Petrolün rafineri edilmesi sonucunda elde edilen benzin ve motorine 1940' lı yıllardan beri vaks giderme aşamasında solvent katılıyor, katılmak da zorunda (Ne tür bir madde eklenerek bu işlem yapılıyor şahsen bilmiyorum muhtemelen vaksı çözerken yanıcılığı etkilemeyen yada bir miktar arttıran bir maddedir, petrol yada enerji mühendisi varsa aramızda bilgilendirebilir)
Solvent çözücü demek. Su, tiner, oksijen ve alkol de kullanım yerine göre solventtir. Tekstilde kullanılan solventleri (tiner yada etil alkol mesela) %50 oranında benzine karıştırılırsa motoru haşat eder ama %10 civarında etanol katabiliriz (E10, E20, E30 yakıt olarak geçer rakamlar %' yi belirtir. %10' dan sonrası için standart motorlar için uygun değildir)
LPG takılan araçlarda, sıkıştırma oranlarında bir değişiklik yapılmadığı için gazla çalıştığı esnada performans ve tork da düşüşler mutlaka olacaktır. (Bu düşüş, silindir sayısı ve sıkıştırma oranına göre değişir, fakat asla artışa sebep olmaz)
Türkçe kaynak için başta Gazi Üniversitesi olmak üzere ODTÜ, İTÜ, gibi üniversitelerin yüksek lisans tezlerinde yapılan deneyleri ve yayınlanan makaleleri inceleyebilirsiniz.
Oktan sayısının yüksek olması aracın torkunda, hızında yada gücünde değişiklikler yapmaz. LPG' nin oktan sayısı benzinin oktan sayısından fazla olmasına karşın yukarıda dediğim gibi LPG' nin aynı şartlarda benzine göre performansı daha düşüktür.
Ksilen ve toluen' de birer solventtir ve otomotiv sektöründe oktan arttırıcı olarak kullanılırlar. Toluen ayrıca bomba yapımında da kullanılır (Tri Nitro Toluen) Yukarıda videosunu izlediğim aracın motorunda oynamalar/modifikasyonlar var. Bunun sonucu olarak artık "pompa benzininde" vuruntu yaparken (vuruntu performans düşürür) yüksek oktanda bu problem yaşanmıyor ki oktanın yüksek olması vuruntuyu azaltır/yok eder. Fakat vuruntunun sebebi araştırılmalıdır. Yakıt deposuna su da konsa, nitrometanol da konsa o motor her daim 450 beygir sadece artık "pompa benzini" performansını düşürüyor.