LPG Kullanan Opelciler için buji önerisi. Buyrun..

Evet bende az araştirdim. lpg için 1-2 milim azaltılması soyleniyor..

zaten biz araçlarimizi sadece benzinde çaliştiriyoruz. sonrasında hep lpg devam. bu her zaman boyle olacagindan sorun olacagfini sanmiyorum. En en fazla yolda lpg biterse ilk gazcıya kadar benzinde gideriz. onunda sorunu olacagini sanmiyorum..
 
Evet bende az araştirdim. lpg için 1-2 milim azaltılması soyleniyor..

zaten biz araçlarimizi sadece benzinde çaliştiriyoruz. sonrasında hep lpg devam. bu her zaman boyle olacagindan sorun olacagfini sanmiyorum. En en fazla yolda lpg biterse ilk gazcıya kadar benzinde gideriz. onunda sorunu olacagini sanmiyorum..

o kadar benzin kullanımından birşey olmaz... asıl yolu lpg ile yapıyoruz zaten bu bujiyi benzin ile de kullanırsınız ama belki 5bin kmde değiştirmeniz gerekebilir...öle 1-2kmde olacak birşey değil... zaten eğer bujide bir sıkıntı olursa önce performansda farkedersiniz bir düşüklük...
 
yakıta etkisini merak ettik,inşallah verim alabiliriz.deneme sonuçlarınızı merakla bekliyoruz.selamlar
 
yakıta etkisini bende çok merak ediyorum. bakalım nasil olacak.. 1 hafta içinde belli olur. bakalım kaç km gidecek bir depo..
 
özellikle rölantide çalışırken ani gaz verdiğinizde motor sesini dinleyin derim,aşırı şekilde takırtı şeklinde bir ses gelirse uzun süre kullanmanızı tavsiye etmem,böyle bir rahatsızlık yoksa güle güle kullanın:) ben eskiden distrübütörlü benzinli arabamla otoyola çıkarken bir vidayı gevşeterek avansı artırırdım ve en az 10-15 km daha hızlı ve seri olurdu araba,yine eski dizel arabamda da yıldız pompanın üzerindeki 3 adet somunu gevşetir avansa çekerdim,dizel çok takırdardı ama benim için o zamanlar gidiş önemliydi :)
 
Hocam yarin dedigini yapacam. bakalım nasil ses gelecek. ama sanirim sorun yok. çünkü hiç oyle bisey fark etmedim. daha dikkatli bi sekilde yapicam..

onun anlami ne oluypr peki??
 
bu sesi fark edebilirde duyarsanız bilinki çok erken ateşleme vardır ve özellikle düşük devirlerde motora zarar verir..
 
Bu bahsettiğiniz sentil ayarı dedikleri olaydır. Bujinin ateşlemeyi dağıtmadan daha kısa mesafede "net" çakmasını sağlamak için yapılmakta. şimdi şöyle bir örnek vereyim size;

Hepimizin evinde ocak var ve artık ocaklarda otomatik ateşleme var. yani gaz düğmesini açıp çakmak düğmesine bastığımızda çıt çıt çıt ediğ gelen gaza kıvılcımı atarak ocağın yanmasını sağlamaktadır. burda çıtlamaya rağmen kıvılvım kalitesiz veya net değilse alevin oluşma süresi gecikecektir. gaz gelmeye devam ettiği için (1-2 sn lik gecikme) bir puslama yada patlamayla aalevlenecektir.

Aynı şey araçlardaki ateşleme yuvası içinde geçerlidir. gaz yanma odasında birikir ve doğru zamanda yanmazsa patlamalar oluşacaktır. ve bu motora daha çok zarar verecektir. zaten LPG li araçlarda en büyük tatava ateşleme sisteminden kaynaklanmaktadır.

Bende aracıma vectra C nin tek tırnak bujisini taktım. sentille 0,9 mikron seviyesine indirdik. tekleme sorunu yaşamıyorum. gayet başarılı çalışıyor. üstelik çift tırnak orjinal bujiyi kullanırken daha kısa sürede değiştirmem gerekiyordu. şimdi tek tırnak olanını bakımda çıkarıp temizleyip yeniden taktık. durak yok yola devam:D

Bu ayarın nasıl yapıldığına gelince. bildiğiniz çakıya benzeyen ve kendi mikron kalınlığı olan bir materyal. ateşleme çubuğu ile buji arasına konuyor ve üzerine hafifden tıklatılarak aradaki mesafe kısaltılıyor.
 
paylaşım için teşekkürler
 
Geri
Üst