Kalorifer ısıtmıyor, Ayağıma soğuk hava geliyor... Petek mi oynamış???

Astralarında kalorifer peteklerini bilmiyorum ancak, radyatörleri şişlenmiyor....

Termostat'ın orijinali 30Tl civarlarında imiş, yanlış hatırlamıyorsam ancak, daha farklı bir marka önerdiler, buldurmak için 2 saat koşturdular 60-70 TL arası birşey olması gerekiyor... Ancak orjinali ile karşılaştırdım bariz fark vardı... Bukadar para vermeye gerek varmıydı bilmiyorum ancak motor içinde önemli bir parça olduğundan almaya karar verdim... 490TL malzemeye verince tam fiyarını unuttum:eek:

Bir kaç gün deneyeceğim... Eski Termostat ta çok olmamakla birlikte kaçak vardı...

Ancak ibre mavilerde bile yakıyorsa, bende temizleteyim kalorifer peteğini, bu gidişle hasta olacağım...
 
Son düzenleme:
Sedat bey eğer ısıyla ilgili bir sorun vrsa mutlaka petekle de ilgili bir durum vardır. rtık işin içine girmişken siz de benim gibi araçla ilgili ne varsa gösden geçirin derim. En azından içiniz rıhat olacaktır. Tabi işlelemleri yaptırken mutlaka işi bilen birilerinin ilgilenmesi bu işlemler esnasında araçta doğabilecek sıkıntıları (ses vb) min. indirecektir.

Konuyu açarken yazdıklarınızla benimkiler aynı olduğu için özllikle peteğe de bakın derim. Konuyu ben açmış olsaydım yazacaklarım sizinkilerin aynı olacaktı.
 
Sonuçta aracım 2000 model ve yeni aldım, bugün bakımda bile antifriz baya düşük çıktı baştan kırmızısı ile yeniledik soğutma suyunu, tıkalı v.s. olması muhtemel.....

Dediğinizden sonra bende temizletmeye karar verdim kalorifer peteğini... Ancak Termostat ın duruma nekadar etkisi olacak ona bakacağım bir kaç gün.... Çok teşekkürler.... Yukarıdaki kullanım klavuzunda da yazdığı gibi orta bölgede olması gerektiği yazıyor ancak çok zor:confused:.

Bunun için yeni bir konu açacağım dah fazla fikir alabilmek için ancak, radyatörün önüne eski usul, karton v.s. koymayı düşünüyorum, deneyeceğim bir süre, gözüm hararette olacak tabi... Zaten Radyatörün yarını fan kapliyır , orası açık kalacak ve yeterli olarak düşünüyorum....
 
Opeller sıcak motordur. Ve motor sıcaklığını yüksek olması aracın performansı ve yakıtı üzerinde etkilidir. O yüzden size tavsiyem kartonla falan uğraşmayın.
Hararetle ilgili olarak eğer iç hotomlarda sıcaklık normal ama içerideki ısı yetersiz ise sorun kesinlikle petektedir.
Eğer termostatı değiştirdiyseniz hız arttığında hararet düşmeyecektir. Ama düşüyorsa da o zaman termostat tam olarak görevini yerine getiremiyordur.
 
Evet arkadaşlar, bu konuyu açmadan önce bahsettiğim gibi kalorifer ve hararet ibresinin hep 80 derece civarlarında olması gibi sorunlarım vardı. 2 radyatörcüye götürdüm, termostatı açık kalmış galiba dedim ancak onlar termostat sağlam peteklerde sorun olabilir sökmek gerek dediler. Pek de mantıklı gelmedi ve 2 gün önce aracımın bakıma girdiğinde termostatı söktürdüm ve kontrol ettirdim, servisim iyi aslında çok az kaçak var, değişime gerek yok dedi ancak ben değiştirmekte ısrar ettim, orijinalı 30-35TL civarı imiş sanırsam, daha kaliteli bir marka bulduk (görünümden de kalitesi belli oluyor 60-70 TL idi yanlış hatırlamıyorsam) onu taktırdım ve 2 gün boyunda gözlemledim.

Aracım dış hava sıcaklığı 7-8 derece iken 1-1,5 km arasında LPG ye geçiyor ve, Ş.içine girmeden ana yoldan gittiğimde ise 3-4 veya 4-5 km de ibrenin tam 90 derecede olduğunu ve geçmediğini farkettim, Ş.İçinde de fan devreye giriyor ve normal ısı değerlerinde çalışıyor...

Kalorifer ise artık bırakın ısıtmayı yakıyor resmen:D...

Artık Radyatörü kapatmama gerek kalmadı, bu haliyle çok memnunum... Bu sıkıntıyı yaşayan arkadaşlara da tavsiyem termostatı değiştirmeleri , ibre ortalarda iken ısıtmıyor ise de kalorifer peteklerini temizletmeleri..

Polen filtresinin takılışı çok dikkat istiyor, görünmediği için katlanabiliyor...

Aracın daha önceki sahibi taktırdığında polen filtresi katlanmış, özenmeden itilmiş sadece, ayağıma soğuk hava geliyordu... Polen filtresinin tam takılmasıylada bu sorun çözüldü....

 
önce motor kaputunu ac ve motordan iceri giden iki hortumu kontrol et sicakmi yani kalorifere giden eger sicaksa o zaman alorifer petegin tikali..
onun icin hortumu cikarip press hava bas pislik ciksin sonra tekrar dene olmuyorsa kalorifer petegi degisecek


aracın içinden peteğe giren hortumlar sıcak petekte yeni değişti termostatta değişti ama hâlâ aynı yalnız polen filtresini göremedim olup olmaması etkilermi??
 
Ustamın da tüm ısrarlarına rağmen bugün termostatı değiştirdim. Kendisi normal değişime gerek yok diyordu. Gerçekten de açıklık varmış. Değişimden sonra hareket halindeki hararet ibresinin düşmesi ortadan kalktı. Isı sorunu kalmadı. hararet ibresi artık 90-95 arasında gidip geliyor.
ısıtma sorununu özetlersek;

- Eğer motor sıcak olmasına rağmen aracın içi ısınmıyorsa sorun kaloriferin tıkanması.
Çözüm: Peteğin temizlenmesi veya temizlenemiyorsa değişimi.

- Eğer hararet göstergesi araç hareketsiz veya düşük hızla giderken normal ama hızlandığı zaman ibre düşüyorsa bu da termostatın arızalı olmasından dolayı açma kapamayı yapmayarak odalar arasındaki ısı değişimini kontrolsüz gerçekleştirmesine sebep oluyor.
Çözüm: termostatın değişimi.
 
Son düzenleme:
hararet göstergesi araç hareketsiz veya düşük hızla giderken 90 95 arası ama hızlandığı zaman 85 i fazla geçmiyor hızlandığım zamandada 90 95 mi olması gerekir? termostat yeni değişti ama arızalı demekki petek tıkalı değil onuda yeni değiştirdim
 
Ahmet bey aynı sıkın bende de vardı. Bazen hoza bağlı olarak mavinin üstüne kadar da inerdi. termostat değişiminden sonra sorun kalmadı.
 
Geri
Üst