lpgli arac kullanımı hakkında

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan metin_7
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
tuketim paralel derken LPG de tğketim her zaman fazla olur, nedeni de hacimsel olarak aynı miktardaki LPG benzine göre %15 civarı daha az enerji veriyor... Yani LPG li aracın hacimsel tüketimi benzine göre %20 fazla. En azından benim araçtaki kit de bu böyle. 36 lt gaz alıyorum. Sehir içi istanbulda klima açık 340 - 350 km yol yapıyorum. Yol bilgisayarındaki tğketim değeri 9.5lt/100km arası gösteriyor. LPG yi hesapladığımda ise 11.0 lt/100 km gibi bir rakam çıkıyor.

Yani benim sistemde tüketim bu şekilde... yaklaşık LPG tüketimi %20 fazla oluyor benzine göre...
 
tuketim paralel derken LPG de tğketim her zaman fazla olur, nedeni de hacimsel olarak aynı miktardaki LPG benzine göre %15 civarı daha az enerji veriyor... Yani LPG li aracın hacimsel tüketimi benzine göre %20 fazla. En azından benim araçtaki kit de bu böyle. 36 lt gaz alıyorum. Sehir içi istanbulda klima açık 340 - 350 km yol yapıyorum. Yol bilgisayarındaki tğketim değeri 9.5lt/100km arası gösteriyor. LPG yi hesapladığımda ise 11.0 lt/100 km gibi bir rakam çıkıyor.

Yani benim sistemde tüketim bu şekilde... yaklaşık LPG tüketimi %20 fazla oluyor benzine göre...

yani mutlaka haklısınız ama benım amacım suydu yanı dizel gibi yuksek devirdemi kullanırsam aracımı daha iyi performans ve ekonomi yaparım dusuk devirdemi diye sormaya calıstım benı anlayıpta cwplayan arkadaslarıma cok tesekkur edıyorum :)
 
Dizel araç dediğiniz zaman bunu örneklemeniz gerekli.Neden derseniz, yeni nesil dizellerin çok farklı markaların farklı sistemleri var.Bunlar genelde yüksek devirde tam performans veriyor evet.Fakat eski nesil düz dizelaraçlarda böyle bir kaide yok.Yeni nesil dizellerde yüksek devirin sebebi tamamen motor çalışma prensipleridir.Turbosunu pompasını falan yüksek devirde verimli çalıştırır.Eski nesil dizeller ise benzinli gibidir düşük devirlerde de çalışır.Benzinli araçlarla eski nesil dizeller birbirine benzer sizin bahsettiğinz konuda.Sonuç olarak, benzinli (veya lpg li) aracı yüksek devirde kullanmak sadece israftır :)
 
tuketim paralel derken LPG de tğketim her zaman fazla olur, nedeni de hacimsel olarak aynı miktardaki LPG benzine göre %15 civarı daha az enerji veriyor... Yani LPG li aracın hacimsel tüketimi benzine göre %20 fazla. En azından benim araçtaki kit de bu böyle. 36 lt gaz alıyorum. Sehir içi istanbulda klima açık 340 - 350 km yol yapıyorum. Yol bilgisayarındaki tğketim değeri 9.5lt/100km arası gösteriyor. LPG yi hesapladığımda ise 11.0 lt/100 km gibi bir rakam çıkıyor.

Yani benim sistemde tüketim bu şekilde... yaklaşık LPG tüketimi %20 fazla oluyor benzine göre...

Benim vectra C yi ayarlattığım usta birebir yani bir litre bezin yaktığı mesafede ve devirde bir litre gaz yakacak şekilde ayarlıyoruz diyordu.Benzinli performansını hiç aratmadı ben kullandığım sürece.Bunu muhalefet olmak için değil bilgi paylaşıı amacıyla yazdım yanlış anlamayın.
 
Benim vectra C yi ayarlattığım usta birebir yani bir litre bezin yaktığı mesafede ve devirde bir litre gaz yakacak şekilde ayarlıyoruz diyordu.Benzinli performansını hiç aratmadı ben kullandığım sürece.Bunu muhalefet olmak için değil bilgi paylaşıı amacıyla yazdım yanlış anlamayın.

sızın ustanız nerde hocam :)?
 
