Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan hllb
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

Aynen bende nitrojen bastırırım yakıt tasarrufu olacaksa.
 
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

Önceki aracımın lastiklerini değiştirdiğimde nitrojen bastırmıştım. Satana kadar 1.5 yıl sorunsuz kullandım, basınçta hiçbir eksilme olmadı. Kışın basamayızla, kışın kullanamazsınız birbirinden farklı şeyler. Bir kış boyunca kullandım hiçbir sorun olmadı. Kışın basılmasında da ne gibi bir sıkıntı olur bilemiyorum açıkçası. En kısa sürede dönücem tekrar nitrojene.
 
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

Basınç, araç lastiklerinin performansı açısından en önemli faktördür. Lastiğin ömrü ve sürtünme direnci basınçla yakından ilişkilidir. Doğru basınçta kullanılmayan lastikler hem kısa ömürlü olur, hem de aracın daha fazla yakıt tüketmesine yol açar. Ayrıca yol tutuşu da kötüdür.

Lastiğin ömrünü kısaltan ikinci bir unsur da içindeki havada bulunan oksijen ve nemdir.

Lastikleri hava yerine azotla doldurarak hem lastiğin ömrünü uzatmak, hem de aracın yakıt tüketimini azaltmak aşağıda açıklandığı gibi mümkündür:

Azotla doldurulan lastiklerin basıncı çok daha yavaş eksilir
Oksijen molekülleri azot moleküllerine oranla daha küçük olduklarından difüzyon hızları 30-40 kat daha yüksektir. Bu nedenle normal havayla doldurulan bir lastiğin basıncı azot ile doldurulan lastiğe oranla 3 kat daha hızlı eksilir. Havayla doldurulan lastiğin basıncı olması gereken değeri uzun süre koruyamayacak ve sık sık hava basma ihtiyacı doğacaktır.

Azotla doldurulan lastiklerin basıncı sıcağa daha az duyarlıdır
Lastiğin yere sürtünmesinin bir sonucu olarak enerjinin bir bölümü ısı enerjisine dönüşür ve lastik sıcaklığı artar. Artan sıcaklığa paralel olarak lastik basıncı artar, özellikle yüksek hızlarda lastikler aşırı derecede ısınmakta ve lastik basınçları belirsiz bir şekilde artmaktadır. Bu belirsizliğin nedeni lastiğin havasındaki su (nem) miktarıdır.

Lastikler azot gazı ile doldurulduğunda ise yüksek sıcaklık farklarında dahi önemli ölçüde genleşme olmayacaktır. Azot, yapı olarak sıcaklık farklarına oksijen ve su buharından daha az duyarlıdır ve hacmi önemli bir değişiklik göstermez.

Kısaca, azotun karakteristik özelliklerinden biri olan sıcaklığa karşı düşük duyarlılığı, havayla doldurulan lastiklerde yüksek hızlarda karşılaşılan basınç yükselmesini ortadan kaldırmakta ve kararlı bir basınç sağlamaktadır.

Azotla doldurulan lastikler oksitlenmez
Hava ile doldurulan lastiklerde oksijen, azot ve diğer gazların yanı sıra önemli miktarda su buharı da bulunmaktadır. Yapılan çalışmalarda, lastiğe nüfuz eden oksijen ve su moleküllerinin, yüksek sıcaklığın da etkisiyle, lastiğin iç yüzeyinde, lastik içindeki tellerde ve jantta korozyona yol açtığı belirlenmiştir. Korozyon da doğal olarak lastiğin ömrünü azaltmaktadır.

Lastiğe azot basılırsa bu sorun yaşanmayacaktır.

Lastiklerin hava yerine azot gazı ile doldurulmasının sağlayacağı yararlar şunlardır:

Yakıttan en az %3,3 tasarruf (*)
Lastik ömründe en az %26 artış (**)
Daha iyi yol tutuşu ve patlama riskinin azalması nedeniyle artan sürüş güvenliği

(*)  ABD Enerji Bakanlığı yayın organı Energy Savers (Sayfa 31) da yer alan orandır.
(**) Bridgestone yayını Real Answers (8. sayı, Sayfa 4) da bahsedilen orandır.
 
