Manuel şanziman yaği tartişmasinda ep 80 galip geldi

merhabalar. bu şanzuman yağı, direksiyon yağı ve fren hidrolikleri ne kadar sürede bir kontrol edilmelidir. ben 1.7 dti kullanıyorum ve daha once hıc boyle bır bakıma sokmadım. aracım 105 bin km de ama ne fren ne direksıyon nede sanzumandan yana sıkıntım da yok. gene de yağları değiştirtmelimiyim. değişmesi gerekiyorsa direksiyon yağı ve sanzuman yağı nereden değişiyor. teşekkurler..
 
evet bende sormuşdum o soruyu bir cevap alamadım ne kadarda değişmek lazım eyer değişicekse değişiyorsaki benim bildiğim her yağın belli bir süre viskontinite özelliği oluyor belli bir süre sonra yağ o özelliğini kaybediyor iyicene su oluyor bu şanzıman yağlarıda böylemidir değilmidir nedir ne değildir :D
 
arkadaşlar paylaşım için teşekkürler,önemli bilgiler...
 
merhabalar. bu şanzuman yağı, direksiyon yağı ve fren hidrolikleri ne kadar sürede bir kontrol edilmelidir. ben 1.7 dti kullanıyorum ve daha once hıc boyle bır bakıma sokmadım. aracım 105 bin km de ama ne fren ne direksıyon nede sanzumandan yana sıkıntım da yok. gene de yağları değiştirtmelimiyim. değişmesi gerekiyorsa direksiyon yağı ve sanzuman yağı nereden değişiyor. teşekkurler..

şanzuman ve direksiyon yağınının seviyesini motor yağını değiştirttiğin ustada kontrol ettirebilirsin. fren didroliğinin seviyesini zaten kapağı açarak yada dışından kendin görebilirsin. min ve max seviye işaretleri vardır. seviye minumumun altına düşmemeli.

sanayide şanzuman ve diferansiyel yağı değişmez derler ama inanma. aracın 105.000 km de ve bu yağlar hiç değişmedi ise hepsini değiştirmeni tavsiye ederim.fren hidroliği zamanla nem alır ve belirli bir süre sonra özelliğini yitirmeye başlar. diğer yağlar ise yine belirli bir süre sonra sıcaklıktan ve çalışma şartlarından özelliğini dolayısı ise kaydırıcılığını yitirmeye başlar. bu nedenle aracınızın bakım kılavuzunda üretici hangi yağı hangi aralıklarla kontrol etmeniz ve değiştirmeniz gerektiğini yazmıştır. bunlar çok para tutan bakımlar değil, zamanında bir problem açmadan değiştirmekte fayda var.
örn: ben 1,5 lt şanzuman yağına 12 tl+ contaya 5 tl +10 tl de işçiliğine verdim. 27 tl ye şanzuman yağını değiştirmiş oldum (içine koyduğum bor power hariç) yıllarca hiç düşünmeden binerim.
 
bende yaptırıyım o zaman bor power bende de var komple yağı alttan mı boşaltıyorlar bizim arkadaşda makine var bu yağı emen makina bizim diğer araçda şanzıman yağını öyle değişmişdi bunda da öyle yaparız dedi makinayla emeriz dedi içerde ne varsa sonra ekleriz yeni yağı dedi..
 
bende yaptırıyım o zaman bor power bende de var komple yağı alttan mı boşaltıyorlar bizim arkadaşda makine var bu yağı emen makina bizim diğer araçda şanzıman yağını öyle değişmişdi bunda da öyle yaparız dedi makinayla emeriz dedi içerde ne varsa sonra ekleriz yeni yağı dedi..

