Lpg ile İlgili Sorular ve Sorunlar

Mesleğimi sizden öğrenecek değilim, sırf bir cevap olsun diye yazmayın lütfen. Detaylı bir araştırma yapmanızı öneririm. Ayrıca ben -28 derece gerekir demedim. Tankın içindeki gazın Ortalama -28 derece olduğundan bahsetmiştim, bana cevap olsun diye kurduğunuz cümlelerin bir anlamı yok. Eğer okuyorsanız 5 derecelik sıvılaşmanın yeterli olmayacağını da yazmıştım. Bu yüzden -28 olarak belirtmiştim. Bundan sonra sizin mesajlarınızı görmezden geliyorum.
Benim zamanım yeterince değerli, sizinle gereksiz atışmalar yapacak kadar boş vaktim yok. Olsaydı öğretmek için biraz daha uğraşabilirdim aslında.
Rica ederim gereksiz mesajlarınızı bu konudan uzak tutun.
asıl ben mesleğimi sizden öğrenecek değilim... karşınızda bu işlerin okulunu okuyan işi fizik kanunları olan bir mühendis var... siz saçmaladığınzı halde birşey demedim üstüne birde fizik kurallarına aykırı birşey yazdınız dediniz gene size yazdığınızın yanlış olduğunu kibarca söledim... yazdığınız yanlışı düzeltiyorum hala üste çıkmaya çalışıyorsunuz... ister görün ister görmeyen benim için önemli değil... ama sizin gibi yarım bilgili insanlar yüzünden bu hale geliyor... sürekli başka şeyler yazacağınıza bir kendi mesajlarınızı okuyun sonrada yanlış biliyormuşum kusura bakmayın şimdi öğrendim bu işi diyin...
 
Lpg tanklarının birde net kuralı vardır, tank ebatının %80'ini alır. Nedeni ise sıcağı gördüğü zaman gaz basınç yapar, bu basınçta tehlike yaratır. Bu yüzden doluluk oranının %80'i geçmemesini tavsiye ederiz.
mehmet bey burada da yanılıyorsunuz. LPG tanklarının böyle bir net kuralı yoktur. Dilerseniz ben size kapasite olarak 50 lt. tanka 55 lt. LPG bastırabilirim. %80 lik oranı multivalf sağlar. nedeni kendi basıncın üstüne çıkıp LPG çıkışını kapatmaması içindir. yani size kalsa araca -28 derecelik LPG yi verirsek aracın motoruna zarar verceği dediniz yukarda, şimdi ben - 28 derece demedim vs. diyorsunuz.
 
mehmet bey burada da yanılıyorsunuz. LPG tanklarının böyle bir net kuralı yoktur. Dilerseniz ben size kapasite olarak 50 lt. tanka 55 lt. LPG bastırabilirim. %80 lik oranı multivalf sağlar. nedeni kendi basıncın üstüne çıkıp LPG çıkışını kapatmaması içindir. yani size kalsa araca -28 derecelik LPG yi verirsek aracın motoruna zarar verceği dediniz yukarda, şimdi ben - 28 derece demedim vs. diyorsunuz.

Alıntı yaptığınız mesajımda %80'i geçirmemelerini müşterilerimize tavsiye ettiğimizden bahsediyorum, multivalf(Şamandra'nın) görevi olduğunu sizin kadar bende biliyorum. Pompaların basınçlarının fazla olmasından ve istasyondaki görevlilerin daha fazla litre verebilme çabasından tankın ebatı kadar lpg basılabilir. Tekrarlıyorum, bu çok tehlikeli bir durumdur. Şamandraların bir kısmı %80'lik orandan sonra yavaşlar, bir kısmı ise ses çıkartır.

Dağ-Cey Lpg´isimli üyeden Alıntı
Mesleğimi sizden öğrenecek değilim, sırf bir cevap olsun diye yazmayın lütfen. Detaylı bir araştırma yapmanızı öneririm. Ayrıca ben -28 derece gerekir demedim. Tankın içindeki gazın Ortalama -28 derece olduğundan bahsetmiştim, bana cevap olsun diye kurduğunuz cümlelerin bir anlamı yok. Eğer okuyorsanız 5 derecelik sıvılaşmanın yeterli olmayacağını da yazmıştım. Bu yüzden -28 olarak belirtmiştim. Bundan sonra sizin mesajlarınızı görmezden geliyorum.
Benim zamanım yeterince değerli, sizinle gereksiz atışmalar yapacak kadar boş vaktim yok. Olsaydı öğretmek için biraz daha uğraşabilirdim aslında.
Rica ederim gereksiz mesajlarınızı bu konudan uzak tutun.

