lpgli arac kullanımı hakkında

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan metin_7
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
ben buna katılmıyorum yalnız. :)

Tecrübe ile sabittir :D Aracı sağır etmek tabiri buradan geliyor..

Şirketin bana tahsis ettiği 2006 model tubosuz Ford Connect'i 2 yıl boyunca düşük devirle kullanmışlar.. otobanda düzlükte dip gaz ile 120 yi geçmiyordu araç. 3 ay boyunca sadece ben kullandım bu 3 ay her hangi bir bakım görmedi. Sadece aracı yüksek devirli kullandım sürekli. 3 ay sonunda aynı düzlükte 160km yi görüyordu.

1994 senesinde 92 model Samara almıştı babam.. O araçta 130km geçmiyordu bir türlü devirlenmiyordu. Eski sahibi aracı sürekli loajman içinde kullanmış. 1500-2000 dv. 40-50 km ile.. Diyarbakır - İzmir arası izine giderken dip gaz gidip geldik. ve o aracı ben pert edene kadar 10 sene kullandık araç 180km kadranı sona yaslıyordu otobanda.
 
ben buna katılmıyorum yalnız. :)

bn sonuna kadar katılıyorum bızım dukkana bu sıkayetle gelen cok arac var bu konuda haklısınız ama ben yokus demıyorum zaten gzl bır acıklama yapmıssınız ben sadece ogrenmek ıstedım mesela sız aracınızı yuksek devırde kullanıyorsunuz cok gzl performan olarak mutlaka tatmın edıyordun ama ya yakıt olarak yuksek devır demı dusuk devırdemı tasarruf yapıyorsunuz? yolu duz farzedın yokuslarda kesınlıkle dedıgınızde haklısınız.
 
d


bn sonuna kadar katılıyorum bızım dukkana bu sıkayetle gelen cok arac var bu konuda haklısınız ama ben yokus demıyorum zaten gzl bır acıklama yapmıssınız ben sadece ogrenmek ıstedım mesela sız aracınızı yuksek devırde kullanıyorsunuz cok gzl performan olarak mutlaka tatmın edıyordun ama ya yakıt olarak yuksek devır demı dusuk devırdemı tasarruf yapıyorsunuz? yolu duz farzedın yokuslarda kesınlıkle dedıgınızde haklısınız.


Uzun düz yolda düşük devirde araç daha az yakacaktır. 2000 - 2500 devir yeterli olur. Daha alt devirlerde özellikle yaz aylarında yetersiz devirdaim sebebi ile yaşı ilerlemiş araçlarda hararet problemi yaşandığına şahit oldum. Yakıttanda daha fazla tasarruf edeceğini sanmam..

Aracın uzun düz yolda ki ekonomi deviri 5.vites 2000-2500 diyebiliriz.

Aracın en sevdiği devir ise Her zaman maksimum tork devridir. Tadından yenmez :D
 
d


Uzun düz yolda düşük devirde araç daha az yakacaktır. 2000 - 2500 devir yeterli olur. Daha alt devirlerde özellikle yaz aylarında yetersiz devirdaim sebebi ile yaşı ilerlemiş araçlarda hararet problemi yaşandığına şahit oldum. Yakıttanda daha fazla tasarruf edeceğini sanmam..

Aracın uzun düz yolda ki ekonomi deviri 5.vites 2000-2500 diyebiliriz.

Aracın en sevdiği devir ise Her zaman maksimum tork devridir. Tadından yenmez :D

vallaha ben uzun yolda allah ne verdıyse bastıgım ıcın 2000-2500 devır bana cooook uzak :D yaa sehır ıcı kullanımda 350 330 km yapıyorum lpgde 37 ltde nasıl peki?
 
Ben konuyu açan arkadaşımıza vectram da yaşadığım tecrübeleri aktardım.Bazı eski nesil araçlardan da örnek verdim.Herkes matematik hesabı yapmışta, bende şunu söylerim herkese.Aracıyla konuşmayı bilmeyenin direksiyon başında işi yoktur :) O yüzden bu matematik hesapları bana ters.ARabanın motor sesinden aracı ne istediğini ne verdiğini anlayacaksın.Gaza bastığında arabanın motorunun şöyle koltuğuna oturup sigara içer gibi rahat ettiğini anlayacaksın.Devir saati torku beygiri hikaye.9 yaşımdan beri araba kullanırım.Bir çok eski nesil araç kullandım.Hatta şu kara şanzuman ford u bile merak edip kulanmıştım :) şu anda 34 yaşındayım ve neredeyse arabasız tuvalete bile gitmeyen biriyim.Bende tecrübelerimden nacizane sizinle paylaşıyorum işte :)
 
Ben konuyu açan arkadaşımıza vectram da yaşadığım tecrübeleri aktardım.Bazı eski nesil araçlardan da örnek verdim.Herkes matematik hesabı yapmışta, bende şunu söylerim herkese.Aracıyla konuşmayı bilmeyenin direksiyon başında işi yoktur :) O yüzden bu matematik hesapları bana ters.ARabanın motor sesinden aracı ne istediğini ne verdiğini anlayacaksın.Gaza bastığında arabanın motorunun şöyle koltuğuna oturup sigara içer gibi rahat ettiğini anlayacaksın.Devir saati torku beygiri hikaye.9 yaşımdan beri araba kullanırım.Bir çok eski nesil araç kullandım.Hatta şu kara şanzuman ford u bile merak edip kulanmıştım :) şu anda 34 yaşındayım ve neredeyse arabasız tuvalete bile gitmeyen biriyim.Bende tecrübelerimden nacizane sizinle paylaşıyorum işte :)


Zaten eski araçlarda devir saati bile yoktu.. 10 sene bindiğimiz Lada da olmadığı gibi.. Bu durumda aracın tork devrinide güç devrinide gaza verdiği tepkiden anlarsın..

Ama herkeste aracıyla konuşarak oturmuyor direksiyona :D Elebette bilemiyebilir, zamanla öğrenecektir..


Arabayı dinlemeyi öğrenene kadar burada verilen devir bantlarında aracın tepkilerini gözlemleyip kendi sürüş stillerini belirleyebilir arkadaşlar.

Belli bir zaman sonra zaten devir saati gereksiz bir aksesuara konumuna dönüşüyor.. Ara sıra hangi vites, kaç km, kaç dvr diye hesap yapmak için kullanıyoruz :D
 
Valla benim arabada (bütün bmw lerde klasiktir) anlık yakıt göstergesi bile var hiç bakmadım şimdiye kadar :D Ama arabasını dinlemeyi bilmeyip devir saatiyle gidenlerinde servislerde niye çok yakıyo diye çare aradıklarına hep şahit olmuşumdur :)
 
bende zaten az yakıp yakmamasını sordumm benım sordugum soruyu su ana kadar anlayıpta cwplayan yok devır saatıyle işimiz bile yok konu nerden nereye geldıı yaaa
 
arkadaslar gecen gun kafama takıldı benım aracım benzın-lpglı bundan oncekı aracımda dizeldi onu devırlı yanı 3bınde 3.5de vıtes attıgım zaman yakıtı gıdısı hızlanması fln mukemmeldı cunku dusuk devırlerde dizel motor daha cok yakıyor şimdi asıl soru su benzınlı aracıda böyle kullansak mutlaka gıdısı fln degıscek acaba yakıtı yanı lpg olarak dusunursek artarmı azalırmı?

Metin kardeşim burada devirli kullanım devirsiz kullanımdan bahetmişsin bütün devirler konu ilerledikçe üstüne üstüne gelmiş ne yapalım :)
 
Geri
Üst