Manta B yeniden Doğuş :)

grii_35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
58
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Haftasonu fırsat bulup arkadaşımla beraber eksikleri halletmeye başladık aydınlatma grubu elektrik bağlantıları ve camları taktık

y4RB934jOxcS1FP6xxpEwy8bZAI7-2NZHW2BVsu2m9M=w1032-h581-no


21.jpg



Sonrasın bagaj ve kaput kilidini takıcaktık ki düşündümde ne gerek var mandallı sistem yapayım dedim. Ama gel gelelim orjinal kaput ve bagajı delmeye kıyamadım ve bugün fiberden kaput ve bagaj kapağı yapmaya karar verdim :)

öğlen kaputu ve bagaj kapağını söktüm sonrasında kalıp ayırıcı ile ön hazırlığı yaptım ve jelkotunu sürdüm birazdanda işlemesini yapıcam bir terslik olmazsa yarına kalıbım hazır olucak sonrasında istediğim gibi delip yenisini yapabilirim :) Nede olsa artık kalıbım olucak :) Diğer aşamalarında fotoğraflarını en kısa zamanda yükliycem. Şimdilik benden bukadar ;)

22.jpg


23.jpg


24.jpg


20150312_142516.jpg


20150312_142529.jpg


27.jpg


28.jpg


29.jpg


Fiber kaput ve bagaja devam ediyorum ama bir yandan da benzin deposu bulamadığım için kendime krom benzin deposu yapmaya karar verdim ve işe koyuldum. İlk olarak 3 boyutlu modelleme ile başladım ve ardından bugün lazer kesimini yaptırdım yarında kaynak işine başlıycam inşallah. Bu arada içerideki bölmeleri çalkalanmayı engelleyip köpürmeyi azaltmak için yaptım. Ayrıca feder görevi gördüğü için ince malzeme ile üzerine pres ile oluk açma işlemi yaptırmadan rijit bir tank elde etmiş olucam.

3 boyutlu tasarımda böyle bişey yaptım ve bitince buna benziycek ;

depo.JPG


depo%2Bkesit.JPG


Tasarımdan sonra uygulama aşamasında ilk görüntüler ;

01.jpg


02.jpg


03.jpg


04.jpg


05.jpg


Tam işler yoluna girdi bitiyo derken yine Manta attı gol oldu :)

Muayneye gitmeden teker rulmanlarınıda kontrol edeyim bari dedim ama bu kontrol bana baya pahalıya patladı :) Bi baktım teker rulmanları baya boşa çıkmış sanki bilye dağıtmış gibiydi ve sökmeye karar verdim. Zaten ileride yapmayı planladığım difransiyel değişiklikleri ve güçlendirmeleri için bana fırsat olucak diye düşündüm ama düşündüğümden biraz pahalı olacağını bilemezdim :) Zaman kaybetmeden işe koyuldum lastikler kampanalar akslar derken arka kısımı tamamen boşa çıkarttım. hatta bitane imbus civata yalama olmuş onu sökmek için arabanın altında maymun oldum ucuna kaynak yapıcam ve sökücem diye ama inat ettim onuda söktüm ve bütün difransiyel kovanını olduğu gibi söktüm ve rulmanları kontrol etmek için parçalamaya başladım ve tabi birazda takviye için birkaş değişiklik yapmayıda unutmadım. teker rulmanları, difransiyel yatak rulmanları, mahruti ön arka rulmanları, kardan mili ön rulmanı ve takviye olarak kardan milini yataklamak için birtanede mandagöz rulmana ihtiyacım olduğunu anladığımda zorlanacağımı fark ettim sonrasında rulman kodlarını sorup araçtırdığımda ilk aldığım cevaplar 'Böyle bir rulman kodu mu varmış?' 'Bu rulman Türkiye stoklarına hiç girmemiş' vb. cevaplar alırken sonunda kayınbiladerimin arkadaşına dikduran rulmana gittik (umarım reklama girmez). Orada Ahmet abi sağolsun baya yardımcı oldu orayı aradı burayı aradı bütün rulmanları bulduk sadece difransiyel rulmanını dış yatağını bulamadık onun içinde eskisini kontrol ettiler bu zaten sağlam sıkıntı olmaz en fazla ses yapar dediler ve bu sayede bütün rulmanlar tamamlandı ardından sıra difransiyel göbeğine geldi. Herkez ucuz olduğu için kaynatmayı tavsiye ediyodu ama içim rahat etmedi bitane orjinal kıyıda dursun diyerek başladım araştırmaya uygun malzemeyi bulduktan sonra ölçülendirme vs. derken simülasyonuda yaptıktan sonra sıra imalatına geldi. Bu konuda da yine şanslıydım çünkü abimin çocukluk arkadaşı ve eskiden palio cup, 124 cup gibi yarışlara katılmış biri olarak bana yardımcı olmayı kabul etti. Hatta sayesinde ufaktan üniversal torna kullanmayı bile öğrendim. İlk ürettiğimiz parça benim biraz benim acelem birazda şanssızlık yüzünden (malzeme puntaya yaslandığı için ) çapta 0.1mm küçük olduğu için yarışmayı kaybetti ve artık benim için sadece bir kalemlik oldu :) ikincisinde ise allahtan herşey yolunda gitti ve istediğimiz ölçüde yapmayı başardık. (fotoğraflarda sadece tek tarafı işlenmiş hali var) ilerleyen günlerde sıra montajına gelecek ama buda biraz zaman alacak gibi görünüyor. çok fazla malzeme var ve ölçüler düşündüğümden daha hassa olması gerekiyormuş :S


