lpg li araçların bujisi nasıl olmalı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan losilin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
BOSCH markasından bahsettiğinizi kimse anlamaz bu yazdıklarınızı okusa ...sanarlar ki YU-MA-TU bi buji çıkarmış onun hakkında konuşuyorlar...:rakir:
 
çift veya dört tırnaklıda belki fayda olabilir ama diğerlerinin ne faydası olabilir
 
merhaba arkadaşalar araçlarına lpg taktıran arkadaşların nasıl buji kullanıyor acaba nette yapmış olduğum araştırmaya göre lpg benzine oranla daha zor yanıyor motor içinde bunun için araçların orjinal buji aralığı 1.1mm fakat lpg kullananlar içinse 0.7 ile 0.9mm gibi bir şey olmalı diyorlar bosch ve ngk net sayfalarında lpg li araçlar için bujilerin farklı olması gerektiğini söylüyorlar sanayide ki ustalar veya yetkili servisler sadece orjinal bujiyi kullanmayı tavsiye ediyorlar bazı ustalar lpg bujisi iyi olur diyorlar araçların alt devirlerde daha iyi olması için lpg bujisi şart diyenler de mevcut siz nasıl bir buji kullanıyorsunuz acaba aracım 2003 vectar c elegance

Arkadaşım sana önerim Bosch lpg için üretmiş olduğu platin bujileri kullanman ben 2,5 yıldır kullanıyorum hiç bir sıkıntı çıkarmadı. ayrıca 30.000 ömrü var gm bujilerin 2 katı yol alıyor yani fiyatı uygun bence. birde sana önerim eğer yeni lpg yi taktırmadıysanız bobininde sıkıntı çıkarmadan bosch platin tek tırnak bujilerine geçmen. ben bir bobin yaktım sonra değiştirdim geç kalmıştım. 170 tl gitti yani. ama 2,5 yıldır kullanıyorum hiç bir sorun çıkmadı.
 
Bakımını düzenli yaptırdıktan sonra, her şey orjinal olsun bence.
Zaten maksimum 10.000 KM'de bir yenileniyor rutin parçalar.
 
peki yakıta bir faydası varmı bazı arkadaşlar var diyo bazı arkadaşlarda arabam çok yakmaya başladı diyor bu bujilerden sonra sizin yakıtta nasıl bir değişiklik oldu acaba
 
Banada pazarlama taktiği gibi geliyor, tıpkı yağ katkıları yada tasarruf cihazları gibi
 
Ben şuanda dizel araç kullanıyorum ama önceki aracım lpg li idi be bu konuda çok araştırma yaptım, neredeyse okumadığım bilgi, belge, makale kalmamıştı. Aracımın orjinal bujisi GM çift tırnaktı, ben hem tek tırnak sentil ayarlı buji, hem Bosch süper4 hemde çift tırnak bujiler kullandım. Süper 4 buji alt devirlerde biraz daha rahatlamısını sağlıyor ancak öyle aman aman bir performans beklentisine girmeye gerek yok. burda asıl önemli olan buji kablosunun kalitesi ve ömrüdür. Ben 20-25 bin km bir kabloyu yeniliyordum. Zaten aracı kullanırken özellikle yüksek devirlerde sıkıştırdığınızda ateşme kalitesinin düştüğünğ anlıyorsunuz. Sakin kullananlar için belki daha uzun gidebilir ama ben huysuz biri olduğumdan sakinde kullansam değiştiriyordum. kötü ateşleme yapan kablo bujininde bozulmasına neden oluyor.
 
Geri
Üst