Benim vectra C yi ayarlattığım usta birebir yani bir litre bezin yaktığı mesafede ve devirde bir litre gaz yakacak şekilde ayarlıyoruz diyordu.Benzinli performansını hiç aratmadı ben kullandığım sürece.Bunu muhalefet olmak için değil bilgi paylaşıı amacıyla yazdım yanlış anlamayın.

yok yanlış anlayacak bir şey. yol bilgisayarında gördüğünüz değer birebir aynı tüketim oluyor o şekilde, ben bugün o şekilde yaksam 1 e 1 yani. LPG tüketimim şehir dışındaki 6 lt/100 km ortalama ile klima açık şekilde 13 kuruş tüketmiş oluyor ki ustayı söyleyinde gidelim :D

Önemli olan ustanın birebir ayarı değil sizin bir depo LPG ile ne kadar gittiğiniz. Onu yazarsanız başka bir şeye gerek kalmaz.

Ben 36 lt ile 350 km gidiyorum. yol bilgisayarıda 9.0 lt/100 km gösteriyor.
Sizin ayardaki gibi olsaydı 400km giderdim
 
Son düzenleme:
yok yanlış anlayacak bir şey. yol bilgisayarında gördüğünüz değer birebir aynı tüketim oluyor o şekilde, ben bugün o şekilde yaksam 1 e 1 yani. LPG tüketimim şehir dışındaki 6 lt/100 km ortalama ile klima açık şekilde 13 kuruş tüketmiş oluyor ki ustayı söyleyinde gidelim :D

Önemli olan ustanın birebir ayarı değil sizin bir depo LPG ile ne kadar gittiğiniz. Onu yazarsanız başka bir şeye gerek kalmaz.

Ben 36 lt ile 350 km gidiyorum. yol bilgisayarıda 9.0 lt/100 km gösteriyor.
Sizin ayardaki gibi olsaydı 400km giderdim

Ben vectrayı satalı 4 sen oldu.Şu anda bmw F10 kullanıyorum.Bu nedenle size şu anda net bir bilgi veremem.Açıkçası o usta istanbulda değil memlekette idi.Ona taktırdığım için bakımları da memlekete gittikçe onda yaptırıyordum.
 
Ben ş.içi hızlanmam gerekmiyorsa 1300-1500 devir gibi vites büyütüp 1100-1200 devir gibi gidiyorum. uzun yolda da 2500 devir ideal bence ama yokuş yukarı 4000de gördüğüm oluyor :)
 
bende 2500 devırde atıyorum genelde vıtesı benım ıcın ıdeal gıbı yakıtımda 36ltde 350 km fln
 
Benzinli araçlar sabit devirde kullanılmaz.. devamlı 1500 giden birisi yerine göre 1500 yerine göre 3500 ile gidenden daha az yakmaz, yolun durumuna göre fazlada yakabilir.

Söyle söyleyeyim benzinde tasarruf etmek için aracınızın gaza tepki verdiği en düşük devri tercih etmeniz gerekir. yanı 5 vites 2000 devirle rampaya giriyorsan araca o rampayı çıkartabilmek için gaz pedalına %80 %90 basman gerekecek. yada hafif rampada aracın devrinin 2000 altına düşmemesi için gaza basma oranını ister istemez artıracaksın.

Buda henüz tork devrini yakalayamamış aracın için motora yakabileceğinden fazla yakıt göndermene neden olacak. Ve malefes o yakıtın sana performans olarak pek bi dönüşü olmayacak. Bunu yerine vites küçülterek aracın tork devrine yaklaşmasını sağlayıp rampaya girmek yada rampaya girmeden yol müsaitse hızlanıp devir yükseltmek en iyisi olacaktır.

Aracınızın gaz pedalına verdiği tepkiyi iyi analiz ederseniz yakıttan da tasarruf edersiniz.

Dizellerdeki yüksek tork ve çalışma mantığı dolayısı ile bu problem ortadan kalkıyor çok dik olmadıkca rampayı hissetmiyorsun bile.. düzde gittiğin devirle devam edebiliyorsun.

Aracınızın tork ve güç devirlerini teknik verilerinden öğrenebilirsiniz.

Ben uzun yol harici 3000 devir altına pek düşmüyorum, aracın en ufak dokunuşa verdiği tepki beni mutlu ediyor.. ani durumlarda önünüze bişey fırlaması gibi manevra kabiliyetinizi arttıyor bu durum.

Son bir dip not: Ben mecbur kalmadıkca 2500 deviri geçmem diyen arkadaşlar aracınıza iyilik yaptığınızı sanmayın.. Bir süre sonra basmak istesenizde aracınız zaten gitmeyecek. :D
 
Geri
Üst