Klima Kullanimi Hakkinda

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan selocan77
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Arkadaşlar selam,

Kafamın karıştığı bir husus var; taranıp siteye de gönderilen Opel Vectra'nın kullanım kılavuzunda klimanın enerjisini, motordan değil, aküden güç alan kendi elektrik motorundan aldığı yazıyor.

Şimdi böyle olunca, klimayı açınca aracın güçten düşmesi ya da benzin sarfiyatının artması nasıl açıklanabiliyor? Neticede kendi ayrı motorunu kullanıyor alet; aküden bir parça elektrik alsa bunun güce ya da tüketime etkisi ne kadar olabilir ki?

Şimdiden teşekkürler cevaplar için.
 
Arkadaşlar selam,

Kafamın karıştığı bir husus var; taranıp siteye de gönderilen Opel Vectra'nın kullanım kılavuzunda klimanın enerjisini, motordan değil, aküden güç alan kendi elektrik motorundan aldığı yazıyor.

Şimdi böyle olunca, klimayı açınca aracın güçten düşmesi ya da benzin sarfiyatının artması nasıl açıklanabiliyor? Neticede kendi ayrı motorunu kullanıyor alet; aküden bir parça elektrik alsa bunun güce ya da tüketime etkisi ne kadar olabilir ki?

Şimdiden teşekkürler cevaplar için.

Sonuçta güç dengesi var. çok bişey farketmez
Kendi motoru hava ile dönmüyor gücü şarj dinamosundan çekiyor demek.
Çekilen güç yine şarj dinamsonu zorlayıp 3,5 Bg motor gücünü etkileyecektir.

Kompresör klima gazını sıkıştrıp sıvı hale getirdiği için yüksek güç tüketiyor. öyle aküden bi parça ile olmuyor o iş.

Ayrıca özkan arkadaşımızın dediği gibi klimanın hız ayarı diye bişey yok.

1.2.3.4. üfleme fanının klima ile bi alakası yok. O sadece fan. içeriye hava üfleyen fanın devrini ayarlar.
Siz klima tuşuna bastgınızda sadece kompresör çalışır klimanın Hız ayarı diye bişey yok.
 
Son düzenleme:
Sonuçta güç dengesi var. çok bişey farketmez
Kendi motoru hava ile dönmüyor gücü şarj dinamosundan çekiyor demek.
Çekilen güç yine şarj dinamsonu zorlayıp 3,5 Bg motor gücünü etkileyecektir.

Kompresör klima gazını sıkıştrıp sıvı hale getirdiği için yüksek güç tüketiyor. öyle aküden bi parça ile olmuyor o iş.

Ayrıca özkan arkadaşımızın dediği gibi klimanın hız ayarı diye bişey yok.

1.2.3.4. üfleme fanının klima ile bi alakası yok. O sadece fan. içeriye hava üfleyen fanın devrini ayarlar.
Siz klima tuşuna bastgınızda sadece kompresör çalışır klimanın Hız ayarı diye bişey yok.
:good:
 
Ekonomik ve iyi bir soğutma için;hava sirkülasyon düğmesinin açık yani düğme üzerindeki lambanın yanıyor olması gerekir.Bu konumda sadece kabin içindeki hava(polen filtresi altındaki kapak kapalı olduğu için) soğutulur.Ayrıca klima düğmesine basıldığı an fanın 1. kademesi(düğme 0 kademesinde olsa bile) çalışır.Bu Opellere özgü bir özelliktir.Marşa basıldığı an ve çok yüksek devirlerde devreden çıkar.
 
Hava Sirkülasyon düğmesi

Ekonomik ve iyi bir soğutma için;hava sirkülasyon düğmesinin açık yani düğme üzerindeki lambanın yanıyor olması gerekir.Bu konumda sadece kabin içindeki hava(polen filtresi altındaki kapak kapalı olduğu için) soğutulur.Ayrıca klima düğmesine basıldığı an fanın 1. kademesi(düğme 0 kademesinde olsa bile) çalışır.Bu Opellere özgü bir özelliktir.Marşa basıldığı an ve çok yüksek devirlerde devreden çıkar.

Hava Sirkülasyon düğmesi dediğin şu üzerinde iki yana ok bulunan düğmemi.Bende o düğmenin ne işe yaradığını bilmiyordum.Ancak içerideki hava ile dışardaki havanın sirkülasyonunu sağlıyor sanırım.
 
klimayı çalıştıracağımız zaman motor devrinin yüksek olmaması mı gerekiyor ben onu anlamadı. şehirler arası yolda gideken klimayı açsam hortumumu patlatır? illaki motor devrinin düşük olması mı lazım?
 
Hava Sirkülasyon düğmesi dediğin şu üzerinde iki yana ok bulunan düğmemi.Bende o düğmenin ne işe yaradığını bilmiyordum.Ancak içerideki hava ile dışardaki havanın sirkülasyonunu sağlıyor sanırım.
Doğrudur.Düğme açık iken yani lambası yanıyor iken sadece kabin içindeki havayı devirdaim eder.dışarıdaki hava içeri giremez.
 
klimayı çalıştıracağımız zaman motor devrinin yüksek olmaması mı gerekiyor ben onu anlamadı. şehirler arası yolda gideken klimayı açsam hortumumu patlatır? illaki motor devrinin düşük olması mı lazım?
Vitesi boşa alın.Motor devri relanti devrine gelince klimayı açın.Garanti olsun.Başınız ağrımaz.Saygılar..
 
bende actıgımda tıssss dıye gaz sesı gelıyor haz mı eksık acaba ıyı sogutuyor ama
 
Vitesi boşa alın.Motor devri relanti devrine gelince klimayı açın.Garanti olsun.Başınız ağrımaz.Saygılar..
boyle bir arızanın oluşabileveğine ben ihtimal vermiyorum zira otomatik klima sistemlerinde sizin haberiniz olmadan kompresör devreye girip çıkabiliyor ...bayağı yuksek hızlarda bile bu sistem kendisini koruyacak şekilde dizayn edilmiştir kanımca öyle rölantide acın falan gibi şeylerin doğruluk payı olduğuna inanmıyorum ben...
 
Geri
Üst