kaza yaptım acemiler niye araba kullanır ki taksi kullansınlar...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan meric979
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
takip mesafesi ve lastiklerinizin durumu çok önemli. arkadan çarpmanın hatası en öndeki acemiye bağlamak mantıklı değil bence. istanbul trafiği hele sol şeritler yakın ve hızlı takibe dayalı. bununda bazen faturası ağır oluyor. ya öndeki araç şöförü acemi olmasa, araçta bir problem olsa yine acemilere laf söylemeye hakkımız var mı?önce emniyet
 
Tamam belki takip mesafesini ihlal etmiş olabilir arkadaş ama İstanbulda yaşıyoruz ne kadar takip mesafesi bırakabilirizki_? Çevreye teme çıkın sol şeritte en az 120-130la giden araçlar arasında 2 arabalık mesafe bile olmuyor çünki hemen araya giriyorlar.Birbirimizi kandırmanın anlamı yok ben girmem demeyin sakın ve önümüze giren her arabayla takip mesafesi bırakmaya kalksak gidemeyiz.Kazadır olur geçmiş olsun cana gelmesin demekten başka yapıcak bişey yok..
 
çok geçmiş olsun.
takip mesafesi ayarlamak çok zor takip mesafesi diye bıraktığın yere başka araçlar girince bir süre sonra bırakmamaya veya azaltmaya başlıyoruz bu mesafeyi. böyle durumlarda müzik setiyle oynarken olsun cep telefonu çalınca olsun en ufacık saniye bile çok değerli oluyor.
öndeki araç durmuş o da çarpmadan durmuş yapcak bişey yok yani çukur vardır çocuk çıkar önüne vs. mecbur durur pat diye.
trafik bu olur böyle şeyler olacağı varmış diyelim.
geçmiş olsun tekrar.
 
Tamam belki takip mesafesini ihlal etmiş olabilir arkadaş ama İstanbulda yaşıyoruz ne kadar takip mesafesi bırakabilirizki_? Çevreye teme çıkın sol şeritte en az 120-130la giden araçlar arasında 2 arabalık mesafe bile olmuyor çünki hemen araya giriyorlar.Birbirimizi kandırmanın anlamı yok ben girmem demeyin sakın ve önümüze giren her arabayla takip mesafesi bırakmaya kalksak gidemeyiz.Kazadır olur geçmiş olsun cana gelmesin demekten başka yapıcak bişey yok..

ben çok görüyorum adam o kdr temkinliki önünde 50 mt takip mesafesi bırakıyor. takip mesafesi bırakmak tamamen kişinin insiyatifi sıkışık trafikte giderken neyse ama otobanda sakıncalı. yani kafamıza silah dayamıyorlar adamın kıçına kadar gir hiç mesafe bırakma diye bunlar bahane. İngiltere'de bir adam yaklaşık 40 yıldır hiç kaza yapmamış. sormuşlar nasıl başardınız diye.adamda ben karşımdaki soförlerin daima uykusuz, alkollü, dikkatsiz ve acemi olduğunu varsayarak araba kullanıyorum demiş. yani böyle düşünürek her zaman dikkatli olmasını sağlıyor.adam 40 sene bunu yapmış biz 5 dk bile yapamıyoruz.
 
baktım öndeki sakar şakir hemen şerit değiştirmek suretiyle olay yerinden uzaklaşırım çünkü arıza çıkaracağı besbelli geçmiş olsun
 
ingiltere trafiğini görseydiniz adamın çok zor bişey başarmış olmadığını anlardınız :)
ışıklı kavşak yok denecek kadar az, her tarafta döner kavşak, kavşağa girmeden önce taa karşıdan kavşağa girmiş birinin olup olmadığını istisnasız herkes iyice kontrol ediyor, kavşak içinde biri varsa o geçene kadar bekliyor onun arkasından çıkıyor insanlar, 1 tane istisna görmedim.
kavşak önünde 4 araç beklerken görünce taksici durağı arıyor çok trafik var geç kalabilirim diyor.
istanbulda takip mesafesi korumak çok çok zor ama trafiğin neden ve ne zaman durabileceği hiç belli olmuyor,
biçok defa tecrübe etmişliğim var, nasıl durabildiğime şaşırmışlığım da var

genelde önümdekine ek olarak onun önündeki aracın stopları da yoklarım, zira istanbulda stop-park sinyal bi haltı çalışmayan bisürü araç da var..
 
