Kalorifer ısıtmıyor, Ayağıma soğuk hava geliyor... Petek mi oynamış???

Bugün aracın kitapçığından baktım, Motorun normal sıcaklığında olması için inrenin orta biölgede olması gerektiği yazıyor, tüm araçlarda böyledir diye biliyorum ben... Diğer türlü motor daha fazla yakıt sarfedecektir... 80-90Km/h civarlarında oynamıyor bile ancak 10-20 km yol alınırsa anca birazcık oynama var...


hararet.jpg



_________



yazj.jpg
 
Son düzenleme:
evet 92 derece olmasi gerek ama 20 km sonra degil...dedigim gibi termostad tam kapanmiyor....
 
Sağolun tavsiyelerize uyacağım, bakımda dediklerinizi yaptırırım, termostatı da değiştireceğim zaten, ne kadar sağlam v.s. deselerde... Sökme parasına vereceğim paraya Orijinal termostad sahibi olurum... Kimsenin günahını almayayım ancak kriz bu şekilde iyi olmayan davranışlar yapmaya zorluyor olabilir... Sökelim v.s. gibi... Ben kendi bildiğimi yapacağım, sorunun termostattan kaynaklandığı düşüncesindeyim bende.
 
15 lira termostad hararet yapan arkadas degistirimis...onunda termostad acmiyordu..yani tam tersi..
gecmis olsun
 
Bnmde Termostat Arızalı yolda Giderken Ortaya Kadar Gelmesi Gerekirken Gelmiyor.Kaloriferde problem yokta zaten zor ısınıyordu.o zaman şimdi biraz daha uzadı :D
 
Sedat beyin dediklerinin aynısını ben de yaşıyorum.
Ustalara gösterdim. hareket halindeyken hararet düşmesinin sebebi terstat dediler. Motor sıcak iken tam ıstmamanın sebebi de petek dediler.
Peteğe gelen iki boru vectra B lerde orta konsolun sağ tarafında kalıyor. Sol ayak kısmına gelen yerdeki kapağı çıkartınca görülüyor o iki boru. Biri sıcak diğer soğuk olunca sorunun petekten de kaynaklandığı tam belli oluyor.
 
Son düzenleme:
Sedat beyin dediklerinin aynısını ben de yaşıyorum.
Ustalara gösterdim. hareket halindeyken hararet düşmesinin sebebi terstat dediler. Motor sıcak iken tam ıstmamanın sebebi de petek dediler.
Peteğe gelen iki boru vectra B lerde orta konsolun sağ tarafında kalıyor. Sol ayak kısmına gelen yerdeki kapağı çıkartınca görülüyor o iki boru. Biri sıcak diğer soğuk olunca sorunun petekten de kaynaklandığı tam belli oluyor.



Evet servisteyken bende görmüştüm, ön yolcu koltuğunun ayak kısmında yer döşemesiyle bitişik kapak var, 1-2 vida ile tutuyor galiba, ustanın sökmesi 10-15sn sürmedi, iki tane boru var baş parmak kalınlığında, yanlış hatırlamıyorsam üstteki sıcak alttaki soğuktu, problem var demişti....
 
Sedat bey çözüm için yaptıklarınızı paylaşırsanız sevinirim. Sanırım çözüm için henüz bişey yapmadınız?
 
Bu gün aracım bakıma girdi, tam bakımları bitirdik, kalorifere bakalım diyorduk ki, sorunun Polen filtresinden olduğunu anladık....

Astralarda Polen filtresi yeri bir garip, kendi ölçülerinde bir yere yatay olarak sürüyorsunuz ve filtrenin ne durumda olduğu görünmüyor...

Önceki filtreyi çıkardığımızda ilk sürülen kısmı büzülmüştü... Takan vatandaş Ölüye pamuk tıkar gibi tıkmış geçmiş, oda beyaz..........

Yenisi ile değiştirince problem ortadan kalktı.... Anlamak için paçalarımı kaldırdım, esinti v.s. yok... Hava akışını ayağıma vediğimde ise sıcak....

Kaloriferi sökmek zorunda kalmadık şükür... Bu sorundan şikayetçi olanların kaloriferi söktürmeden 10 YL ye polen filtresini değiştirmelerini tavsiye ederim...

Düzgün takmak için biraz uğraştırıyor... Ama emin olmak gerek....


Ancak 70-80 km/h ile giderken ibrenin ortaya gelmemesi veya ortadan geriye düşmesi sorunu ile ilgili ilk adımı termostatı değiştirerek bugün attım...

Eski termostat'ım az da olsa açıkmış... Kaçak varmış yani... Bir kaç gün deneyip gelişmeleri yazarım...
 
Son düzenleme:
Ben de bugün baktırdım ama sadece sorunun 1. aşamasını hallettim.

Petekle ilgili olan ve motor sıcaklığı yüksek iken bile içeriye ılık hava vermeye yol açan kısımdı. Petek söküldü. Temizlendi. Bu arada bazı arkadaşlar peteği şişlemeden bahsediyorlardı ama Vectra B lerde şişleme olmuyor. Özel bir ilaçla yaklaşık 1 saat süren bir işlemden sonra petek ilk günkü gibi oldu. İçinden çok fazla miktarda korum ve diğer parçacıklar çıktı. bu da antifiriz kullanmayan araçlarda oluyormuş. Daha doğrusu sızmadan dolayı antifiriz azalmasından dolayı üzerine sadece su eklenmesi veya bir süre sonra peteklerin içinin tamamının suyla dolmasından dolayı böyle bir sonuç ortaya çıkıyor. Demek ki benden önce buna benzer bir durum yaşanmış.
Temizlenmiş petek takıldı ve şu an içeride motor sıcaklığı daha mavi alanın yarısındayken bile durulmuyor.

Hareket halinde iken motor ısısının düşmesine sebep olan unsur da termostat. Onu da hafta sonuna bıraktım.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst