kaza yaptım acemiler niye araba kullanır ki taksi kullansınlar...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan meric979
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Yazım çok uzun olunca onuda böyle detaylı yazmadım ,ama mütabıksak bi problem yok o zaman.(bide benim o konuda ayrı bir önceden birikmiş kızmışlığım vardı ,o arabalara kazalardan ve dikkatsizliklerinden dolayı ,o yüzden biraz hararetli yazdım cevabı
 
hesaplar yapıosun ama kafana göre. işte böyle sabit fikirli insanlar yüzünden trafik her geçen gün daha kötü oluyor. İstanbul'da öyle yapamazsın böyle yapmak imkansız diye işin içinden çıkıoruz. ama düzeltmek için hiçbirşey yapmıyoruz. 5 mt mesafe ile 30 mt mesafe bırakan adamların arasında ş.içindeki gideceği yere erken gitmesi 10 dk dan fazla değil. ehliyeti ilk aldığımız zamanlar bizimde kanımız kaynadı bide hız yaptık sol şeritte adamın 1 metre yakınına girdik ama ya kaza yaptık ya da çok ucuz atlattık. kim ne derse desin yapanlar yapıyor abicim mesafesinide koruyor hızınıda.
Nasıl kafama göre hesap yapıyorum bunu bi açıklasana.Takip mesafesi denen şey trafik derslerinde hızın yarısıdır yani 100 km hızla gidiyosan 50 m, 80km hızla 40 m ara bırakman gerekir bu şekilde gösterilir heryerde bunun neresi kafama göre_?
 
Yazım çok uzun olunca onuda böyle detaylı yazmadım ,ama mütabıksak bi problem yok o zaman.(bide benim o konuda ayrı bir önceden birikmiş kızmışlığım vardı ,o arabalara kazalardan ve dikkatsizliklerinden dolayı ,o yüzden biraz hararetli yazdım cevabı

anlıyorum hararetli yazdığından dolayı olmuş zaten insan kızınca gözü görmüyor bişeyi. işte sana hep denk gelmiş kartalcılar....
 
Nasıl kafama göre hesap yapıyorum bunu bi açıklasana.Takip mesafesi denen şey trafik derslerinde hızın yarısıdır yani 100 km hızla gidiyosan 50 m, 80km hızla 40 m ara bırakman gerekir bu şekilde gösterilir heryerde bunun neresi kafama göre_?

söylediğin şeylere demiyorum sercan kardeşim. İstanbul'da o imkansız bu imkansız diyorsun ya ona diyorum insanlar istese İstanbul'da bile hızına göre takip mesafesi ayarlayamazmı ayarlar bu imkansız değil.
 
söylediğin şeylere demiyorum sercan kardeşim. İstanbul'da o imkansız bu imkansız diyorsun ya ona diyorum insanlar istese İstanbul'da bile hızına göre takip mesafesi ayarlayamazmı ayarlar bu imkansız değil.
Tamam Gökhan'ım senin dediğin gibi olsun senimi kırıcam :) Bigün çevrede Bembeyaz arka camları filmli bi meriva görürsem takip mesefasi bırakmayan başının etini yerim haberin olsun :D
 
Ilginc bir konu olmus, yorumlarin coguna katiliyorum.

Bir kac ilave de ben yapayim. Acemi olan hata yapar, Ustalar yapmaz diye bir kaide yok bence. Nice "ustalar" var ki, yaptiklari hatalari pek cok acemi yapmaz. Kaldiki trafikte olan kazalar saniyelik, hatta saliselik dikkatsizlik neticesi olur. Usta, acemi fazla fark etmiyor oyle bir durumda.

Bir de bizim millet "usta" olunca tek elle direksiyon tutan mi ararsin, kolunu camdan asagi sarkitan mi (bir de sol elini camdan cikarip arabinin ustune, tavanina koyanlar var ki ne yaptiklarini hic anlamis degilim), hem araba kullanip hem telefonu ile mesaj gondereni mi. Listeyi uzatmak mumkun.

Ayrica "ustalik" bence izafi bir kavram ve sonu yok. Ben 40 yasimdayim ve 22 senedir araba kullaniyorum. Yani burada yorum yazan bazi arkadaslarin yasi kadar. Bu sure icersinde de hep araba kullandim, once ailemin arabasini, sonra kendimin. Bana "ustamisin" diye sorarsaniz, cevabim "hayir, ne haddime" olur. Daha ogrenmem gereken o kadar cok konu var ki.

Takip mesafesine gelince. Ayni zamanda motorsiklet kullanan birisi de olarak ben o konuda cok daha muzdarip oldugumu dusunuyorum. Arabalara gore daha fazla mesafe birakmaya gayret ediyorum, hemen birisi araya giriyor. La Havle cekip gazi kesiyor, mesafeyi yine koruyorum, hadi, bir baskasi bu sefer giriyor (memlekette uyanik cok ya). Benim tek yapmaya calistigim ise sakin olmaya calismak. Ozellikle motorla giderken ondeki herifi kizdirirsan ozellikle ani bir fren yaptiginda (ki var boyle manyaklar) sen muhtemelen duramaz ya herifin bagajina sinek gibi yapisirsin veya motorun hakimiyetini kaybeder kaza yaparsin (o hoduk te muhtemelen basar gider).

Son olarak, Avrupa'da uzun yillar yasamis (ve araba/motor kullanmis birisi olarak). Avrupa'da kazalarin az olmasinin sebeplerinden bir tanesi de (tek sebep degil elbette) cezalarin yuksek olmasi ve bize gore yazilan cezalarda istisna yapilmamasi. Otobanda bile (normal yollari gectik) hiz limitini gecin, heme eve ceza geliyor, istersen odeme (Inglitere icin soyluyorum). Veya kirmizi isikta gec, yine ceza. Trafikte hatali sollama yap, arkadadan gelen sivil arac sirenleri yakip saga (orada sola) cektiriyor. Meger sivil polis arabasiymis.
 
Nasıl kafama göre hesap yapıyorum bunu bi açıklasana.Takip mesafesi denen şey trafik derslerinde hızın yarısıdır yani 100 km hızla gidiyosan 50 m, 80km hızla 40 m ara bırakman gerekir bu şekilde gösterilir heryerde bunun neresi kafama göre_?

Tamamen yanılıyorsunuz.

http://www.demirbukey.com/fayda_dby.htm

- Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!
Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir. İdeal takip mesafesi (kuru havada) 2 saniye arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre 3-4 saniyeye çıkarılmalıdır.

Demir Bükey' in kim olduğunu biliyorsunuzdur.
 
Son düzenleme:
Geçmiş olsun.

Kusura bakmayın ama kadınların %90'ı otomobil kullanmakta doğuştan yeteneksiz. Yani erkeklerden çok daha fazla kurallara uyma eğilimleri var ama bazen çok çok fazla abartıyorlar. Kural olmayan şeyleri kuralmış gibi uyguluyorlar. Resmi kuralları değil, kafalarındaki kuralları uyguluyorlar trafikte... Bayan şöförlerden çok dertliyim sormayın gitsin...
 
Geri
Üst