Lastik Yanaklarındaki Çatlaklar ve Yeni Lastik Seçimi Üzerine...

ksk_corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 May 2011
Mesajlar
1,523
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar araba yaklaşık 2.5 senedir bende...
Benden önceki arkadaş vizeden geçerken eski lastikleri kötü durumda olduğu için gitmiş uygun bir lastik olan starmaxx marka lastik almış... Vizeden geçtikten 1 ay sonra zaten ben aracı aldım... aldığımda sıfır sayılırdı yani lastik... bu 2.5 yıl zarfında 40.000 km yol yaptım, ve durum bu... Kışlık Alpin'leri çıkartıp bunları taktırırken fark ettim...

Yazın Antalya - İzmir arası gidip geliyoruz ailelerimize eşimle... Bu durumda uzun yol yapılmaz kanısındayım, siz ne diyorsunuz?

20130519171007.jpg


20130519170959.jpg


Araştırmalarım sonucu bir kaç kafama takılan soru var, size sormak istedim...

1. 175 65 R14 lastik bakıyorum...

Aldığım fiyatlar şunlar... (4 adet takım fiyatı)

Continental PremiumContact 5 = 608 TL Liste / 520 TL Nakit
GoodYear Duragrip = 500 TL Nakit
Michelin EnergySaver = 550 TL Nakit
Pirelli P1 Cinturato = 480 TL Nakit
Kumho Ecowings = 400 TL Nakit

( Satıcı özellikle Kumho ecowings i çok övdü fiyat ve dayanıklılık açısından)

bir de bugün lastikçinin birine daha sordum o da Continental PremiumContact 3 var dedi 4 üne nakit 480 karta 500 olur dedi... etiket değeri yakıt tüketimi F ıslak yol tutuşu C sınıfı idi... Conti 5 'in ise ikisi de B / B idi... Ne fark var bu conti 3 ve conti 5 arasında? Birde bu etiket değerleri gerçekten önemli mi sizce seçim yaparken?
 
40 000 KM az değil lastiğin durumu da belli ne kadar ekmek o kadar köfte... bu marka latsik ile bu kadar anca olur. Ayrıca dış çataklardan değilde aracın lastik tabanında kırılmalar olmasın... aman ha.... lastik tabanında kırılma varsa gümlemesi an meselesi demektir. Allah korusun.
 
40 000 KM az değil lastiğin durumu da belli ne kadar ekmek o kadar köfte... bu marka latsik ile bu kadar anca olur. Ayrıca dış çataklardan değilde aracın lastik tabanında kırılmalar olmasın... aman ha.... lastik tabanında kırılma varsa gümlemesi an meselesi demektir. Allah korusun.

bence de 40.000 iyi dayandı :rolleyes: starmaxx ne demiştim ilk aldığımda meğer petlasın avurpaya ihraç ismiymiş... desenler vs. aynı modellerde...

tabanda kırılma yok sadece yanaklarda çatlaklar var, dişleri de iyi gibi aslında ama bu çatlaklar canımı sıktı...
 
Buna benzer çatlaklar araçların lastikleri parlasın vs diye sürülen zımbırtılardan da olur. Bende petlas kullanıyorum şu anda 60 000 km yaptım ama çatlak filan yok. Sürekli de lastiklere bir şey sürdürmem... yılda belki 2 kere anca...lastik diş derinliğini gözünle baktığında görürsün dişlerin arasında bir aşınma yeri var oraya dayandı ise demek istiyor ki şansını fazla zorlama ;)
 
Doğru hava basıncı ile mi kullandınız sürekli?

Bir de kışın temiz bir şekilde poşet içinde mi sakladınız?

40 bin km ile diş derinliği çok azalmış olması lazım zaten, azalmaması mucize olmuş. gerçi resimlerden tahminen 4mm'den az kalmış görünüyor.
 
dişleri aslında çok iyi durumda değil... baya azaldı... ilk muayenede 7.2 mm iken şu an dişleri 3.1 mm...
hava basıncı doğruydu, lastikleri apartmanın deposunda yatık şekilde muhafaza ettim...
 
Buna benzer çatlaklar araçların lastikleri parlasın vs diye sürülen zımbırtılardan da olur.

aslında şimdi düşündüm de geçen yıl sürekli sürerdim ben lastik parlatıcı... :rolleyes: mutlaka onun da etkisi olmuştur...
 
lastik parlatıcısının etkisi olmaz, lastik parlatıcısı diye arap sabunu, kola falan sürülürse etkisi olur :)
 
Kumhonun lastik hamuru bozuk yollara karşı yeterli sertlikte, kalitesi de tatminkar genelde ...200 liranız cebinizde kalır.
 
Bir önceki aracımda bende starmaxx kullanmıştım michelin bulamayınca almıştım. ve gerçekten çok memnundum bu tarz sıkıntılar yaşamamıştık.
 
Geri
Üst