Klima sadece soğuk mu üfler?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan thskt
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Klimayı sabah acdıgınız sıcak konumda , nasıl motorun ısınıpda sıcak hava vermesını beklediğiniz gibi , aynı bu şekilde klima kompresörüde içinde bulunan selenoid valfin soguk konumdan sıcak konuma gecmesını beklemektedır.. Bu durum motorun ısınmasını beklemekden daha kısa süre içinde gercekleşebilir.. ama mınımum 3ila 5 dakikası var ... Motorunuz kac 10 dakıkada ısınıyorsa 5 dakka cepte demektır :)
 
biliyorum o kalorifer ama ben klimayı sormuştum. yani bizim klimalar sadece yazın işe yarıyor öyle mi. o zaman arabaya bi alarko klima taktırma zamanı gelmiş :D
klıma sadece yazın işe yaramaz kışında devamlı kullanırım ben kısada olsa mesela ön camım soğuklarda buğ olur havalandırma 10 dakkada çözmez oysa klımayı sıcakta soğukta konum olarak farketmez açtığımda ön cama verdiğimde içimden 5 e kadar saymadan camda buğ vs kalmaz anlaşılmıştır sanırım ha bu arada sıcakken motor klımayı kullanmak sadece yakıtın artmasına sebep olur bi halta yaramaz :) buğ hariç bu arada kışın ara ara klıma kullanmak sizinde yararınıza olur sistem sürkile olacağından ertesi sene gaz bakımı yapmanıza gerekte kalmaz saygılar
 
klıma sadece yazın işe yaramaz kışında devamlı kullanırım ben kısada olsa mesela ön camım soğuklarda buğ olur havalandırma 10 dakkada çözmez oysa klımayı sıcakta soğukta konum olarak farketmez açtığımda ön cama verdiğimde içimden 5 e kadar saymadan camda buğ vs kalmaz anlaşılmıştır sanırım ha bu arada sıcakken motor klımayı kullanmak sadece yakıtın artmasına sebep olur bi halta yaramaz :) buğ hariç bu arada kışın ara ara klıma kullanmak sizinde yararınıza olur sistem sürkile olacağından ertesi sene gaz bakımı yapmanıza gerekte kalmaz saygılar

tecrübeleriniz için teşekkürler hocam hiç bu açıdan düşünmemiştim
normalde affınıza sığınıyorum amele gibi motor ısınana kadar kafa pısık camın en altından yola bakarak giderdim kışın o sğukta :D
 
tecrübeleriniz için teşekkürler hocam hiç bu açıdan düşünmemiştim
normalde affınıza sığınıyorum amele gibi motor ısınana kadar kafa pısık camın en altından yola bakarak giderdim kışın o sğukta :D

emre , sıcak soguk farketmez zaten klımanın 2.gorevlerınden bırıde ortamın nemını almak.. dısarsı soguk arabanın ıc ısısı dısardan daha sıcak ve sende ıcıne oturdun mu hem ısı hemde nem bırakıyorsun .. Klımaada calısınca hem nemı ve dogal olarak buğuyu çözüyor , yazın nasıl klıma calısınca arabanın altından drenajdan su akıtır.. Kışın klımayı acdıgında da aynı suyu görüceksin ki buda arabanın ıcınde bulunan nemdir ...
 
C segmenti arabalarda motor ısınmadan klima düğmesinide açsan motordan içeri hortumda çeksen sıcak hava gelme ihtimali balığın kavağa çıkma ihtimali kadardır.
Ayrıca buğu çözmek için klima düğmesine basmaya gerek yoktur. Sirkilasyonu iç veya dış olarak (o anki ortama göre) değiştirip buğu çözülebilir.
Klimayı sadece ara sıra çalıştırmış olmak için kışın açabilirsiniz.
Dediğim gibi motor sıcak değilse asla ama asla klima düğmesi sıcak üfletmez. Zaten nerden üslemesini bekliyosunuz onuda anlamıyoru? Yani klima sıcak havayı nasıl temin edecek? Bizim bilmediğimiz biyerlerde rasistans var ve suyu o şeklde ısıtıp hızlı bir şekilde veriyorsa onu bilemem.
Ama henüz resistanslı klimada ben görmedim.
 
soğuk havalarda motor da soğukken kaloriferi açın, sıcak hava gelmesi lazım hızlı bir şekilde. Motor ısınana kadar elektrik ile ısıtıyor galiba havayı. Belki sadece elegant modelinde vardır, emin değilim. Toyota camiasında ajanlarım beni yanıltıyor da olabilirler :D

havalar sogudugunda ilk isim bunu denemek olacak ama isinmazda daha cok üsürsem ajamlarinin adreslerini isterim :D
 
o sistemin adı vodestodur genelde kamyon van tarzı araçlarda olur motordan bağımsız araçdaki benzini yada mazotu kullanarak çalışan bağımsız bir kalorifer sistemidir.. araba kapalıykende çalıştırabilirsiniz.. arabanın motoruyla hiç bir bağlantısı yokdur başlı başına bağımsız bir sistemdir ama ben bu sistemi hiç bir binek araçda olduğunu duymadım olmasıda fazlasıyla saçma..

bu sistemin kamyonlara otobüslere yada vanlara konulma sebebi araç sahibi aracın içinde yatarken üşümesin diye konulmuş bir sistem..
 
ooohoo konu uçtu gitti arkadaşlar yahu :D ben sadece klimanın elektrik çekerek ısıtabileceği hakkında bilgi almak istedim sadece. yani motordan ayrı olarak ısıtması. ama olmuyor galiba.
 
benim bildiğim klima soğuk üfler araba için ev tipi klimalar sıcakda üfler..
ama arabadaki klimalar soğuk üfler çünkü zaten arabanın kendi kaloriferi var onun içinde ek bir klimaya ısıtma sistemi eklemek çok gereksiz olur yapabilirler tabiki ama gereksiz olur neticede oda arabanın motorundan performansından yiyicek ve benzininden yiyicek..

o iş için araçlar için geliştirilmiş vobesto sistemi var.. onunda tek işi araçdan bağımsız hatta araba kapalıyken bile bağımsız şekilde çalışıp aracı ısıtması..
 
o sistemin adı vodestodur genelde kamyon van tarzı araçlarda olur motordan bağımsız araçdaki benzini yada mazotu kullanarak çalışan bağımsız bir kalorifer sistemidir.. araba kapalıykende çalıştırabilirsiniz.. arabanın motoruyla hiç bir bağlantısı yokdur başlı başına bağımsız bir sistemdir ama ben bu sistemi hiç bir binek araçda olduğunu duymadım olmasıda fazlasıyla saçma..

bu sistemin kamyonlara otobüslere yada vanlara konulma sebebi araç sahibi aracın içinde yatarken üşümesin diye konulmuş bir sistem..
Doğru yazmışsın. bir düzeltme VOBESTO dur sistemin ismi ve mucidi mercedestir.
 
Geri
Üst