Ynt: Klima ile birlikte silkelenme
Kilimayı son kademede açmak motora aşırı veyahut az yük bindirmiyor. Eğer kilima devrede ise(kilima ışığı yanıyorsa) motora sürekli aynı oranda yük biner Kademe son seviyede ise üfleme şiddetli çok kademe seviyesi düşükse üfleme şiddeti az olur Malum kilima ışığı yanıyorsa araç biraz daha fazla yakar bunu en net kilima açık ve kapalı konumda rolantide anlık yakıt tüketimine bakarak görürsünüz. Araç boşta ve rolantide dizeller için kilima kapalı iken 0,4-0,5 kilima açılınca 0,8-1,0 arasında anlık tüketim değerlerini görürsünüz. Yakıt fiyatları yeterince pahalı olan ülkemizde kilimadan en etkin ne şekilde nasıl faydalanabiliriz peki? Bir kaç tavsiyem 1. Kabin içi havalandırma düğmesini sürekli açık konumda tutmak. Bu bize dışarıya oranla bir kaç derece daha soğutulmuş kabin içersindeki havanın sürekli devir daim ettirmek. Bu yöntem polen fitresinin ömrünü biraz daha uzatacaktır ve içerdeki hazır soğumuş havayı kilima motorundan gelen daha soğuk gaz ile çok daha hızlı soğutup daha etkin ve verimli bir soğutma sağlayacaktır. 2. Yaz aylarında aracımızı elimizden geldiğince güneş ışınlarına maruz bırakmamak, mümkün olduğunca kapalı garaj ve gölge yerleri park etmek, cama güneşi yansıtıcı parlak güneşlik takmak, 3 Kilima derecesini en düşükte ve üfleme şiddetini en yüksekte kullanmak ve araç belli bir soğukluğa eriştiğinde kilimayı devre dışı bırakmak, 4. Yakıt ekonomisi sağlamak amacıyla yokuş çıkarken mükkün olduğunca kilimayı devre dışı bırakmak, 5 Kilima gazının essafiyetini(özelliğini) kaybetmemesi için yaz da olsa kışda olsa kilimayı haftada bir kilimayı devreye alıp kilima gazının devir-daimini sağlamak.
Kilimayı son kademede açmak motora aşırı veyahut az yük bindirmiyor. Eğer kilima devrede ise(kilima ışığı yanıyorsa) motora sürekli aynı oranda yük biner Kademe son seviyede ise üfleme şiddetli çok kademe seviyesi düşükse üfleme şiddeti az olur Malum kilima ışığı yanıyorsa araç biraz daha fazla yakar bunu en net kilima açık ve kapalı konumda rolantide anlık yakıt tüketimine bakarak görürsünüz. Araç boşta ve rolantide dizeller için kilima kapalı iken 0,4-0,5 kilima açılınca 0,8-1,0 arasında anlık tüketim değerlerini görürsünüz. Yakıt fiyatları yeterince pahalı olan ülkemizde kilimadan en etkin ne şekilde nasıl faydalanabiliriz peki? Bir kaç tavsiyem 1. Kabin içi havalandırma düğmesini sürekli açık konumda tutmak. Bu bize dışarıya oranla bir kaç derece daha soğutulmuş kabin içersindeki havanın sürekli devir daim ettirmek. Bu yöntem polen fitresinin ömrünü biraz daha uzatacaktır ve içerdeki hazır soğumuş havayı kilima motorundan gelen daha soğuk gaz ile çok daha hızlı soğutup daha etkin ve verimli bir soğutma sağlayacaktır. 2. Yaz aylarında aracımızı elimizden geldiğince güneş ışınlarına maruz bırakmamak, mümkün olduğunca kapalı garaj ve gölge yerleri park etmek, cama güneşi yansıtıcı parlak güneşlik takmak, 3 Kilima derecesini en düşükte ve üfleme şiddetini en yüksekte kullanmak ve araç belli bir soğukluğa eriştiğinde kilimayı devre dışı bırakmak, 4. Yakıt ekonomisi sağlamak amacıyla yokuş çıkarken mükkün olduğunca kilimayı devre dışı bırakmak, 5 Kilima gazının essafiyetini(özelliğini) kaybetmemesi için yaz da olsa kışda olsa kilimayı haftada bir kilimayı devreye alıp kilima gazının devir-daimini sağlamak.