Lpg ile İlgili Sorular ve Sorunlar

İLGİNİZE TEŞEKKÜR EDERİM.(TL olarak ölçmektense Litre bazında ölçümler daha nettir.)LPG litre fiyatı 2.07 60 tl gaz 60/2.07=28,9litre ile 260 km

Merhaba,
Ortalamanız biraz yüksek, sizin arabanız için 11 Lt civarında normal yakıt hesap ederiz. Bunun için ateşlemeniz ve hava filtreniz iyi olmalı, kalibrasyona tekrardan baktırmanızda fayda var.
 
KME Marka LPG kullanıyorum. Geçenlerde tüm bakımlarını yaptırdım. Daha önce de aşağıda belirtttiğim sorun vardı ama bakım yapılmadığı içindir düşüncesiyle üzerinde fazla durmadım. Bakımı yaptıktan sonra da sorun devam etti.

Sorun; Araç bir çukur veya bozuk yola girdiğinde gaz devreden çıkıyor. (ilk zamanlarda gaz basıncının azalması son zamanlarda da depo dolu olmasına rağmen bile yapıyor.) İlk akla gelen bağlantılardan birinin gevşekliğinden dolayı temessızlıktan dolayı olabilir oldu. Ama sanırım o değil çüknü normal yolda bile yapmaya başladı. Acaba sorun;

- Bağlantılardan birinin temassızlığı
- Beyinden kaynaklanan bir durum
- LPG'nin ısıtıcı parçasından kaynaklanan bir durum (LPG arıza cihazında ısıtıcıyla ilgili bir arıza olduğu çıkıyordu)
- Ya da bunların dışında başka bir sebeple mi bu arıza çıkıyor.

Teşekkürler.

KME Ankara yetkili servisi olarak, yaşadığımız en büyük problemler elektrik bağlantıları lehimlenerek yapılmadığından dolayı ortaya çıkıyor. Kesicilerin ve regülatör ısı sensörünün bağlantılarını tekrardan kontrol ettirin. Eğer lehim kullanılmamışsa oksitlenmeler meydana geliyor, ve bu oksitlenmeler de parçaların iletişim hatasına sebep oluyor ve sistem arızaya geçiyor. Servisinizin (Adıyaman yetkili servisi İPEK OTOGAZ) kontrollerinde bu tarz hata görünmüyor ise regülatör ısı sensörünü değişmesi gerekmektedir.
 
Benim lpg ile ilginç bir sorunum var. Çekiş yakıt tüketimi en ufak bir sorun yok.Ama bazen aracı çalıştırdığımda bip bip bip ses geliyor.Bu eğer anahtardan kapatıp açmazsam devamlı geliyor ses. Çoğunlukla yok. O üstündeki kırmızı ışık da devamlı yandığı halde araç lpg ye geçiyor. Dışardan sesini dinledim enjektör sesi geliyordu.Ama lpg geçiş ışığı hala kırmızıydı ve bip bip ses geliyordu.Bunu ara ara yapıyor.Sorun ne olabilir?
 
Genelde yakıt hesaplamalarında ki hatalardan dolayı rakamların oynaması ve kullanıcıların memnuniyetsizliği ortaya çıkmaktadır. Şehir içinde Lpg yakıtının hesaplanması çoğunlukla yanıltır. Tarfikteki hızımız, trafik ışıklarında takılma zamanımız ve trafiğin yoğunluğu çok etki eder. En düzgün ölçüm dynometre ile yapılır, zaten araç üreticilerinin kesin olarak verdiği yakıt tüketimi bu cihazın üzerindeyken çıkan yakıt oranlarıdır. Depoyu doldurarak uzun yol olarak tabir ettiğimiz şehirlerarası yolda 100 ile 150 km yol yaptıktan sonra aynı istasyon ve aynı pompadan tekrardan yakıt ikmali yaparak, çıkan rakamı kilometreye bölerek bulabiliriz. Aynı istasyon ve aynı pompanın amacı ise istasyon değişmese dahi diğer pompalarda ki depolama basıncı farklılık gösterebileceğindendir.
 
