LPG Karşıtı Olanlar

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ndipi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Lpg karşıtı yoktur, çok parası olan vardır :)
 
LPG'yi canla başla savunan arkadaşlar;

1 litre LPG fiyatı=1 litre benzin fiyatı olsa gene de araçlarınızda LPG kullanır mısınız? Bence kesinlikle hayır dememeniz gerekir, neden mi hani LPG benzinden daha temiz bir yakıt ya, dolayısı ile daha çevreci ya, çekişte de problem yaratmıyor ya, motoru da daha az yoruyor ya ;).
Hadi hep beraber dürüstçe cevap verelim. Benim en son aldığım araba LPG'li. LPG benzinden daha ucuz olmasa aracı LPG'de kullanmam.
 
Nadir abim ,
Sinirini az çok anlıyorum (dürüst olmak gerekirse anlamıyorum) , ama şunu diyebilirim ki LPG aracın canına falan okumuyor , bu tamamen senin talihsizliğin , aynı motor ile millet sorunsuzca yüzbinlerce km yapıyor , ne güzel aracını rektefiye ettirmişsin henuz 50 bin km gibi rakamlarda diye biliyorum , git şu çok önerilen ustası iyi olan LPG cilere , kıy parana at şu arabadaki kasap işi LPG kitini , adam akıllı bi montaj yapsınlar aracına , sende rahat et bizde :)
LPG Türkiye Vergilendirme Koşullarında Kurtarıcıdır , Candır , Muhteşem Birşeydir. Hatta ben motoru daha az yorduğuna , Benzinden daha temiz bir yakıt olduğuna inanıyorum. Bugün param olsa ve araç alacak olsam , emin ol dizel almam gider benzinli alır LPG taktırırım ve bunu yaparken aklımda en ufak ,şüphe/kuşku olmaz. İyi bir usta kombinasyonu ile seni tekrardan aramızda görmek isteriz ;)

Olcay sorma bir kaç yere gittim ama montaj konusun da hepsi aynını söyledi ne yapar isen yap bundan iyi olmaz diyor ya değilse para sorun değil veririm yaptırırım valla forum içinde benim gibi aracı tek nokta olup sorun yaşamayan arkadaşlar varsa nasıl yol yordam izliyor yazar ise bende gözümden kaçan bir şey varsa kontrol ederim. Bu buji kablosu dayanmıyor dayandıramadım çok kalite markalar kullandım ama en fazla iki yıl dayandı sonrasında kavruluyor ve her yerinden kıvılcım çıkmaya başlıyor. Komple sıfır kabloyu bez bant ile sardım ama bana mısın demedi hatta site içinde konu da açtım bu kablo atlama konusu ile ilgili ama sanırım çözüm yok ben bulamadım. Varsa çözüm arkadaşlar paylaşın da bende çözüm bulayım özellikle altını çiziyorum araç tek nokta ve benzin ile çalışıyor araç üç bin devri yakalayınca kendi gaza geçiyor ısınma yada soğuk fark etmiyor.
 
Lpg karşıtı yoktur, çok parası olan vardır :)

Çok param yok ama Lpg ye karşıyım. Ancak fabrikasyon çıkışlı ise düşünebilirim. Yoksa büyük konuşmıyım ama zor. Karşıyım ama yine kesin diyemiyorum. Burası Türkiye. İki gün sonra benzin 8-9 lira olursa o zaman mecburen seve seve düşünürüm ;)
 
Çok param yok ama Lpg ye karşıyım. Ancak fabrikasyon çıkışlı ise düşünebilirim. Yoksa büyük konuşmıyım ama zor. Karşıyım ama yine kesin diyemiyorum. Burası Türkiye. İki gün sonra benzin 8-9 lira olursa o zaman mecburen seve seve düşünürüm ;)

Çarşamba günü bir arkadaşım marka ismini vermeyeyim de eziklenmesin fabrika çıkışlı lpg araçları arıyorlarmış müşteriye söyledikleri her yirmi bin km olunca subap ayarı yapılması gerek demişler fiyat olarak bu iş sanırım serviste dörtyüz tl kadar bir rakam yani öpmeye devam edecekler. Tam anlamı ile lpg olayına anladığım giremiyorlar. Yani çok fazla performans aramayan kişi az yakan benzinli araç alması uygun olacak çok km yapan biri ise bence bom boş olsada dizel alacak en mantıklı bu bence lpg özellikle benim araçlarda pek uyum sağlamıyor yapmadığım kalmadı çünkü özellikle ateşleme sisteminin canına okuyor.
 