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

Hacker407 link' Alıntı:
Yakıttan en az %3,3 tasarruf (*)
Lastik ömründe en az %26 artış (**)
Daha iyi yol tutuşu ve patlama riskinin azalması nedeniyle artan sürüş güvenliği
tasarruf oranı artmış..işte forumun gücü rasta_occasion
 
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

Aracımı alır almaz Nitrojen bastırdım. 7-8 aydır bir kere bile hava değişimleri sebebi ile lastik basınçlarında düşüş olmadı.
Bir sefer yapıldığı için maliyeti göz ardı edilebilir. Uzun ve zahmetli bir iş , önce lastikleri vakumla emip tüm havayı boşaltıyorlar.
Ardından bir cihazla nitrojen basıyorlar.
 
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

Serviste bu uygulamaya 60 tl istiyolar
 
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

bana surtaş otomotiv eger  opel gidecek anketi serviste birlikte doldurursak  lastiklere ücretsiz  nitrojen basaabilecekleirni söylemişlerdi.  

ama araştırdım şöyle bir sıkıntısı varmış, aracın lastiği hava kaybettiğinde mecburen yine para verip nitro bastırmak lazım her zaman uğraşılacak birşey gibime gelmedi  havası inince 2 tl verip şişirtmek daha mantıklı geldi. hatta servislerde hava kontrolüne ve lastik şişirmeye para bile almıyorlar
 
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

avukatakın link' Alıntı:
bana surtaş otomotiv eger  opel gidecek anketi serviste birlikte doldurursak  lastiklere ücretsiz  nitrojen basaabilecekleirni söylemişlerdi. 

ama araştırdım şöyle bir sıkıntısı varmış, aracın lastiği hava kaybettiğinde mecburen yine para verip nitro bastırmak lazım her zaman uğraşılacak birşey gibime gelmedi  havası inince 2 tl verip şişirtmek daha mantıklı geldi. hatta servislerde hava kontrolüne ve lastik şişirmeye para bile almıyorlar

evet ilk maliyet göz ardı edilebilir ama sonradan yapılacak işlemler daha pahalı olacaktır. ayrıca yolda filan herhangi bir sorun oluştuğunda çok yaygın olmadığı için nitrojen basan bir tamirci bulmakta zor olacaktır.
 
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

Bu konu hakkında yapytığım araçturma sonucu :

Lastiklere nitrojen basılmalı mı basılmamalı mı?

֖ncelikle şunun ifade edilmesi lazım. Hangi lastiklere nitrojen basılır hangilerine basılmaz.

Binek araç ve kısmen hafif ticari araçlara nitrojen basılması lastiğin çalışma prensibine aykırı olduğundan doğru değildir.

Lastik tutunmasını belli bir ısıya ulaştığında sağlar. Nitrojen lastiği hep soğuk tutacağından özellikle binek grubda tutunma sıkıntıları yaşanmaktadır. Hele hele ıslak zeminde.

Havanın içeriğindeki nem havanın doğasında vardır. Ama nemsiz hava basma imkanı da vardır. Tek yapılması gereken hava hattının başlangıç kısmına bir regülatör konarak havanın içindeki nemin ayrışımının yapıldığı yerlerden hava basmak.

֖zellikle ağır vasıtalarda NITROJEN kullanmak daha akılcı ve mantıklıdır. Ağır vasıtaların lastik ısınma oranları bineklere göre daha fazladır ve ticari amaç güttüklerinden lastiklerin km. ömürlerinin fazla olması beklenir. Nitrogen dolu bir ağırvasıta lastiği soğuk olacağından aşınma süreci normal sürece göre daha uzun olacaktır.

O zaman binek araçların ömürde uzayabilir demekki diyebilir siniz, tabi can derdiniz yok ise.
Ağırlık olarak ise  lastiklerde nitrojen yada  normal hava olması bakımından bir kaç gram harici fark yok. yani toplask toplasak 4 tekerlekte 4 gram fark yok...

özetle astra j için gereksiz....
 
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

bu tespiti yaparkenki kaynağınız nedir buraya yazarsanız sevinirim..
 
Geri
Üst