Dikkatinizi çekerim "Ayrıca ben -28 derece gerekir demedim. Tankın içindeki gazın Ortalama -28 derece olduğundan bahsetmiştim" bu cümlede de tankın içindeki gazın ortalama derecesinin -28 derece olduğunu söyledim. Daha önceki mesajlarımda bu derecede ki gaz direk motora verilirse metal aksama zarar vereceğinden reducer kullanılarak buharlaştırıldığını belirtmiştim.
 
tankın içindeki gaz -28 derece falan değildir, yanlış bilgiyi hala sürdürüyorsunuz... sıvı lpg giderse motora verilecek zararda sıvı çok soğuk olduğu için olmayacaktır... sıvı olarak silindire homojen dağılamayacağı için yakıtın fazla olduğu yerlerde aşırı ısı olacak ve oraları eritecektir... böle bir hasarın örneği olarak silindir içine direk yakıtı püskürten dieselllerde enjektör bozulduğunda verilen hasardır... lpg eğer fsi tarzı bir sistemle homojen olarak dağıtılmadan sıvı olarak gönderilirse hasarda bir önceki dieselde yazdığım hasarla nerdeyse aynısı olur...
regülatörün amacıda gazı ısıtıp daha fazla basınç sağlamaktır... ayrıca gaz araç ısındıktan sonra hep aynı sıcaklıkta kalacağı için sürekli değişken bir basınç olmayacak ve kontrolu daha rahat olacaktır... yoksa regülatör gazı ısıtmak amacıyla yapılmamıştır...
 
Şamandraların bir kısmı %80'lik orandan sonra yavaşlar, bir kısmı ise ses çıkartır.
şamandıraların bir kısım %80 den sonra yavaşlama veya ses çıkarma işmeli olmaz. direk olarak keser. şayet takılan şamandıranın içerisinde bu oranı ayarlayan sibop sistemi çıkarılırsa sizin dediğiniz gibi ses veya yavaşlama ortaya çıkar. onun dışında direk olarak takılan şamandıralar %80 de direk olarak keser.
 
Bu tırrrr sesi geldiği anda pompayı çıkarttırıyorum ben. Bu ses kesilene kadar basmak doğru değil diye düşünüyordum . Böyle yapsak ne olur? %80 dolma oranı bu tırr sesi başladığı anda tamamlanıyor mu?
 
1.4 otomatiğe lpg

1.4 otomatik corsaya lpg taktırmak uygunmudur. dezavantajları varmı?
 
uygundur neden uygun olmasın en fazla %5 gibi bi performans kaybı yaşarsın onu da belkide anlamazsınız bile
 
Bu tırrrr sesi geldiği anda pompayı çıkarttırıyorum ben. Bu ses kesilene kadar basmak doğru değil diye düşünüyordum . Böyle yapsak ne olur? %80 dolma oranı bu tırr sesi başladığı anda tamamlanıyor mu?
eğer multivalfi montaj yapan usta sibob ayarlarıyla oynamamışsa sizin kesmenize gerek yok. o zaten kendisi keseceği yeri biliyor. ama kontrol amaçlı şöyle yapın, aracınızda kaç lt. tank var ise siz kesmeden kaç lt alıyor bir bakın. oranlara vurun ortaya çıkar.
 
Bu tırrrr sesi geldiği anda pompayı çıkarttırıyorum ben. Bu ses kesilene kadar basmak doğru değil diye düşünüyordum . Böyle yapsak ne olur? %80 dolma oranı bu tırr sesi başladığı anda tamamlanıyor mu?

Şamandraların %80 doluluk oranında kesebilmesi için belirli bir bar basıncına ayarlıdır. İstasyonlarda ki pompalar bu basınç seviyesinin üstüne çıktıkları zaman şamandra maksimum alacağı litreden sonra gazı kesme işlemini yapamaz ya ses çıkartır sizin aracınızda ki gibi ya da yavaşlar. Ses başladığı zaman %80 doluluk oranına ulaşmış olur.
 
Geri
Üst