Lpg sirali gaz hakkinda bilmek istediğiniz her şey...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan asvtec
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Galiba sadece kit soranlara BRC tavsiye etmek için güncellenmiş.
 
Merhaba ADU ;

Sistemin gazdan benzine geçmesinin nedeni yeterli gaz basıncının olmaması ile alakalıdır.Yani sistemin mantığı da budur .Sizin de belirttiğiniz gibi gaz az kaldığında regulator basıncı düşer ve arac lpgden benzine geçer.
şamandranın 40lt liği 60 lt liği yoktur :) yani tankın kapasıtesı neyse bu kapasıtenın maksımum %80 nı kadar dolum yapabilirsiniz.Selamlar...

Sayın Mehmet bey, aracımda Lovato Easy Fast LPG kiti var 2 yıllık, sorunum motor ve havalar soğukken araca biraz yüklensem sanki LPG bitmiş gibi uyarı veriyor ve benzine geçiyor, bunun nedeni ne olabilir?

İkinci olarak bu işi geçen hafta da yaptı(yol bilgisayarının 29 derece gösterdiği zaman), özellikle depoda gaz az kaldığında yapıyor sorunum nedir? Cözüm önerileriniz nedir?

Üçüncü sorum ise mesela 40 lt'lik depoya 60lt'lik şamandıra koysak daha fazla doldurma imkanımız olur mu?(yapmak gibi bir niyetim yok sadece merak)
 
Merhaba ;

Periodik olarak her 10.000 kmde bir lpg bakımına girmelisiniz.Aracınızın gaz ve su bağlantıları kontrol eidlmeli sızdırmazlık kontrolu yapılmalı ,gaz filitresi değiştikten sonra gaz ayarları kontrol edilmelidir.Bakım ücretleri 30.00 TL ile 60 TL arasında değişmektedir.Selamlar...

merhaba aracımda 18 bin km brc kit kullandım hiç bakıma gitmedim filtre değişimi gereklimi ve filtre ne kadara mal olur
 
Mehmet usta kardeşimde Honda Jazz var. Uzun bir süre tekleme problemi yaşadık ama ne yaptıysak çare bulamadık. (buji ve buji kabloları değişti bobinlerde oksitlenme varmış sökülüp temizlendi LPG ayarları birkaç defa program atıldı ve güncellendi vs.) son olarak geçen gün Honda yetkili serviste LPG bağlantısının 3 nolu bobinden yapıldığı söylendi bizde LPG servisine (Atiker) götürdük ve bağlantı bobin kablosundan alınarak sanıyorum devir sensörüyle alakalı bir kabloya aktarıldı şimdilik tekleme sıkıntısı yok gibi ama hep böyle oluyor en çok 1-2 hafta sorunsuz çalışıp sonra yeniden teklemeler başlıyor genelliklede motor ısındıktan sonra.

Sorun gerçektende bobinden yapılan paralel LPG bağlantısından olabilir mi? yoksa ustaların hüsnü kuruntusu mu?
 
Son düzenleme:
2005 Astra H aracıma Opel yetkili servisinde BRC takıldı. Yakıt tasarrufu mükemmeldi. 20 krş yakıyordu.Servis motor arıza ışığının yanmayacağını söylemesine rağmen ne yaptıysam sönmedi. Her defasında farklı sebepler söylendi. söndürüyorlar 1 hafta içinde tekrar yanıyor. Ben de kızdım ve aracı sattım. Motor arıza ışığından da kurtulmuş oldum :) Şimdi astra j dizel almayı düşünüyorum...
 
iyi günler kolay gelsin aracımıza brc my11 kit aktırdık genel itibariyle 1500-3000 devir aralığında silkeleme yapıyor nedeni ne olabilir götürdüğümüz usta buji kablosundan olabilir dedi astra g lerde benim bildiğim buji kablosu yok bobinler direk bujiye inip ateşlemiyor mu sizce nedir bende adama ona göre çatacağım
 
Merhabalar ;

Esasında mecbur kalınmadıkça bobinden devir bağlantısı alınmasını uygun bulmuyoruz.Opel gurubunda bobın yerıne krank devir sensöründen tetikleme alınmasını uygun görüyoruz hatta BRC montajlarında ne krank devir sensöründen ne de bobınden devir alıyoruz ; bunların dışında OEM MAP bağlantısı yaparak kesinlikle devir sinyali için bağlantı yapmıyoruz.Aracınızdaki sorunun nedeni bu olabilir ; lütfen sonucu burdan paylaşalım .Selamlar...

Mehmet usta kardeşimde Honda Jazz var. Uzun bir süre tekleme problemi yaşadık ama ne yaptıysak çare bulamadık. (buji ve buji kabloları değişti bobinlerde oksitlenme varmış sökülüp temizlendi LPG ayarları birkaç defa program atıldı ve güncellendi vs.) son olarak geçen gün Honda yetkili serviste LPG bağlantısının 3 nolu bobinden yapıldığı söylendi bizde LPG servisine (Atiker) götürdük ve bağlantı bobin kablosundan alınarak sanıyorum devir sensörüyle alakalı bir kabloya aktarıldı şimdilik tekleme sıkıntısı yok gibi ama hep böyle oluyor en çok 1-2 hafta sorunsuz çalışıp sonra yeniden teklemeler başlıyor genelliklede motor ısındıktan sonra.

Sorun gerçektende bobinden yapılan paralel LPG bağlantısından olabilir mi? yoksa ustaların hüsnü kuruntusu mu?
 
Samet Bey Merhaba ;

Araçtaki tekleme özellikle düşük viteste ve düşük devirde gaza ani yüklendiğinizde yapıyorsa bu sorunun nedeni ateşle sisteminin zayıflığıdır .Muhtemelen sorun buji ya da bobın olabilir .Opel servisinde takılacak bır ateşleme bobını ile sorunun duzelip duzelmedığını kontrol edin.Selamlar...

iyi günler kolay gelsin aracımıza brc my11 kit aktırdık genel itibariyle 1500-3000 devir aralığında silkeleme yapıyor nedeni ne olabilir götürdüğümüz usta buji kablosundan olabilir dedi astra g lerde benim bildiğim buji kablosu yok bobinler direk bujiye inip ateşlemiyor mu sizce nedir bende adama ona göre çatacağım
 
LPG Kaynaklı motor ikaz lambalarının yanma nedenleri bellidir ve çözümleri de bellidir .Bununla ilgili olarak farklı bır forun sıtesınde yazdığım bir yazı var ; burda paylaşayım aklınızdaki soru işaretlerini ortadan kaldıracaktır.


2005 Astra H aracıma Opel yetkili servisinde BRC takıldı. Yakıt tasarrufu mükemmeldi. 20 krş yakıyordu.Servis motor arıza ışığının yanmayacağını söylemesine rağmen ne yaptıysam sönmedi. Her defasında farklı sebepler söylendi. söndürüyorlar 1 hafta içinde tekrar yanıyor. Ben de kızdım ve aracı sattım. Motor arıza ışığından da kurtulmuş oldum :) Şimdi astra j dizel almayı düşünüyorum...
 
Geri
Üst