Lpg ile İlgili Sorular ve Sorunlar

bu arada size basınçlarla ilgili biraz bilgi vereyimde fizik kurallarına aykırı demeyin yeniden...
lpg 20 derece 2.2barda sıvılaşırken 50 derece 22 barda sıvılaşır... yukarı yazmıştım zaten her sıcaklıkta farklı basınç değerleri altında gazları sıvılaştırabilirsin değişen tek şey ihtiyacınız olan basınçtır...
 
Merhaba İsmail Bey, TL olarak ölçmektense Litre bazında ölçümler daha nettir. Alınan Litrenin fiyatlarının değişkenliği, girdiğiniz trafiğin yoğunluğu,
kullanış stiliniz aracın yakıtını etkileyecektir. Ayarda dikkat edilecek, öncelikle benzindeki değerlerin Lpg'ye geçtiği zaman aynı olmasa da birbirine yakın konumlarda olmalıdır. Yakıt karışımı ile ilgili söyleyebileceğim, sıralı bütün araçlarda enjektör milisaniyesi (ms) tabir ettiğimiz bir değer vardır. Ayarlar bu ms'ye göre yapılır, benzindeki ms değerleri lpg'ye geçildiğinde orjinal değerlerinin altında ise zengin karışımlı çalışmaktadır, üzerinde ise fakir karışımlı çalışmaktadır. Şunu da unutmayalım, birebir aynı değerleri yakalamak imkansızdır. %3 + veya - tölerans payı bulunmaktadır. Araç lpg'ye geçtikten sonra benzin tüketmez, ama bazı markalarda rölanti bölümündeyken ve yüksek performanstayken benzin takviyesi bölümü vardır. Bu takviye genelde performanslı araçlarda ve rölantide problem yaşayan araçlarda kullanılır. Ama sizin aracınızda takviye özelliği kullanılmaz.
İLGİNİZE TEŞEKKÜR EDERİM.(TL olarak ölçmektense Litre bazında ölçümler daha nettir.)LPG litre fiyatı 2.07 60 tl gaz 60/2.07=28,9litre ile 260 km
 
ilginize teşekkürler iyiki varsınız
 
Arkadaşlar eğer Lpg ile ilgili sormak istediğiniz bir soru olursa, yada yaşadığınız ama çözümü bir türlü bulamadığınız sorunlarınız olursa elimden geldiğince yardımcı olmak isterim.​



Buradan soru ve sorunlarınızı yazabilirsiniz.​


Sıralı sistem lpg kullnıcısıyım, lpg deposunu malum çoğu zaman tam dolduramıyoruz ( maddi açıdan ), tüketimi de hep kaç km de biterse ona göre ölçüyorum. 15 gün öncesine kadar değerler birbirine hep yakınken, şimdi bir hesaplıyorum aynı gaz miktarıyla bir 230.000 TL yakıyor, bir hesaplıyorum 165.000TL yakıyor. Sebepleri ne olabilir, ayarlardamı bir problem var acaba ???
 
Sıralı sistem lpg kullnıcısıyım, lpg deposunu malum çoğu zaman tam dolduramıyoruz ( maddi açıdan ), tüketimi de hep kaç km de biterse ona göre ölçüyorum. 15 gün öncesine kadar değerler birbirine hep yakınken, şimdi bir hesaplıyorum aynı gaz miktarıyla bir 230.000 TL yakıyor, bir hesaplıyorum 165.000TL yakıyor. Sebepleri ne olabilir, ayarlardamı bir problem var acaba ???

arabayı en agresif şekilde bile kullansanız hiçbir zaman bu kadar fark elde edemezsiniz.bence hesaplamanızda bir hata var.gazı tamamen bitirin (araç tekleme yapana kadar) ve gaz alın (pompa atana kadar). aldığınız gazın sadece litresine bakın. gazı tamamen bitirin ve tekrar aynı istasyondan gaz alın ve ondan sonra hesap yapın 20 -30 tl alarak hesap yapamazsınız.bende eskiden öyle yapıyordum ve her seferinde farklı değerlere ulaştım.şimdi ise hep aynı 0,170 krş
 
illa tam dolu depoyu bitirmeye gerek yok. tam depo ile 100km gibi bir yol yapın gidip depoyu tekrar doldurun fiyat belli litre belli yapılan yol belli. ama 100km geçmeye özen gösterinki veriler daha sağlıklı olsun.
 
illa tam dolu depoyu bitirmeye gerek yok. tam depo ile 100km gibi bir yol yapın gidip depoyu tekrar doldurun fiyat belli litre belli yapılan yol belli. ama 100km geçmeye özen gösterinki veriler daha sağlıklı olsun.

bu dediğiniz benzinde olur... aslında benzinde bile tam olarak sağlıklı olmaz bu çünkü her pompa farklı yerde atar...aradaki 1 litrelik farkda nerdeyse 1.6 ile 2.0 arasındaki fark kadardır... en güzeli depoyu doldurun sonra bitmeye yakın bir daha doldurun... bu benzin için...
lpg içinse depoyu tam bitirdiğiniz gidin doldurun depoyu bittiğinde depo bakın kaç km yapmışsınız... bunu depoyu bitirip 20-25 liralık gaz alarakda yapabilirsiniz ama hassasiyeti daha az hata payı daha fazla olan bir ölçüm yapmış olursunuz...
 
