Uzunca bir aradan sonra yeniden uğraşmaya devam. Arabam sonunda yeni yuvasına babamların evinin arkasındaki garaja girmeyi başardı
artık çalışmak daha kolay ve zaman konusunda daha esnek olabilicem diye hayal ediyorum
işte garajdaki durumlar ve son ufak tefek gelişmeler;
Henüz trafiğe çıkamadığı için en kuytu köşeye çekmek zorunda kaldım
( babam park ederken ezmesin diye aslında
)
Bu arada kamber ayarını biraz abartmışım sanki
önceden yapmış olduğum elektrik tesisatının kontrol kartını yerine monte ettim ve kontrolleri yaparak arabayla bağlantılarını yapmaya başladım tabi bu esnada deneme amaçlı yaptığım anahtar plakasınıda görebilirsiniz.
Sonrasında o anahtar plasını aluminyumdan yaparak montaj yapılabilir daha sağlam bir hale getirdim ve yerine montajladım ( aracın içersi bit pazarı gibi kusura kalmayın
)
Bunca şeyle uğraşınca birkaç iyileştirme daha hak ettiğini düşündüm yaşlı kurtun ve soğutma sistemine el attım. Su radyatörünü büyüttüm ve 2 adet 11" elektrikli fan bağladım. ( fotoğraflarda yok ama sonrasında motor üzerindeki fan pervanesini ve devirdaim pompasını söktüm )
Tabi soğutma sistemindeki iyileştirmeler bu kadarla kalamazdı. Hem 3-5hp fazladan kazanmak için hemde daha stabil ve istediğim derecede ayarlanabilecek bir motor sıcaklığı yakalayabilmek için mekanik su pompasının yerine elektrikli su pompası montajlıyacam. Su pompasının flanş ölçülerini alıp bir prototip flanş hazırladım ve yerine oturup oturmadığını denemedim. Tam oturdu. nasipse yakın zamanda aluminyumdan flanşı hazırlayıp elektikli su pompasınıda montajlıycam.
Ayrıca arka cam lastiklerimi kaybettim bukadar git gel arasında yok oldu. Bende yeni lastik aramaktansa onunda şablonunu çıkardım deneme amaçlı ince MDF den kesip yerine oturttum oda tam oturdu. arka kelebek camlarımda yakında polikarbonat yada plexiglass olarak yerlerini alacak
Yakın zamanda eklemeyi düşündüğüm birkaç parça daha var elektrikli benzin pompası , benzin basınç regülatörü, 4-1 veya 4-2-1 egzost manifoltu, Yağ yakalama tankı, yağ soğutucu gibi ufak tefek birkaç parça daha eklenecek. Eğer başarabilirsem yağ pompasının dişlilerini yeniden yapıp pompa bölmesinide bir flanşla uzatarak yağ devirdaimini daha iyi hale getirmekte istiyorum. ( hepsi tamamlandığında hedef turbo
)
Şimdilik son gelişmeler bunlar umarım yakında daha fazlasıyla geri dönüp sizlerle paylaşabilirim.
*** Tavsiyelerinizi bekliyorum. Olmamış yada şöyle daha iyi olur şeklinde bilgilerinizi paylaşırsanız sevirim.
SAYGILARIMLA