LPG Karşıtı Olanlar

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ndipi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ben 20000 kmde bir 100 lira veriyorum lpg bakımı için. Depoyu değiştirmek hiç kısmet olmadı. :) lpg'li araç almam ben. Benzinli alır kendi ustama ben lpg taktırırım.
 
Nadir belki saçma gelebilir ama sana son çare olarak bir fikir vereyim. Piyasada kaliteli şeffaf hortumlar satılıyor, hani havalı kornalarda kullanılan borular gibi. O hortumdan 1-1,5 metre kadar al, hortumları enlemesine boydan boya bir falçata ile yar, buji kablolarının üzerine geçir, daha sonra hortumun üzerini kaliteli bir bant ile sar. Görsel olarak göze hoş gelmez dersen hortumun biraz kalınından alıp buji kablolarını direk içinden geçirip kullanabilirsin. Bence bir dene, denemekle bir şey kaybetmezsin. Biz eskiden yedek parçanın zor bulunduğu yıllarda buna benzer uygulamalar yapardık. Hatta alışkanlıktan olsa gerek geçenlerde Taunus'un benzin borusuna banyo duşlarının nikelajlı spiral hortumdan taktım, bayağı da fiyakalı durdu ;).

Abi görsellik filan pek umurumda değil abim sadece bana sorun çıkarmasın yeter yeminle en kalite kabloları alıyorum ama yok arkadaş bana mısın demedi hepsini kavuruyor o buji başlıklarının olduğu yer kestane gibi ikiye ayrılıyor özellikle üç ve ikinci buji kabloları param parça oluyor diğerleri onlara göre biraz daha sağlam ama bu ikisi duman oluyor resimleri çekip ekleyeceğim böyle bir şey yaşayan başka arkadaş var mı bilemiyorum
 
PB7Np8.jpg
[/url][/IMG]

Bu tüpün imal tarihi 2005 mi yoksa 2009 mudur? (Bana göre 2009 amam çelişkili cevap verenler oldu)
 
2009' un 5. ayında üretilmiş abi :)
 
LPG'yi canla başla savunan arkadaşlar;

1 litre LPG fiyatı=1 litre benzin fiyatı olsa gene de araçlarınızda LPG kullanır mısınız? Bence kesinlikle hayır dememeniz gerekir, neden mi hani LPG benzinden daha temiz bir yakıt ya, dolayısı ile daha çevreci ya, çekişte de problem yaratmıyor ya, motoru da daha az yoruyor ya ;).
Hadi hep beraber dürüstçe cevap verelim. Benim en son aldığım araba LPG'li. LPG benzinden daha ucuz olmasa aracı LPG'de kullanmam.

Savaş abi ben cebimi düşünüyorum çevreci değilim (benim çevreciliğim tamamen tesadüf) , benzin ile lpg aynı fiyat olsa Benzin kullanırım , ama cebimi düşünüyorum ve LPG kullanıyorum , buda beni motorda kötü bişey olmadığına sevk ediyor , yolunda gitmeyen birtakım şeyler olsa bile KAR'dayım , mutluyum.
Bugun benzin 3 lira olsun LPG kitimin sigortasını çekerim , ama sökmem. Ne olur ne olmaz :)
 
Zaten LPG bakımlarını zamanında yaptırmaya kalksak yandık. İki filitre kıytırıktan bir ayar ver 40-50 (ortalama) TL. 10 yılda bir depo+şamandıra+kontrol paneli değişimi+proje+muayene masrafları var, arada yapılan harcananlar da cabası. Bu durum sanki kredi kartı ile taksitle alışveriş yapmaya benziyor gibi. Harcamaları üst üste koyunca rakam epeyce artıyor. O nedenle ben de dizel araca daha sıcak bakmaya başladım.

LPG filtre takımı 4 adet 20 TL.
İki aracımızda da takıldıktan 100 km sonra bir kere ayar yapıldı birdaha dokunulmadı. 15 bin KM de bir kez enjektörlerini söküp tertemiz yapıp geri takıyorum , yani masrafı yok gibi bişey abi :)
 
PB7Np8.jpg
[/url][/IMG]

Bu tüpün imal tarihi 2005 mi yoksa 2009 mudur? (Bana göre 2009 amam çelişkili cevap verenler oldu)

2009 abim benimde az kaldı sekiz yıla girdi bu muayeneden sonra tank değişimi yaptırmam gerekecek.
 
LPG karşıtı olan arkadaşlar genelde arabaları leş olup benzinde dahi randıman vermediği için lpgde de bayık bayık yürüdüğü için lpgye karşılar. Yıllardır söyleyip dururum. Diğer açıdan bakınca da benzinde güzel çalışıp LPG de iyi çalışmayan araçlar, bu durumlarda da dandik montaj tespitim vardır...Bu zamana kadar TeleflexGFI,PRINS ve BRC kitleri taşıyan araçlarım oldu, hiç birinde de lpg kaynaklı sorun yaşamadım. Rutin bakımlar olarak filtre,regülatör ve enjektör değişimlerini zamanında yapan kullanıcı hiç bir şekilde sorun yaşamayacaktır.
92 oktan benzini 95 diye aldığımız ülkede benzin tamamen dandik bir yakıttır, toulene veya xylene gibi oktan artırıcı ek maddeleri depoya katmadıkça benzin hikaye. Standart olarak 105 civarı oktanla üretilen LPG aslında ne büyük nimettir bilen yok. Benzin gibi emme manifoldu ve silindir kapağında kurumlanma yapmadığı gibi, pompa benzini gibi vuruntulu çalışma huyu da yok ayrıca...
Ne yazsam pek fayda etmeyeceği için ben uygulamalı olarak anlatayım. Bir arkadaşımda 450hplik 2.0TFSI benzinli Seat Leon var. Deposuna pompa benzini koyduğunda 300hpden yukarıda güç üretmesi motorun sağlığını bozuyor, patırtılı çalışma, retard(düşük oktan sebebiyle standart güçten düşük güç üretme) gibi sonuçları oluyor...
Toulene veya xylene maddelerinden %10-15 oranda koyması üst güç limitinin 450 hplere çıkmasına imkan tanıyor. Velhasıl pompa benzini b*ktur, rafineriden solventli olarak çıkıyor :(

https://www.youtube.com/watch?v=6OdGDlKWrek

Eğer bu videoda pompa benzini yerine, ek madde katılmış benzin olsaydı 4. ve 5. viteste dahi sarma yaşayacaktık :D
 
Evet arkadaşlar şimdi karşısınız da benim sadece 2000 km yol yapan buji kablolarının içler acısı hali buyurun...

attachment.php


attachment.php



attachment.php
 

Ekli dosyalar

  • 1 (Small).webp
    1 (Small).webp
    19.7 KB · Görüntüleme: 89
  • 2 (Small).webp
    2 (Small).webp
    8.8 KB · Görüntüleme: 90
  • 3 (Small).webp
    3 (Small).webp
    9.4 KB · Görüntüleme: 89
Bu kabloları güzelce sar da üşümesinler :). Bahsettiğim metodu bir dene, faydasını görürsen geliştirme imkanın olur.
 
Geri
Üst