LPG ateşleme bobinini neden yakar?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan mukeala
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
yaşadığım tecrübelerle soruyu cevaplıyorum... eğer lpg için elektirik tesisatı bobinden alınırsa yüksek akımdan dolayı tesisat gevriyecek ve şase yaparak bobini yakacaktır. zaten belli bir yaşa gelmiş araca lpg takılacaksa örn: 10 yaşındaki bir araca lpg takılacaksa önce motor elektirik tesisatı gözden geçirilir. kablolar belli derecede artık ufaktan gevremiş ve soyulmuştur eğer kontrol etmeden montajlanırsa ki %80 ustalar bakmaz buna şase den dolayı bobin kısa zamanda yanacak belkide ilk marşta yanacaktır.. arkadaşın bahsettiği olayda bu yüzden olmuştur..
 
Bobin dediğimiz şey nihayetinde bir tel sargı değilmi neden sıcaktan yada düşük akımdan bu kadar etkileniyor yada bu kadar hassas oluyor bilen var mı?

kalitesiz bobin kullanılırsa zamanla yanabilir aksine düşük akımdan değil yüksek akımdan yanar..lpg yi yanma odasında patlatmak için daha fazla güç çekiyor sanırım.. ama bosch marka bobinlerde bildiğim kadar sorun yok..
 
Benzer olay arkadaşımın başına geldi. Passat 1.8T'ye LPG takıldıktan bir kaç ay sonra bobinler yandı ve dandik bir marka ile değişti bir kaç gün önce. Büyük ihtimal aynı sorunu yine yaşayacak sizin dediğinize göre.
 
bende astra h var lpg taktıktan 13-14 ay sonra yandı. serviste değiştirdim. eleman abi ateşleme bobinlerinde orjinal parça kullanıyoruz çünkü yan sanayi kullandıklarımızda hep sorun yaşadık dedi.
 
Astra 2000 aracımda bu sorun oldu.Bujiler eski ise yapıyormuş.Arkadaşınız bobini değiştirince bujileride değiştirdi değil mi? Eğer değişmedi ise yine yaparmış.
 
Lpg sistemleri.motor devri bilgisini bobin sinyalinden alinca da oluyor.Bazi LPG markalarinin Lpg ecusu devir algilamasini enejektor fisleri.den hesaplayabiliyor. MESELA KITMTM veya Baykanin kullandigi Litvanya mali Tamona ECU.

Astra 2000 aracımda bu sorun oldu.Bujiler eski ise yapıyormuş.Arkadaşınız bobini değiştirince bujileride değiştirdi değil mi? Eğer değişmedi ise yine yaparmış.
 
Geri
Üst