arabayı en agresif şekilde bile kullansanız hiçbir zaman bu kadar fark elde edemezsiniz.bence hesaplamanızda bir hata var.gazı tamamen bitirin (araç tekleme yapana kadar) ve gaz alın (pompa atana kadar). aldığınız gazın sadece litresine bakın. gazı tamamen bitirin ve tekrar aynı istasyondan gaz alın ve ondan sonra hesap yapın 20 -30 tl alarak hesap yapamazsınız.bende eskiden öyle yapıyordum ve her seferinde farklı değerlere ulaştım.şimdi ise hep aynı 0,170 krş


İşin ilginç yanı şu ki ben de hep 20 - 30 TL lik alıp hesap yapıyordum ve tüketim değerlerinde çok oynama olmuyordu. 0,165 veya 0,169 filan gibi çıkıyordu. Şimdi ise arada uçurumlar var...
 
KME Marka LPG kullanıyorum. Geçenlerde tüm bakımlarını yaptırdım. Daha önce de aşağıda belirtttiğim sorun vardı ama bakım yapılmadığı içindir düşüncesiyle üzerinde fazla durmadım. Bakımı yaptıktan sonra da sorun devam etti.

Sorun; Araç bir çukur veya bozuk yola girdiğinde gaz devreden çıkıyor. (ilk zamanlarda gaz basıncının azalması son zamanlarda da depo dolu olmasına rağmen bile yapıyor.) İlk akla gelen bağlantılardan birinin gevşekliğinden dolayı temessızlıktan dolayı olabilir oldu. Ama sanırım o değil çüknü normal yolda bile yapmaya başladı. Acaba sorun;

- Bağlantılardan birinin temassızlığı
- Beyinden kaynaklanan bir durum
- LPG'nin ısıtıcı parçasından kaynaklanan bir durum (LPG arıza cihazında ısıtıcıyla ilgili bir arıza olduğu çıkıyordu)
- Ya da bunların dışında başka bir sebeple mi bu arıza çıkıyor.

Teşekkürler.
 
fizik kurallarına aykırı demeden önce bir daha düşünün... düdüklü tencereninde mantığı daha yüksek sıcaklıklarda sıvı halde kalmasıdır bunuda basınçla başırır... yeterli basınç olduğunda gazları sıvıya her sıcaklıkta dönüştürebilirsiniz... gazın temas ettiği yerin buzlanması olayı doğru ise lpg tankında sıvıdan kalan boş yerde lpg gazı vardır... bu gazda lpg tankının üst taraflarına değdiğine göre donması lazım ki ayrıca dediğiniz lpgnin -28derece depolanması tamamen yanlış... eğer böle olursa sölediğim gibi lpg tankı donardı çünkü metallar ısı iletkenliğinde gayet başarılılardır... lpgnin sıvı olarak depolanması için sıkıştırılması ve basınçlı olarak durması lazımdır... yoksa lpgnin sıcaklığı ile ilgisi yok lpgnin sıvı halde bulunmasının... zaten lpgnin oda sıcaklğında gaz fazına geçmesi olayıda yarı yanlış... lpg oda sıcaklığından çok daha düşük sıcaklıklarda zaten gaz fazına geçer... daha düşük sıcaklıklarda daha düşük basınç alında sıvılaşabilir...
size sorumu yeniden soruyorum... lpgnin gaz olduğu sıcaklarda mesela 5derece... arabalar neden lpg ile çalışmazda regülatörün ısınması beklenir... sakın 5 derece açık havada lpg sıvı fazında olur demeyin... sorunun cevabınıda bilmiyorsanız bilmiyorum deyin lütfen fizik kurallarına vs karşı teori geliştirdiniz demeyin...


İsterseniz sizin yazdıklarınızı ve benim cevaplarımı tekrar okuyun,
Basınçla ilgili herhangi bir cümle kurmadım ben, zaten gazı lpg haline çevirmek için basınç gerektiğini bende biliyorum. Daha fazla depolama yapılabildiği için sıvı vaziyette bulundurulur. Ayrıca depodaki lpg herzaman alt kısımdadır. Üst tarafta genleşme yaptığı hava vardır, bu havada basınç yaparak şamandranın yardımıyla gazın reducer'a ulaşmasını sağlar. Basınç sıvılaştırırken de, depoladığımız zamanda şarttır. Lpg tanklarının birde net kuralı vardır, tank ebatının %80'ini alır. Nedeni ise sıcağı gördüğü zaman gaz basınç yapar, bu basınçta tehlike yaratır. Bu yüzden doluluk oranının %80'i geçmemesini tavsiye ederiz. Söylediğiniz gibi %5 derecede iken lpg gaz haline döner ama bu bile karışım orantısının zengin olmasına neden olur. Ayarlamalarımızda 60 derece'ye kadar yüzdelikli olarak fakirleştirerek karışımı ayarlarız. Zaten çoğu kişinin problemleri motor soğukken gaza geçtiğinde meydana gelen vibrasyonlar ve rölantide ki dalgalanmalardır. Bunun nedeni yukarıda belirttiğim gibi motor sıcaklığına göre fakirleşmelerin sağlanamamasından dolayıdır. Sıvılaştırma barlarını biliyorum. Sıvılaştırmanın amacı, yine belirtiyorum: DEPOLAMAKTIR, KULLANMAK DEĞİL.
 
Geri
Üst