lpg de arıza lambası

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan koklu62
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Sayın Koklu62,

Aracınızda 2 tane arıza ihtimali var

1) Aracınızda LPG Enjektör sıralaması hatalı
2) Aracınız çok fakir karışıma göre ayarlanmış.

Saygılarımızla

arkadaşlar bu konuda bilgisi ve deneyimi olan yokmu.lütfen bi yardım edin
arza lambası yandığı zaman araba çekişten düşüyor(yanlız lpg de) hemen benzine geçiyorum araba fırlıyor ve ışık sönüyor. bazen düşük hızda tekleme yapıyor. aynı şekilde benzine geçince araba normale dönüyor.....



kadir köklü
 
yeni yazılım la giderilebilir bazı lpg kitlerinde arıza lambası için yeni yazılımlar üretebiliyolar yada ecu larını değiştiriyolar önce iyi bir usta bulmanız lazım sizin
 
kardeşim bi araba kalmış değiştirmediğin,,hayır arabadanda soğutcak seni,,ben zavoli taktırdım(şeytan kulağına kurşun)en ufak bi arızası bilmem neyi yok,bir senedir biniyorum ayar mayar istemiyo,,bence taktırdığın yere gidip mağduriyetini bi şekilde gidermesini iste..zavoli abi sıralı sistemde zavoli,o kadar..
 
Arkadaşlar Bu sorunların nedeni Fakir karışım veya Aracın LPG Enjektörlerinin tıkalı yada arızalı olması yada LPG Filtresinin tıkalı olması olabilir. Tabi aracı görmeden tahmin yapmak zor. Belki düzgün montaj veya Ayar yapılmamış da olabilir. Bazı araçlarda da hiçbir sorun olmasa bile LPG'ye geçince benzin enjektörleri devre dışı kaldığı için Araç bunu arıza olarak algılar ve arıza lambası yanar. Ama çekişten düşüyorsa o zaman sorun var demektir. Enjektörlere, Filtreye ve Ayarına tekrar baktırmanızı tavsiye ederim.


www.istanbullpg.com
 
arkadaşlar ilginize teşekkür ederim. prins nedir.öyle sıkıntılıyımki kusura bakmayın. bu durumda arabamı satamam. buradak i atiker servisi de ne yapacağını bilmiyor. konyada kilerde sürekli arabada başka bir arıza var diyorlar. saygılar ,sevgiler .............
 
Lpg puls sinyalini ateşleme bobininden alınca bu arıza hep olur.Ama bunu çok montajcı bilmiyor.Bu sinyal egsantrik devir sensöründen alınmalı.Ben öyle yaptım.Sorun kalmadı.Saygılar.
 
gungoro bu konuda biraz açıklama yapabilirmisin. beni biraz ferahlattın. birde oksijen sensörü değiştiğinde öncekinde o.sensöründen ek almışlardı. onu iptal ettiler. önceki yanlış olmuş diye. nereye bağlantısı olduğunu bilmiyorum.
 
Son düzenleme:
Bu sinyal de aracın diğer sistemlerindeki gibi 12v DC dir.Ama bu sinyalin amacı motorun çalıştığını ecu ya bildirir,dolayısı ile emülatör lpg akışını açık tutarak sistemi besler.Bu sinyal palslı diyebileceğimiz kesik kesik DC 12V dır.En kolay alınan yer ve en bilineni ateşleme bobinine giden sinyaldir.Bizim motorlarda sinyal buradan alınınca bu tür sorunlar olabiliyor.Ben bu sinyali egsantrik devir sensöründen almakla çözdüm.Oksijen sensörü kötü yanma tespit ettiğinde ecu ile haberleşir ve silindirin birini ecu devre dışı bırakır.Motronig lambası yanar.Kötü yanma ise,kötü yakıttan,ateşleme bobininin tam sağlıklı çalışmamasından(yukarıda anlattğım nedenden dolayı)ve önemle söylüyorum yanlış,orjinal olmayan,motora uygun olmayan,bozuk BUJİLERDEN kaynaklanır.Saygılar.
 
LPG ustası buyüzden önemlidir

Temmuz 2007 de opel vectra 1,6 16 v. gl aracıma atiker sıralı sistem taktırdım. yaklaşık 3 aydır arız lambası yanmaya başladı. atikerciler oksijen sönsörü dediler.değiştirdik sırasıyla bujileri, termostat, buji kabloları değişti. ayrıca egsozt da değiti. egr valfi ve kelebek valfi temizlettik, ama hala arıza ışığı yanıyor. lpg de araç çekişten düşüyor. benzinde herhangi bir sorun yok. atikerciler ile tamirci arasında gidip geliyorum.nolur lütfen bana bir akıl verin yardım edin. Ben karabükteyim. lütfen bu durumda arabamı satışa da çıkaramıyorum. çoğunlıkla benzinde kullanıyorm. sevgilerle
teşekürler..........................................................................

Arkadaşım bende karabükte yaşıyorum. şubat 2008 de brc (my 07) taktırdım (yetkili serviste). bir kez bile yanmadı arıza lambası. performans mı hiç düşmedi aynen devam. Bunun nedenini ben lpg yi uygulayan ustaya ve onun tecrübesine veya tecrübesizliğine bağlarım. neyse bunla geçmiş olsun.
Bence senin arabada lpg ve hava karışımında bir sıkıntı var.
Lpg ciler genelde müşteriye şirin gözükmek için gaz ayarını kısıyorlar. sorun orada patlıyor zaten. egr, sensörler bu yüzden sıkıntı yaratır.
İyi lpg ustası araca uygulama yapmadan önce aracı kontrol eder. lpg uygulanınca araçta sıkıntı çıkıp çıkmayacağını baştan söyler. çünkü benzin ve lpg arasında farklar vardır. Bundan dolayı benzinde gözükmeyen kusurlar lpgde sıkıntı verir. Bundan dolayı arabayı lpg bozdu sanılır. Halbuki zaten sıkıntı vardır ama lpg ile kendini gösterir.
Bence adam gibi ayar yapacak bir lpg ci bul. Ardından da aracındaki diğer sorun yapabilecek yerleri hallettir.
Ayrıca ben senin yerinde olsam atiker de taktırmazdım:( ucuzdur vardır bir illeti derler ya o yüzden. Yerli malı ama kalite nerede ise orada olacaksın herzaman.
kolay gelsin
 
arkadaşlar ilginize teşekkür ederim. prins nedir.öyle sıkıntılıyımki kusura bakmayın. bu durumda arabamı satamam. buradak i atiker servisi de ne yapacağını bilmiyor. konyada kilerde sürekli arabada başka bir arıza var diyorlar. saygılar ,sevgiler .............
Arkadaşım ben Şubat 2007 de Lpg takdırdım. hiçbir sıkıntım yok çok şükür. Lamba filan yanmadı. Ama ANKARA da çok araştırarak buldum taktıracağım yeri.
Prins dediğin marka dünyada bilinen iyi bir marka ama Türkiye'de sadece büyük şehirlerde servis ağı olan ve pahalı bir marka. Ağzın yanmış belli. Ama uçurumdan atlamana gerek yok.:)
Sistem değişikliği düşünürsen sana benim taktırdığım yeri önerebilirim.
Sıkıntısız günler...
 
Geri
Üst