Fazla alan kaplamadan daha fazla yakıt alınması için sıvı halde basılmaktadır. Cng (Doğalgaz) sıvılaştırmanın maliyeti çok daha fazla ve teknolojisinin dünyada birkaç ülkede olduğundan gaz halinde depolanmaktadır. Makina mühendileri odası ve İlgili üniverstelerde verilen eğitimlerde ilk öğretilen gazın depodaki halinin sıvı olduğu ve bu sıvının da ortalama -28 derece olduğudur. Lpg'nin açılımı Likit Petrol Gazı, sıvılaştırılmış gaz demektir. Yanma odasında patlama anında yüzlerce sıcaklık oluşur yakıt olarak -28 derecede ki yakıtın gelmesi ile metal aksamda aşınmalara neden olur. Zaten sıralı sistemlerde buharlaşmayı sağlayana kadar benzinde çalışması zorunlu konumdadır (Zaruri durumlar ve istisnalar hariç). Yukarıda da belirttiğim gibi, depolamanın sorun olmaması için sıvılaştırılıyor. Gaz halindeyken reducer (beyin) nekadar sıcak olursa performansın ve yakıtın daha iyi olduğunu her ortamda belirtmişizdir.

Özür dilerim, NOS hakkında detaylı bir bilgim yok.
Lpg ile ilgili her konuda yardımcı olabilirim.

burada yazdığınızı yeniden okumanızı tavsiye ederim... burada sıvılaşması için -28 derecenin lazım olduğunu yazmışsınız... hem de çok açık olarak belli ki ben yazana kadar gazın sıvılaşması için basınç olduğunu bilmiyordunuz... burada cevapladığınız soruyu isteresniz bir daha cevaplayın çünkü artık lpgnin sıvı haldeyken -28derece olmak zorunda olmadığını öğrendiniz... yanma odasına sıvı lpg girmesinin zararı lpgnin sıcaklığı ile ilgili değildir... eğer bilmiyorsanız bu sorununun cevabını da sizin için verebilirim...
 
İsterseniz sizin yazdıklarınızı ve benim cevaplarımı tekrar okuyun,
Basınçla ilgili herhangi bir cümle kurmadım ben, zaten gazı lpg haline çevirmek için basınç gerektiğini bende biliyorum. Daha fazla depolama yapılabildiği için sıvı vaziyette bulundurulur. Ayrıca depodaki lpg herzaman alt kısımdadır. Üst tarafta genleşme yaptığı hava vardır, bu havada basınç yaparak şamandranın yardımıyla gazın reducer'a ulaşmasını sağlar. Basınç sıvılaştırırken de, depoladığımız zamanda şarttır. Lpg tanklarının birde net kuralı vardır, tank ebatının %80'ini alır. Nedeni ise sıcağı gördüğü zaman gaz basınç yapar, bu basınçta tehlike yaratır. Bu yüzden doluluk oranının %80'i geçmemesini tavsiye ederiz. Söylediğiniz gibi %5 derecede iken lpg gaz haline döner ama bu bile karışım orantısının zengin olmasına neden olur. Ayarlamalarımızda 60 derece'ye kadar yüzdelikli olarak fakirleştirerek karışımı ayarlarız. Zaten çoğu kişinin problemleri motor soğukken gaza geçtiğinde meydana gelen vibrasyonlar ve rölantide ki dalgalanmalardır. Bunun nedeni yukarıda belirttiğim gibi motor sıcaklığına göre fakirleşmelerin sağlanamamasından dolayıdır. Sıvılaştırma barlarını biliyorum. Sıvılaştırmanın amacı, yine belirtiyorum: DEPOLAMAKTIR, KULLANMAK DEĞİL.

siz yazdıklarınızı yeniden okuyun... sıvılaştırıldığında lpg 250 kat küçülür... lpg'nin 5 derece gaz haline geçtiğini sölüyorsunuz ama bundan önceki mesajınızda da -28 derece gaz haline geçtiğini sölesiniz hangisi doğru acaba sölediklerinizden? sorduğum sorulara alakasız yanıtlar vermek yerine bilmediniz yerde bilmiyorum diyebilirsiniz... biraz üstte yazdığım mesajdada sizin ilk mesajınızı alıntı yaptım... orada -28 derece depolanır yazdığını kendinizde rahatlıkla görebilirsiniz...
 
