İsterseniz sizin yazdıklarınızı ve benim cevaplarımı tekrar okuyun,
Basınçla ilgili herhangi bir cümle kurmadım ben, zaten gazı lpg haline çevirmek için basınç gerektiğini bende biliyorum. Daha fazla depolama yapılabildiği için sıvı vaziyette bulundurulur. Ayrıca depodaki lpg herzaman alt kısımdadır. Üst tarafta genleşme yaptığı hava vardır, bu havada basınç yaparak şamandranın yardımıyla gazın reducer'a ulaşmasını sağlar. Basınç sıvılaştırırken de, depoladığımız zamanda şarttır. Lpg tanklarının birde net kuralı vardır, tank ebatının %80'ini alır. Nedeni ise sıcağı gördüğü zaman gaz basınç yapar, bu basınçta tehlike yaratır. Bu yüzden doluluk oranının %80'i geçmemesini tavsiye ederiz. Söylediğiniz gibi %5 derecede iken lpg gaz haline döner ama bu bile karışım orantısının zengin olmasına neden olur. Ayarlamalarımızda 60 derece'ye kadar yüzdelikli olarak fakirleştirerek karışımı ayarlarız. Zaten çoğu kişinin problemleri motor soğukken gaza geçtiğinde meydana gelen vibrasyonlar ve rölantide ki dalgalanmalardır. Bunun nedeni yukarıda belirttiğim gibi motor sıcaklığına göre fakirleşmelerin sağlanamamasından dolayıdır. Sıvılaştırma barlarını biliyorum. Sıvılaştırmanın amacı, yine belirtiyorum: DEPOLAMAKTIR, KULLANMAK DEĞİL.