Lpg ile çalışan araçlar

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan irfan_1
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
mocan' Alıntı:
LPG sıvı fazdan gaz fazına geçiş ısısı en ideal olan 40 derecedir bu derecelerin altına 5 er derecelik kademeler halinde düşürülebilir ancak böyle bir durumda yakıtın ideal yanma ısısına ulaşması söz konusu olmayacağından tüketim miktarınız artar. Tabirse piston üstlerinde yakıt çiğlenmesi meydana gelir bu opel araçlarda istenmeyen bir durumdur.çünkü bu çiğlenme sonucu hatalı ateşlemeler meydana gelir bu hatalı ateşlemeden dolayı (HC) hidro karbon miktarı artar hem çevreye zarar verir hemde aracın katalizatörüne zarar verir.

Benzin pompası susturulduğunda ise aracın ECU'su pompanın çalışmadığını varsayarak arıza lambasını yakacaktır. Bu hata mesajları ( DTC ) ler aracın ECU su tarafından ekareroma kaydedilir öncelerde bir sakınca olmaz ancak sürekli gelen ( DTC ) bilgisi depolana-depolana ECU da arızalara neden olur. Program dahil servis fiyatlarıda hiçte yabana atılır bir miktar değildir.Çok değişken olmakla beraber 800 ytl ile 1600 ytl arasında

pompanın arızalandığını düşünelim bir anlık ! kaç lira orijinali 300 ytl yi geçmez. sevgilerimle
EEE PEKİ BENİM SORUNUMU ANLADINMI GAZA GEÇİŞ HERKEZDEKİ GİBİ 1 KM SONRA GAZA GEÇİYO AMA 40 MİLYONLUK GAZIM BİTENE KADAR 20 MİLYONLUK BENZİNİMDE BİTİYO DEDİM AZ AZ ALIYORUM BENZİNİ DEPO YEDEGE ALIYO ONDAN BELKİDE ÖYLE GÖSTERİYODUR DEDİM 100 MİLYONLUK BENZİN ALDIM 2 AY OLDU IŞIK YANMAK ÜZERE.BENZİNLE GAZI AYNI ANDA YAKMAZ DİYOLAR.BİDE ARIZA LAMBASI YANIYOR HATA 1 OKSİJEN SENSÖRÜ 2 MOTOR ELEKTRİK SİSTEMİ....BİDAHA OPELMİ ASLA.
 
mocan' Alıntı:
LPG sıvı fazdan gaz fazına geçiş ısısı en ideal olan 40 derecedir bu derecelerin altına 5 er derecelik kademeler halinde düşürülebilir ancak böyle bir durumda yakıtın ideal yanma ısısına ulaşması söz konusu olmayacağından tüketim miktarınız artar. Tabirse piston üstlerinde yakıt çiğlenmesi meydana gelir bu opel araçlarda istenmeyen bir durumdur.çünkü bu çiğlenme sonucu hatalı ateşlemeler meydana gelir bu hatalı ateşlemeden dolayı (HC) hidro karbon miktarı artar hem çevreye zarar verir hemde aracın katalizatörüne zarar verir.

Benzin pompası susturulduğunda ise aracın ECU'su pompanın çalışmadığını varsayarak arıza lambasını yakacaktır. Bu hata mesajları ( DTC ) ler aracın ECU su tarafından ekareroma kaydedilir öncelerde bir sakınca olmaz ancak sürekli gelen ( DTC ) bilgisi depolana-depolana ECU da arızalara neden olur. Program dahil servis fiyatlarıda hiçte yabana atılır bir miktar değildir.Çok değişken olmakla beraber 800 ytl ile 1600 ytl arasında

pompanın arızalandığını düşünelim bir anlık ! kaç lira orijinali 300 ytl yi geçmez. sevgilerimle

paylaşım için tşk.ler role ile ilgili yazı gerçekten çok açıklayıcı olmuş.taktiracaktım vazgeçtim çok haklısın gaz dan benzine geçiş sorunu yaşanabilir trafik hali ne olacagı belli olmuyor memleketimizde..
neden sıcaklık 40 da verimli bu sistemden sisteme degişiyormu?(markadan markaya)benim sistem 30 dereceye ayarlı uzun yolda 100-105 yakıyor..şehir içi hesabı yapmadım.dedigin gibi çok yakmıyor.Kısa mesafe kullanan özellikle kış aylarında 40 derece de iş yerine gider:))lpg nın mantıgı kalmaz onun için.
 
