırlarını gerçekten merak ediyorum, bi boş alan bulsam da iki dönsem  ;D

Bunu denemek için 90 la dönebildiğiniz açıları (öncelikle savrulma anında kaza yapmayacağınız bir yol seçin) 95 sonra 100 ve gene ufak ufak hız arttırarak dönmeyi deneyin; aracın ağırlık dağılımını ve hangi tekerlerden tutunma kaybı yaşamaya başladığını, kayma anında reflekslerinizin ve tecrübenizin yeterli olup olmadığını bu tarz denemelerle öğrenebilirsiniz.

Henüz çok iyi tanımadığınız bir araçla şansınızı tarfiğe açık bir yolda zorlamak riskli olabilir Sn. eRg
[/quote]

Aynen Tolga Bey'e katılıyorum. Mesela benim Astra G ile çok güzel savrulmalar yaşadığım bir viraj var burda Mavişehir tarafında, 90la girince 3 şerit değiştirerek anca çıkıyordu Astra G o virajdan (ünlü Lotus yarış sistemi süspansiyon teknolojisi ile (Astra'yı yoldan ne çıkartır? Hiçbirşey! reklamına selam olsun)) Geçenlerde Astra J ile o viraja aynı süratle girdim, girdiğim şerittende çıktım. O yönden benden 10 puan aldı araba.
 
Ynt: İyiki Almışım Astra J'mi Helal Olsun-İşte bu bee Topiği

GNSpower link' Alıntı:
[quote author=Tolga KARACA link=topic=1150.msg60451#msg60451 date=1322170879]
[quote author=eRg link=topic=1150.msg60396#msg60396 date=1322166588]
Yav bu viraj işi aslında en çok merak ettiğim konulardan biri, İstanbul Tem Avcılar ayrımındaki ikinci viraja hep 120yle gireyim diyorum, sonra tırsıyorum 90a düşüyorum. Arabanın sınırlarını gerçekten merak ediyorum, bi boş alan bulsam da iki dönsem  ;D

Bunu denemek için 90 la dönebildiğiniz açıları (öncelikle savrulma anında kaza yapmayacağınız bir yol seçin) 95 sonra 100 ve gene ufak ufak hız arttırarak dönmeyi deneyin; aracın ağırlık dağılımını ve hangi tekerlerden tutunma kaybı yaşamaya başladığını, kayma anında reflekslerinizin ve tecrübenizin yeterli olup olmadığını bu tarz denemelerle öğrenebilirsiniz.

Henüz çok iyi tanımadığınız bir araçla şansınızı tarfiğe açık bir yolda zorlamak riskli olabilir Sn. eRg
[/quote]

Aynen Tolga Bey'e katılıyorum. Mesela benim Astra G ile çok güzel savrulmalar yaşadığım bir viraj var burda Mavişehir tarafında, 90la girince 3 şerit değiştirerek anca çıkıyordu Astra G o virajdan (ünlü Lotus yarış sistemi süspansiyon teknolojisi ile (Astra'yı yoldan ne çıkartır? Hiçbirşey! reklamına selam olsun)) Geçenlerde Astra J ile o viraja aynı süratle girdim, girdiğim şerittende çıktım. O yönden benden 10 puan aldı araba.
[/quote]

Tabi tabi zaten ben de aynı kaygıyla trafiksiz bi yer kolluyorum, esp denicez diye canımızdan olmayalım =) Bir defasında hayatımı kurtarmışlığı var ESP'nin.. Başka bir araba olsa çok ciddi kaza geçireceğim bir anda hafif bi savrulmaynın ardından araba resmen kendini toparladı. İşte o an da, iyi astra almışım dediğim anlardan biridir..
 
Geri
Üst