Neyse işte biraz uzun yazdım ama son durum bu daha fazla fotoğraf ile tekrar görüşmek üzere şimdilik iyi seyirler.


Ve Savaş başlar :=)


difransiyel%2B-%2B9


difransiyel%2B-%2B8



İnatçı civataya kaynak yapıcam diye maymun olurken ben :)

difransiyel%2B-%2B12



Ve Mutlu son difransiyel artık dağıtılmaya hazır :)

difransiyel%2B-%2B7



Rulmanları sökmek baya zor oldu ama söktükten sonra öğrendimki preste sıkı geçme biraz farklıbişeymiş mil çapı delik çapından büyükmüş hatta bide standart oranları varmış. Mesela benim difransiyel için H7-r6 olması gerekiyormuşki bunu öğrenmek için baya araştırma yapmam gerekti malum sonrasında spool difransiyel imalatı yapıcaktım :)

difransiyel%2B-%2B11


difransiyel%2B-%2B10



Malzeme tasarım simulasyon derken sonunda projeyi gerçekleştirmenin vakti gelmişti ve ilk üniversal torna deneyimim böyle başladı :) Korkutucu ama eğlenceli sonuçta orda 25kg lık bir çelik kütle dönüyor ve önce sıcak çekmeden kalan etrafındaki bozuk yüzeyi traşlayıp salgıyı aldıktan sonra sonrada içine delik açmak gerekiyordu tırstım ama başardım :)

difransiyel%2B-%2B5


Ama burdan sonrası biraz ustalık gerektiriyordu ve ben sadece seyretmekle yetindim. imalat esnasında malzemenin sertliğinden dolayı körelen ve kırılan çakıların sesinden dolayı baya gerildim ama genede güzel bir deneyim oldu.

difransiyel%2B-%2B4


kaba talaştan sonra ince işçilik ve ilk parçada sonuç hüsran 0.1mm sapma ve çok sağlam bir kalemlik :)

difransiyel%2B-%2B3


Ve ikinci parçada sabırla gelen mikemmel sonuç :) istediğimiz normlarda sıkı geçme rulman yatağı ve aynanın bağlantı yatağı :)

difransiyel%2B-%2B2


Orjinal (üst) 0.1mm hatalı kalemlik (sol) mükemmel spool diff. (sağ)

difransiyel%2B-%2B1
 

erdogan_5561

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ara 2014
Mesajlar
191
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Çok büyük bir emek ve çok güzel bir çalışma, eline sağlık hocam, inşallah her şey güzel gider..
 

By_FresH

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ara 2012
Mesajlar
44
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
projede ne aşamadasınız merak ediyorum allah emeklerinizi boşa çıkartmasın
 
Üst