Lpg li Aracın Sabahları Geç Çalışması

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan berkay1
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
aynı sorunlara kendim aracımda şahit oldum Astra g sabahları uzun marşta çalışma hatta 2-3 kez marş basmamda alıyordu.
Bir sorun olduğu ortadaydı ama umursamayıp boyle binmeye devam ettim bir kaç ay boyle devam etti.. ve sonrasında daha geç çalışmaya başladı aracım. ve çalışdıktan sonra gaza bir koklerseniz arkadan siyah , Beyaz karışımı bir duman attığını göreceksiniz.!
Şayet bu olayları yaşıyorsanız veya ilerde yaşarsanız Sonuç olarak Arızanız Benzin pompasının basıncı ile alakalıdır. benzim pompası değişimi ile herşey normale dönecektir.! + olarak arac lpg de iken benzin pompası devamlı devrede kalıyor bilirsiniz. yanı motorda ısınan benzin sıcak olarak Depoya geri dönüyor ve oradaki soğuk benzinle karışarak buharlaşma yapıyor uzun süreli kullanımda ise bu depo içerisindeki benzinin kalitesinin ozulmasına ve benzinin renginin değişimine sebeb olmakta. Haliylede araba bu benzini yakmata güçlük çekiyor... ve eksozdan ilk çalışma sırasında baya bir duman atıyor.

Sorun budur hocam.! benim aracımda 2 defa 1er yıl arayla gelen sorundu bu durum!

her iki arızamdada benzin pompa değişimi ve depo içerisindeki bozulan benzini çektirip tazelememle durum ortadan kalktı.
 
aynı sorunlara kendim aracımda şahit oldum Astra g sabahları uzun marşta çalışma hatta 2-3 kez marş basmamda alıyordu.
Bir sorun olduğu ortadaydı ama umursamayıp boyle binmeye devam ettim bir kaç ay boyle devam etti.. ve sonrasında daha geç çalışmaya başladı aracım. ve çalışdıktan sonra gaza bir koklerseniz arkadan siyah , Beyaz karışımı bir duman attığını göreceksiniz.!
Şayet bu olayları yaşıyorsanız veya ilerde yaşarsanız Sonuç olarak Arızanız Benzin pompasının basıncı ile alakalıdır. benzim pompası değişimi ile herşey normale dönecektir.! + olarak arac lpg de iken benzin pompası devamlı devrede kalıyor bilirsiniz. yanı motorda ısınan benzin sıcak olarak Depoya geri dönüyor ve oradaki soğuk benzinle karışarak buharlaşma yapıyor uzun süreli kullanımda ise bu depo içerisindeki benzinin kalitesinin ozulmasına ve benzinin renginin değişimine sebeb olmakta. Haliylede araba bu benzini yakmata güçlük çekiyor... ve eksozdan ilk çalışma sırasında baya bir duman atıyor.

Sorun budur hocam.! benim aracımda 2 defa 1er yıl arayla gelen sorundu bu durum!

her iki arızamdada benzin pompa değişimi ve depo içerisindeki bozulan benzini çektirip tazelememle durum ortadan kalktı.

İlgin için teşekkür ederim. Benzin pompası değişti ve araca 2 gün benzinle bindiğimiz zaman hiç bir sorun kalmıyor. LPG ile binmeye başladığım zaman geç çalışma başlıyor.
 
İlgin için teşekkür ederim. Benzin pompası değişti ve araca 2 gün benzinle bindiğimiz zaman hiç bir sorun kalmıyor. LPG ile binmeye başladığım zaman geç çalışma başlıyor.


Peki. Benzin pompası değişimi sonrası halen devam ediyorsa.. Ozaman Lpg sistemine yaptıracagınız ince bir ayarla düzelicektir . Şöyle:

Aracınıza yine 2 gün benzinde binin. motor kaputu içindeki lpg beynine giden ufak bir sigorta var. onuda çıkartıp oyle benzinde binerseniz aracın lpg yi tamamen unutucaktır. 2 Gün benzinde binip aracı lpg servisine çekin. Lpg sistemine bilgisayar bağlantısını yaptırıp benzindeki rolanti çalışma değerlerini bir kağıda not edin. digital olarak zaten oradaki bilgisayar ekranında değerler görünmekte. Çıkartmış olduğunuz Lpg Sigortasını tekrar yerine takın. ve aracı lpg ye çeçirtin bilgisayar komutuyla. ve oradaki değerleri Elinizdeki kagıda not etmiş olduğunuz benzin de çalışma değerleriyle aynı konuma getirin. aynı değerlerde Benzin ve Lpg de aynı çalışma şeklini alıncaya kadar ince ayar yapıcak Lpg servis ustanız. Değerler aynı konuma geldikten sonra bu bilgileri Lpg ecusuna kayıt yapıcak. kayıt işlemi tamamlandıktan sonra Yapacagınız en önemli ayar ise ŞU OLUCAK. LPG BASINCINIZ 105-110 BAR ARASINDA OLMALI. Sizin lpg basınç ayarınız şu anda sanırım 80-85 bar civarındadır. bu basıncı en az 105 bara çıkartıp tekrar lpg Ecusuna kayıt ettireceksiniz.