Yeni aldığım hyundai 1 ay oldu. 300-350 km yol yapmış eşim. Lpg'ye gerek yok bence çünkü hafta içi ev iş arası 2 km bile değil. Çalıştır motor ısınsın lpg'ye geçsin mesafe yetmiyor. Ancak peugeot aylı 1000 km'yi buluyor lpg ekonomik olduğu için şart. Savaş Abinin dediği gibi tamamen duygusal. :)
 
benzini satacak yer bulamayıp dışarıya ucuza satıp bize 5 liradan satıp bizide dışarıdan aldığımız araçlara yine dışarıdan gelen (çoğunlukla) lpg sistemlerine mahkum bırakan zihniyet utansın...
 
Benimde dün akü bitti ve yenisini taktırdım ,sonrasında yol bilgiayarı bilgileri ve cam otomatik kapanma olayı sıfırlandı acaba lpg beyin ayarları da sıfırlanmış olabilirmi yada başka bi takım bilgiler ? yakıt arttı çekişte arttı.
 
Olcay sorma bir kaç yere gittim ama montaj konusun da hepsi aynını söyledi ne yapar isen yap bundan iyi olmaz diyor ya değilse para sorun değil veririm yaptırırım valla forum içinde benim gibi aracı tek nokta olup sorun yaşamayan arkadaşlar varsa nasıl yol yordam izliyor yazar ise bende gözümden kaçan bir şey varsa kontrol ederim. Bu buji kablosu dayanmıyor dayandıramadım çok kalite markalar kullandım ama en fazla iki yıl dayandı sonrasında kavruluyor ve her yerinden kıvılcım çıkmaya başlıyor. Komple sıfır kabloyu bez bant ile sardım ama bana mısın demedi hatta site içinde konu da açtım bu kablo atlama konusu ile ilgili ama sanırım çözüm yok ben bulamadım. Varsa çözüm arkadaşlar paylaşın da bende çözüm bulayım özellikle altını çiziyorum araç tek nokta ve benzin ile çalışıyor araç üç bin devri yakalayınca kendi gaza geçiyor ısınma yada soğuk fark etmiyor.

Nadir belki saçma gelebilir ama sana son çare olarak bir fikir vereyim. Piyasada kaliteli şeffaf hortumlar satılıyor, hani havalı kornalarda kullanılan borular gibi. O hortumdan 1-1,5 metre kadar al, hortumları enlemesine boydan boya bir falçata ile yar, buji kablolarının üzerine geçir, daha sonra hortumun üzerini kaliteli bir bant ile sar. Görsel olarak göze hoş gelmez dersen hortumun biraz kalınından alıp buji kablolarını direk içinden geçirip kullanabilirsin. Bence bir dene, denemekle bir şey kaybetmezsin. Biz eskiden yedek parçanın zor bulunduğu yıllarda buna benzer uygulamalar yapardık. Hatta alışkanlıktan olsa gerek geçenlerde Taunus'un benzin borusuna banyo duşlarının nikelajlı spiral hortumdan taktım, bayağı da fiyakalı durdu ;).
 
Çarşamba günü bir arkadaşım marka ismini vermeyeyim de eziklenmesin fabrika çıkışlı lpg araçları arıyorlarmış müşteriye söyledikleri her yirmi bin km olunca subap ayarı yapılması gerek demişler fiyat olarak bu iş sanırım serviste dörtyüz tl kadar bir rakam yani öpmeye devam edecekler. Tam anlamı ile lpg olayına anladığım giremiyorlar. Yani çok fazla performans aramayan kişi az yakan benzinli araç alması uygun olacak çok km yapan biri ise bence bom boş olsada dizel alacak en mantıklı bu bence lpg özellikle benim araçlarda pek uyum sağlamıyor yapmadığım kalmadı çünkü özellikle ateşleme sisteminin canına okuyor.

Zaten LPG bakımlarını zamanında yaptırmaya kalksak yandık. İki filitre kıytırıktan bir ayar ver 40-50 (ortalama) TL. 10 yılda bir depo+şamandıra+kontrol paneli değişimi+proje+muayene masrafları var, arada yapılan harcananlar da cabası. Bu durum sanki kredi kartı ile taksitle alışveriş yapmaya benziyor gibi. Harcamaları üst üste koyunca rakam epeyce artıyor. O nedenle ben de dizel araca daha sıcak bakmaya başladım.
 
Geri
Üst