mazot filtresindeki su

Türkiye'de kullanılan yakıtların ve benzin istasyon depolarının ne kadar kaliteli olduğunu düşünürsek dizel aracım olsa ben senede bir (yaklaşık 12-15 bin km yapıyorum) değiştirirdim. Geçmişte dizel şirket aracı kullanıyordum, 3 Ayda bir (15 bin km yapıyordum) bakıma girerdi araç. Her bakımda da deli gibi su birikmiş olurdu ve hep shell'den alırdım. Marka olsun diye söylemedim, tek tip yakıt olsun diye shell'den alırdım. Sorduğumda da istasyon depolarındaki yoğuşmalardan olduğu söylenirdi. Yani yakıtı kötüleştiren aslında bizim istasyonlarımız. Hal böyleyken kendimi onların insafına bırakamam. Kendi benzinli aracıma da bakım konusunda aynı hassasiyeti gösteriyorum...
 
Türkiye'de kullanılan yakıtların ve benzin istasyon depolarının ne kadar kaliteli olduğunu düşünürsek dizel aracım olsa ben senede bir (yaklaşık 12-15 bin km yapıyorum) değiştirirdim. Geçmişte dizel şirket aracı kullanıyordum, 3 Ayda bir (15 bin km yapıyordum) bakıma girerdi araç. Her bakımda da deli gibi su birikmiş olurdu ve hep shell'den alırdım. Marka olsun diye söylemedim, tek tip yakıt olsun diye shell'den alırdım. Sorduğumda da istasyon depolarındaki yoğuşmalardan olduğu söylenirdi. Yani yakıtı kötüleştiren aslında bizim istasyonlarımız. Hal böyleyken kendimi onların insafına bırakamam. Kendi benzinli aracıma da bakım konusunda aynı hassasiyeti gösteriyorum...

aslında yakıtların içinde kimyaları gereği su bulunur örneğin biz kışın motosikleti yatıracaksak depoyu ya tam boşaltırız yada full doldururuz boğaza kadar benzindeki su buharlaşıp depoyu paslandırıp çürütmesin diye geçen 10 binde içinde 1 parmağa yakın su birikmişti hala aynı istasyondan alırım yine öyle bişey olsa gerek kendim takabiliceğimi bilsem 80e buldum bana yarı fiyata gelicek nasıl takıldığını bilen var mı alıp değiştireyim:)
 
Fiyatı iyiymiş.Bence alttaki deliği aç suyu bir boşalt.Ama dokunmaz dersen birşey diyemem.

aynen abi fiyatı çok iyi bu orjinal filtre serviste 280 tlye taktıkları fazladan alet edevat ne gerekiyor yada gerekmiyor nasıl takıldığını bilen açıklayan olursa alıcam kesin altın bulmuş kadar sevindim:)
 
Üzerinde GM yazmasada bosch.Sonuçta otomotiv sanayinde bosch un kalitesi tartışılmaz.
 
Merhabalar konu eski ama aratanlar yada merak edenler için cdti motor mazot filtresindeki su tahliyesini anlatayım,

Öncelikle kontak tamamen kapalı olacak sonrasında filtrenin üstündeki ve en altındaki soketleri çıkarın sonra depodan gelen yine üstte solda bulunan boyuyu sağ ve sol klipslerini içeri hafifçe ittirerek çıkarın ağzını hemen peçete ile sarıp lastik varsa lastikleyin drusun köşede sonra bu işlemi sırasıyla enjektörlere giden 2 boruyada yapıp filtreyi elimize alıyoruz. UFİ marka olan filtre kabının altında tırtıklı ufak bir tahliye vidası bulunur siyah ve kutu rengindedir.Kullanmayacağınız dondurma kabı yada yarım litrelik yayvan bir kabın üstünde iken hafifçe bu vidayı açarak filtre içindeki mazotu tahliye edin.Akan sıvı yeşil ve ara sıra yağlı bir görünümdeyse mazottur fakat kızıl ve yer yer beyaz akıyorsa ve yeşillik az ise (kabın yanlarına suyun bitişlerine bakın) mazotta su vardır.filtre kutusunun tamamen boşaldığından emin olun ve tekrar sökülen parçaları klipsleri çıt sesi gelicek şikilde mponte edin son olarak aracınızı 4 kere tam kontak yapıp kapatın 5.cide çalıştırın ve filtreden mazot kaçağı olup olmadığını kontrol edin ayrıca arıza ışığıda yanıp yanmadığına bakın zira soketler tam oturmayabilir.. İşlemi plansız yaptığım için resimleyemedim..kolay gelsin

1318758_1-600x600.png
 
Geri
Üst