Bu ayardan sonra sorununuz Büyük ihtimalle ortadan kalkıcaktır. sEBEBİNİ İSE ŞÖYLE AÇIKLAYAYIM KISACA: Aracımızı lpg de stop ediyoruz. ve o anki değerlerle motoru durdurmuş oluyoruz. buradaki benzin basıncı ile lpg basıncı arasındaki fark motor beynine kayıt edilmekte. ve birdahaki ilk çalıştırmada bu değerle çalışmaya çalışmakta aracınız. ve haliyle değerler arasındaki uyuşmazlıktan dolayı geç çalışma proplemi ortaya çıkmaktadır.
 
Ben usandım ve bıktım artık. Ne ustalardan nede forumdan çözüm bulabiliyoruz. Varsın böyle gitsin.:D
 
Lpg kalibrasyonu için başka bir ile gittim ve giderkende benzinle yol aldım. Kalibrasyonu yapan usta tek tek inceleyerek ince bir ayar çekti. Durum yine aynı. Bu defa sabahları tek marşla çalışıyor, sabah bırakıp öğlen veya akşam tek marşla çalışmıyor. Başkaca bir fikri olan varmı arkadaşlar. Bu arada arabaya yapılan bakım: Buji kablosu orjinal beru marka, benzin pompası orjinal bosch, bujiler GM çift tırnak, carbon clean, yarım depodan fazla benzin v.s. Araca benzinle binerken sorun yok. Lpg de geç çalışma. Sabah normale döndü şimdi ise öğle veya akşam. Diğer zamanlarda hiç bir sıkıntı yok.
 
Lpg kalibrasyonu için başka bir ile gittim ve giderkende benzinle yol aldım. Kalibrasyonu yapan usta tek tek inceleyerek ince bir ayar çekti. Durum yine aynı. Bu defa sabahları tek marşla çalışıyor, sabah bırakıp öğlen veya akşam tek marşla çalışmıyor. Başkaca bir fikri olan varmı arkadaşlar. Bu arada arabaya yapılan bakım: Buji kablosu orjinal beru marka, benzin pompası orjinal bosch, bujiler GM çift tırnak, carbon clean, yarım depodan fazla benzin v.s. Araca benzinle binerken sorun yok. Lpg de geç çalışma. Sabah normale döndü şimdi ise öğle veya akşam. Diğer zamanlarda hiç bir sıkıntı yok.
Özellikle motor sıcakken mesela bir yere gittiniz 5 dakika sonra çalıştırmak istediniz .Geç çalışıyorsa aracınız boğuluyor bence. Motoru kapattığınızda da Lpg enjektörlerine de anlık da olsa elektrik gelmeye devam ediyor ve silindire lpg doluyor.Çalıştırırken de benzin de gelince zengin karışım olup boğuluyor.Röleyle çözüyorlarmış ama nasıl bilmiyorum.
 
Özellikle motor sıcakken mesela bir yere gittiniz 5 dakika sonra çalıştırmak istediniz .Geç çalışıyorsa aracınız boğuluyor bence. Motoru kapattığınızda da Lpg enjektörlerine de anlık da olsa elektrik gelmeye devam ediyor ve silindire lpg doluyor.Çalıştırırken de benzin de gelince zengin karışım olup boğuluyor.Röleyle çözüyorlarmış ama nasıl bilmiyorum.

Motor sıcakken ve normalde hiç problem yok. Son durum dediğim gibi sabah tek marşla çalışmaya başladı bu defada öğle veya akşam tek marşla çalışmaz oldu.
 
LPG ye yapılan bu ince ayar güzel olmuş durumda bence. ama, Lpg basınc ayarınızı 105 bara çıkartın.! bu ince ayar degerlerine dokunmadan, Bilgiayar bağlantısı yapıp 105 bara çıkartın basıncı Regulatörün üzerinde alyan anahtarla basınc degerini fazlalaştırıp 105 barı ekranda görnceye kadar çevirtin. Sonra bilgileri ecuya kaydettirip. arac bilgisayar bağlantısını çekin.

Birde boyle dene arkadaşım.
 
[QUOTE Lpg basınc ayarınızı 105 bara çıkartın.!. [/QUOTE]



yazdığınız miktar ilginç,nerede okudunuz bunu..
 
İlginç olan şey, öğle veya akşam marş anında araba çalışana dek (çok kısa bir zaman) gazı köklediğimde çok rahat bir şekilde tek marşta çalışıyor.
 
Geri
Üst