P.V=nRT
gazlar için kullanılan basınç, hacim, sıcaklık değişimlerine bağlı değişimleri gözleyebileceğimiz bir denklemdir.
P: basınç
V: hacim
T: sıcaklık

şimdi burada da görüldüğü gibi P ve V ters orantılıdır. yani eger sıcaklık sbt tutulursa basınç arttığında hacim azalır, basınç daha da artırılırsa gaz molekülleri sıkışma nedeniyle birbirlerine çok fazla yaklaşıp sıvı hale geçer (bazı maddeler katı-gaz değişimi gösterir)
ama basıncı sbt tutup sıcaklığı düşürürsek ( -28 derece diyelim) hacimde doğru orantılı olarak düşecek ve LPG sıvılaşacaktır ( LPGnin -28 derecede sıvılaştığına göre konusuyorum tam olarak kaç derecede sıvılaştığını bilmiyorum)
yani her ikinizin dediğide bir yerde doğru.
ancak CAN'ında dediği gibi depo içindeki gaz yüksek basınç altında sıvılaşır. ama basınç artarken hacim düşer ve bu düşme belli bir sıkıştırma sağlanana kadar düzenli devam eder. basıncı artırmaya devam edinde hacim eskisine oranla daha az azalır ve artık gaz soğumaya başlar.
evet depo içindeki gaz -28 derece değildir ki öyle olsa depoya dokununca elimiz oraya yapışırdı herhalde. ama depo içindeki gaz +20 derecede değildir sıcaklığı daha düşüktür.

buna en güzel örnek bir çoğumuzun kullandığı deodorantlardır. içindeki madde sıvı halde bulunur oysa püskürtürken basınç azalır ve gaz olarak çıkar. hatta kutunun üzerinde kullanmadan önce çalkalayınız yazar. siz kutuyu çalkalayınca kutu soğur aslında kutunun bekleme sıcaklığı oda sıcaklığıdır.
 
Son düzenleme:
KME Ankara yetkili servisi olarak, yaşadığımız en büyük problemler elektrik bağlantıları lehimlenerek yapılmadığından dolayı ortaya çıkıyor. Kesicilerin ve regülatör ısı sensörünün bağlantılarını tekrardan kontrol ettirin. Eğer lehim kullanılmamışsa oksitlenmeler meydana geliyor, ve bu oksitlenmeler de parçaların iletişim hatasına sebep oluyor ve sistem arızaya geçiyor. Servisinizin (Adıyaman yetkili servisi İPEK OTOGAZ) kontrollerinde bu tarz hata görünmüyor ise regülatör ısı sensörünü değişmesi gerekmektedir.

Mehmet bey ilginize teşekkür ediyorum.

İbrahim Ustaya en kısa zamanda uğrayacağım.
 
burada yazdığınızı yeniden okumanızı tavsiye ederim... burada sıvılaşması için -28 derecenin lazım olduğunu yazmışsınız... hem de çok açık olarak belli ki ben yazana kadar gazın sıvılaşması için basınç olduğunu bilmiyordunuz... burada cevapladığınız soruyu istereseniz bir daha cevaplayın çünkü artık lpgnin sıvı haldeyken -28derece olmak zorunda olmadığını öğrendiniz... yanma odasına sıvı lpg girmesinin zararı lpgnin sıcaklığı ile ilgili değildir... eğer bilmiyorsanız bu sorununun cevabını da sizin için verebilirim...

Mesleğimi sizden öğrenecek değilim, sırf bir cevap olsun diye yazmayın lütfen. Detaylı bir araştırma yapmanızı öneririm. Ayrıca ben -28 derece gerekir demedim. Tankın içindeki gazın Ortalama -28 derece olduğundan bahsetmiştim, bana cevap olsun diye kurduğunuz cümlelerin bir anlamı yok. Eğer okuyorsanız 5 derecelik sıvılaşmanın yeterli olmayacağını da yazmıştım. Bu yüzden -28 olarak belirtmiştim. Bundan sonra sizin mesajlarınızı görmezden geliyorum.
Benim zamanım yeterince değerli, sizinle gereksiz atışmalar yapacak kadar boş vaktim yok. Olsaydı öğretmek için biraz daha uğraşabilirdim aslında.
Rica ederim gereksiz mesajlarınızı bu konudan uzak tutun.
 
arkadaslar insanlara faydalı olmak adına birbirinizi kırmaya gerek yok
kırmayın birbirinizi
 
Geri
Üst