ister motor ister şanzuman yağı olsun kesinlikle tapaları söktürerek tamamı boşaldıktan ve bir müddet bekleyip içerisindeki tüm yağ aktıktan sonra yenisini koydur. bunlarla uğraşmak genelde bazı ustaların işine gelmediği için makina ile çekerler tabi zarari olursa senin arabaya, ustaya bir şey yok. makina ile çekmelerde ister istemez içerisinde bir miktar eski yağ kaldığı gibi tortu ve metal çapaklarıda kalabilir.
ayrıca motor ve şanzumana konulan bor power farklıdır ve birisi diğerinin yerine kullanılmaz. şanzumana kullanacaksan şanzuman için üretilen bor power GBX alacaksın.
şanzumanın kapağını söktürüp yağın tamamının akmasını bekleceksiniz, eğer kapak contası sağlam ve hasarsız çıkmışsa aynı contayı değilse yeni conta kestirerek kapağı kapatıp civatalarını iyice sıktırdıktan sonra
önce 1 lt civarı yağa bor power'ı iyice çalkalayarak ilave edip şanzumana doldurup üzerine seviyeye gelinceye kadar yine yağ dolduracaksınız.
ayrıca ustanda lift varsa liftte arabayı 4. viteste 5 dk. kadar çalıştırın şanzumandaki yağ ve bor homojen şekilde karışsın. lift yoksa aracı 5 dk kadar kullansanda aynı iş örür.
 
ister motor ister şanzuman yağı olsun kesinlikle tapaları söktürerek tamamı boşaldıktan ve bir müddet bekleyip içerisindeki tüm yağ aktıktan sonra yenisini koydur. bunlarla uğraşmak genelde bazı ustaların işine gelmediği için makina ile çekerler tabi zarari olursa senin arabaya, ustaya bir şey yok. makina ile çekmelerde ister istemez içerisinde bir miktar eski yağ kaldığı gibi tortu ve metal çapaklarıda kalabilir.
ayrıca motor ve şanzumana konulan bor power farklıdır ve birisi diğerinin yerine kullanılmaz. şanzumana kullanacaksan şanzuman için üretilen bor power GBX alacaksın.
şanzumanın kapağını söktürüp yağın tamamının akmasını bekleceksiniz, eğer kapak contası sağlam ve hasarsız çıkmışsa aynı contayı değilse yeni conta kestirerek kapağı kapatıp civatalarını iyice sıktırdıktan sonra
önce 1 lt civarı yağa bor power'ı iyice çalkalayarak ilave edip şanzumana doldurup üzerine seviyeye gelinceye kadar yine yağ dolduracaksınız.
ayrıca ustanda lift varsa liftte arabayı 4. viteste 5 dk. kadar çalıştırın şanzumandaki yağ ve bor homojen şekilde karışsın. lift yoksa aracı 5 dk kadar kullansanda aynı iş örür.

benim zaten dişli için olandan yani şanzıman katkısı bor yağkatsını ayrı koymuşdum zaten araca

o zaman tapadan boşaltıyım illa gm in yağınımı kullanmak gerek ben açıkcası gm in ürünlerini beyenmiyorum zamanında bu yağ üstüne 1 yıllık bir eğitim aldığım için bir yağı elime aladımmı biraz kayganlık tutkallık değerinden kalitesini anlıyorum bu gm in yağlarıda hiç iyi kalite değil geçen bakımda da orjinal diye gm yağı koydurttum ama içime hiç sinmedi beyenmedim yağın kalitesini konuya dönücek olursak shell castrol gibi yağ firmalarınında ep80 yağları var onlardan kullansakda oluyormu acaba

bu arada ben eğitim alırken bize öğrettikleri her yağın ya vizkonsin yani yağlama kayganlık tutkallık özelliği olduğu yada süreye bağlı olarak değiştirilmesi gerektiği çünkü bekleyen yağında ortalama 9 ay gibi bir süre sonra yağlama özelliğinin çoğunu yitirdiğini söylemişlerdi..ama farklı özelliklerde yağlar olduğuda bir gerçek özel katkılı tahmin bu şanzıman türevi yağlar o tip yağlar..
 
Son düzenleme:
arkadaşlar 2004 astra comfort aracımız var 50 bin km de ve manuel, ilk çalıştırıldığında birinci viteste yava yavaş ilerlerken bir iki saniyelik gırrrç diye bi ses geliyo ama sadece ilk çalıştırdıktan sonra. bunun sebebi şanzıman yağı eksikliği olabilir dediler. çalışmadığında yağlar süzülüyomuş ve harekete geçerken çarklar yağsız olduğundan böyle ses çıkarabiliyomuş doğru olabilirmi? yardımcı olabilirseniz sevinirim
 
ben opel gercek e sordum. Esaytroniclerin ne alakası var ATF ile dedi. Easytronic aracınız aynı manuel gibidir ve Manuel sanzuman yagı konur dediler.
 
Geri
Üst