lpgli arac kullanımı hakkında

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan metin_7
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Metin kardeşim burada devirli kullanım devirsiz kullanımdan bahetmişsin bütün devirler konu ilerledikçe üstüne üstüne gelmiş ne yapalım :)

dogrudur abicim ama sonunda öylebır laf soyluyorsunuzki sanki sadece siz arac kullanmayı biliyorsunuz yada işi biliyorsunuz gibi oluyor ben sadece hem performans hemde az yakıt kullanımıyla ılgılı sorumu sordum konu donduu dolastı nereyee geldi neyse tekrar saolun verdıgınız butun cwplar icin
 
metin bey valla herkes anlamis cevap vermiste siz herkesi anlama ozurlu yapmissiniz, bir nevi hakaret etmis bile diyebiliriz... bilmem biz anlattikta anlamayanlar baskasi gibi...

ben anlatabildim mi acaba simdi ?
 
Valla benim arabada (bütün bmw lerde klasiktir) anlık yakıt göstergesi bile var hiç bakmadım şimdiye kadar :D Ama arabasını dinlemeyi bilmeyip devir saatiyle gidenlerinde servislerde niye çok yakıyo diye çare aradıklarına hep şahit olmuşumdur :)

valla benimde isim olmaz, aracimi tanidigim icin ne ister biliyorum... boyle kullanilan araclar zaten servis yuzude gormuyor rutin bakimlari harici...
 
yani mutlaka haklısınız ama benım amacım suydu yanı dizel gibi yuksek devirdemi kullanırsam aracımı daha iyi performans ve ekonomi yaparım dusuk devirdemi diye sormaya calıstım benı anlayıpta cwplayan arkadaslarıma cok tesekkur edıyorum :)

bunuda yeni gordum hangi dizelde yuksek devirden bahsetdiyorsunuz, 4000 de zaten devir kesici devreye giriyor mazotlularda, dizlede 2500 normal kullanim devri iken, benizlide o devirde araba daha yeni totosunu kaldirir...
 
2000 2500de dızelde 1ıncı vıtesı atta gor bakalım ne oluyorr benım dedıgımm su yaa dızellerı dusuk devırde kullanıldıgında gıtmek ıcı daha cok mazot yakıyo normal yuksek devırlerde 2500 3000 devırlerde vıtes attıgınızda hem ekonomık hemde performanslı oluyor ama bunu benzınde denesek aynı ekonomıyı gorurmuyuz dıye sordum sadece devırmıs vıtesmıss bunları gec soru gayet acıkk herkez arabayı tanımaktan yokustan fln bahsetmıss ne alaka yaa ben soyut bır sekılde soru soruyorum bu kadar ne varkı bunda her kafadan ayrı konularda ses cıktı kımseye hakaret etmedım estafurullah sonucta benım abılerım ablalarımsınız saygıda kusurum sonsuzz yanlıs anlasıldıysam ozur dılerım ama ben baska bırsey soruyorum herkez farklı bırsey soyluyor sıkıntı burda tmm neyse kapansın konu
 
2000 2500de dızelde 1ıncı vıtesı atta gor bakalım ne oluyorr benım dedıgımm su yaa dızellerı dusuk devırde kullanıldıgında gıtmek ıcı daha cok mazot yakıyo normal yuksek devırlerde 2500 3000 devırlerde vıtes attıgınızda hem ekonomık hemde performanslı oluyor ama bunu benzınde denesek aynı ekonomıyı gorurmuyuz dıye sordum sadece devırmıs vıtesmıss bunları gec soru gayet acıkk herkez arabayı tanımaktan yokustan fln bahsetmıss ne alaka yaa ben soyut bır sekılde soru soruyorum bu kadar ne varkı bunda her kafadan ayrı konularda ses cıktı kımseye hakaret etmedım estafurullah sonucta benım abılerım ablalarımsınız saygıda kusurum sonsuzz yanlıs anlasıldıysam ozur dılerım ama ben baska bırsey soruyorum herkez farklı bırsey soyluyor sıkıntı burda tmm neyse kapansın konu

yok siz açık net sordunuz herkesde yazdı işte, net şekilde devir bandı sordunuz yazıldı, tachometereye bakarak araç kullananlar ona göre bakmadan kullananlarda sese göre nasıl gitmeniz gerektiğini yazdı.

maalesef dizel araç görüşün için 1. vitese 2000-2500 de mi atıcam, sanırım yanlış yazdınız bunu...

Belirli bir sürüş devri yazılmaz demiştim sonuçta 2000-2500 bandı düz yolda aracın için en ekonomik olanıdır. ama yokuşa 2000 ile girerseniz araç avans vurarak takır takır çıkar. bir anda anlık tüketimin 32 lere çıkar. halbuki o yokuşa 3500 ile girsen yokuş boyunca 9 -12 bandında anlık tüketim ile yokuşu bitirirsin. Bu bence dizel benzinli fark etmez yaklasık aynıdır. Aracını baygın baygın sürersen hem ileride kurumlanma,sağırlaşma, hemde çok yakıt tüketimi gibi sorunlarla karşılaşırsın.

Sanırım bu paragraf arkadaşların size neden yokuştan bahsettiklerini açıklamıştır umarım anlatabilmişimdir.

Dizel 3500 devirde turbonun o etkisi ile size canavar gibi gelir bu turbo dizellerde yaşanan etki, atmosferik motora geçen her turbocu gibi sizdeki etkisi devam ediyor araca alışmanız lazım kanımca.
 
dogrudur abicim ama sonunda öylebır laf soyluyorsunuzki sanki sadece siz arac kullanmayı biliyorsunuz yada işi biliyorsunuz gibi oluyor ben sadece hem performans hemde az yakıt kullanımıyla ılgılı sorumu sordum konu donduu dolastı nereyee geldi neyse tekrar saolun verdıgınız butun cwplar icin


Ben işi biliyorum da sadece ben işi biliyorum asla demem.O kadar senedir her türlü aracı kullandım, hatta merak edip patpat bile kullandım :D Halen daha birşeyler öğreniyorum.Aslında benüm yorumum forum genelinde sürekli devirlerden torklardan beygirlerden bahsedildiği için bir genel bir yorumdu, senin şahsınla alakası yoktu :) Ama bu kadar dönüp dlaştığı iyidir bir sürü insan hem fikirlerini hem tecrübelerini paylaşıyor sen, ben, diğer paylaşımcı arkadaşlar başkalarının tecrübelerinden birşeyler öğreniyoruz.Bir de bu yönüyle bakıver.NE kadar pozitifim dimi :)
 
Ben işi biliyorum da sadece ben işi biliyorum asla demem.O kadar senedir her türlü aracı kullandım, hatta merak edip patpat bile kullandım :D Halen daha birşeyler öğreniyorum.Aslında benüm yorumum forum genelinde sürekli devirlerden torklardan beygirlerden bahsedildiği için bir genel bir yorumdu, senin şahsınla alakası yoktu :) Ama bu kadar dönüp dlaştığı iyidir bir sürü insan hem fikirlerini hem tecrübelerini paylaşıyor sen, ben, diğer paylaşımcı arkadaşlar başkalarının tecrübelerinden birşeyler öğreniyoruz.Bir de bu yönüyle bakıver.NE kadar pozitifim dimi :)

allah razı olsun hepınızden bende yanlıs anlasıldım sorun orda :) ben sorumun cwbını alamadıgımdan yakındım sadece :)
 
Geri
Üst