irfan_1' Alıntı:
paylaşım için tşk.ler role ile ilgili yazı gerçekten çok açıklayıcı olmuş.taktiracaktım vazgeçtim çok haklısın gaz dan benzine geçiş sorunu yaşanabilir trafik hali ne olacagı belli olmuyor memleketimizde..
neden sıcaklık 40 da verimli bu sistemden sisteme degişiyormu?(markadan markaya)benim sistem 30 dereceye ayarlı uzun yolda 100-105 yakıyor..şehir içi hesabı yapmadım.dedigin gibi çok yakmıyor.Kısa mesafe kullanan özellikle kış aylarında 40 derece de iş yerine gider:))lpg nın mantıgı kalmaz onun için.

Bu biraz da bulunduğunuz şehire bağlı yani soğukluk derecesi ile alakalı.Örneğin izmir deki biri için 15 derece bile yeterli olur ama kars taki biri için 40 derece daha mantıklı.Ayrıca eğer gaz da olması gerekn propan oranları var ise 0 derece de bile gaz da sorun olmaz hatta bunla ilgili çalışmalar var ama ülkemizde akaryakıt ne kadar kaliteli orası malum işte.
 
ismail_budak' Alıntı:
EEE PEKİ BENİM SORUNUMU ANLADINMI GAZA GEÇİŞ HERKEZDEKİ GİBİ 1 KM SONRA GAZA GEÇİYO AMA 40 MİLYONLUK GAZIM BİTENE KADAR 20 MİLYONLUK BENZİNİMDE BİTİYO DEDİM AZ AZ ALIYORUM BENZİNİ DEPO YEDEGE ALIYO ONDAN BELKİDE ÖYLE GÖSTERİYODUR DEDİM 100 MİLYONLUK BENZİN ALDIM 2 AY OLDU IŞIK YANMAK ÜZERE.BENZİNLE GAZI AYNI ANDA YAKMAZ DİYOLAR.BİDE ARIZA LAMBASI YANIYOR HATA 1 OKSİJEN SENSÖRÜ 2 MOTOR ELEKTRİK SİSTEMİ....BİDAHA OPELMİ ASLA.
??????????????????????????????????????????????????????????????????
 
Sorunun Montaji Yapan Ustayla İlgİlİ Opel'le DeĞİl.senİnkİ İle Ayni Arabayi Ben 2 Senedİr Lpg İle Kullaniyorun HİÇbİr Sorun YaŞamadim, YaŞasin Opel
 
Regülatörün üzerinde motor suyu sıcaklığını ölçen ve belli sıcaklığa gelince lpg ye geçmesini sağlayan bir müşür vardır.o müşürün soketini söküp sisteme giden soketin uçlarını kısa devre yaparsanız aracınız yine ilk çalışmada benzinle çalışır.Ama hemen lpg ye geçer.Ben bu şekilde kullanıyorum sorun yok.
 
ben ustama sordum. önce 35 derece, sonra 3000 devir sonra 9 sn tık gaza geçiş. öncelik sırasına göre işler bu sistem dedi. bende arabayı çalıştırıyorum sabahları, hiç gaza basmadan otomatik ciklenin devre dışı kalmasına kadar bekliyorum. sonra gaza yükleniyorum. 3000 devir. sonra da saniyeler geçtikten sonra ki bu 9-10 sn arası. araç gaza geçiyor. sonra vitese takıp gidiyorum. eğer çok acelem varsa,çalıştırıp hemen yola koyuluyorum
 
yanlış anlaşılma var, benzin pompası sıralı sistem lpg'de hiç bir zaman için durmaz, normal çalışmasına devam eder, depodaki yakıtı sürekli olarak sirküle eder..

çalışmaz kardeş lpgye gectıgın an durur pompa.. bırde sana bır tavsıyede bulunayım deponda benzını yarım depo bulundur lambayı yaktırma cunku pompa yarısına kadar benzının ıcıne gırer vede benzınde olmayan kısmı asırı ısınır vede pompa bozulur
 
Geri
Üst