ben çok görüyorum adam o kdr temkinliki önünde 50 mt takip mesafesi bırakıyor. takip mesafesi bırakmak tamamen kişinin insiyatifi sıkışık trafikte giderken neyse ama otobanda sakıncalı. yani kafamıza silah dayamıyorlar adamın kıçına kadar gir hiç mesafe bırakma diye bunlar bahane. İngiltere'de bir adam yaklaşık 40 yıldır hiç kaza yapmamış. sormuşlar nasıl başardınız diye.adamda ben karşımdaki soförlerin daima uykusuz, alkollü, dikkatsiz ve acemi olduğunu varsayarak araba kullanıyorum demiş. yani böyle düşünürek her zaman dikkatli olmasını sağlıyor.adam 40 sene bunu yapmış biz 5 dk bile yapamıyoruz.

Peki o 50 mt takip mesafesi bırakanlar bu dedigim tem çevre gibi yerlerde sol şeritte ne kadar yol gidebiliyorlar_? Önlerine sürekli giriceklerdir her giren arabada 20 mt girse gene 10-20 mt mesafe bırakmak için fren yapıcaklardır yada gaz kesiceklerdir bu durumdada arkada akşam vakti bütün gün bunalmış adamın vericeği tepkileri düşünemiyorum bile :)

Sadece İstanbullular için soruyorum hangimiz arada doğru olan takip mesafesini bırakıyoruz 3 şeritlik bi yolda sağ şeritten gidenler hariç..
 
50mt olmasada 20mt yada 30mt bi mesafe bırakmaya çalışırım tabi bunun zorlukları arkadan korna yemek falan olabiliyor :) Uzun yolda otobanda falan takip mesafesi trafik sıkışık aktığında yalan oluyor.Ama diğer durumlarda bunu koruyanları gördüm çok var.. ç.içinde dediğim gibi 20 yada 30mt aralık bırakırım daima hatta dün bi hunday gets öyle bir yaklaşmışkı arabanın önünü hiçbir aynadan göremiyrm ufak bi frende arkadan öpecek sonra sağladı (sağladı ama) geçti böyle öküzlerde var... işin trajikomik tarafı kurallara uyarak gitmeyi acemilik yada korku olarak nitelendiriyoruz kimse aa yok olrmu öle şey demesin lütfen çünkü trafiğe çıkanlar marstan gelmiyor :)
 
50mt olmasada 20mt yada 30mt bi mesafe bırakmaya çalışırım tabi bunun zorlukları arkadan korna yemek falan olabiliyor :) Uzun yolda otobanda falan takip mesafesi trafik sıkışık aktığında yalan oluyor.Ama diğer durumlarda bunu koruyanları gördüm çok var.. ç.içinde dediğim gibi 20 yada 30mt aralık bırakırım daima hatta dün bi hunday gets öyle bir yaklaşmışkı arabanın önünü hiçbir aynadan göremiyrm ufak bi frende arkadan öpecek sonra sağladı (sağladı ama) geçti böyle öküzlerde var... işin trajikomik tarafı kurallara uyarak gitmeyi acemilik yada korku olarak nitelendiriyoruz kimse aa yok olrmu öle şey demesin lütfen çünkü trafiğe çıkanlar marstan gelmiyor :)
Bende bunu anlatmaya çalışıyorum işte yani senin bıraktığın genelde hepimizin bırakmaya çalıştığı mesafe doğru takip mesafesi değildir 20 mt olarak ele alırsak mesafeyi gitmemiz gereken hız 40 km dir istanbulda 40 km hızla akan bi trafikte 20 mt takip mesafesini düşünemiyorum bile :D

İstanbul içinde ana yollarda sol şeritte genel durumlarda 110 ila 140 arası araç sürer herkez buna bakarsak arada en az 55-70 m mesafe bırakmak gerekir buda malesef imkansız :)
 
20mt bırakıyrm ama nasıl bir tedrgnlktr o anlatamam :) arkadaşın başına gelen olay çok olabilmekte ne bilim kimi birden gördüğü yayaya yol vermek istyr kimi yola çıkan aracı gryr son anda yada yol veriyim diyor ve dip frenlik hadiseler kaçınlmaz oluyor. dediğinde doğru tabi en fazla bırakabildiğim T.Mesafesi 20 hadi bilemedin 30mt fazlası olamıyor ne yazıkki.
 
Geri
Üst