Mehmet Usta (Elektronik modifikasyon ve Dizel Motor Problemleri)

Ustam, 2007 model astra h enjoy sp 1.3 easytronic aracım yaklaşık 1 aydır tekliyordu, şöyleki hızlanma da düşüklük, 3 viteste giderken gaza basınca arıza ışığını yakıp gaza boşuna basıyormuşum gibiydi, otomatikten manuele alınca devam edebiliyordum ama işten güçten fırsat bulup servise de götüremiyordum, neyse dün istemeyerek de olsa yetkili servise götürdüm, gerçi 6 ay önce normal bir yere gidip aracımın yağını filtrelerini değiştirmiştim, garanti den çıkar yada görürler diye düşündüm ama birşey demediler, yolumun da üstünde olduğu için yetkili servise bir baktırayım dedim, aracı test sürüşüne çıkardılar, döndüklerinde turboyu almıyor turboya geçerken arıza veriyor dediler, yazılımları güncelleyelim düzelmezse bizde kalması lazım dediler, yazılımları güncellediler yeniden teste çıktılar ama düzelmediğini söylediler,

ne dersin, filtreleri başka bir yerde değiştirdiğim için yetkiliye bırakırsam illaki anlarlar servis dışı derler mi, zaten 30.000 bakımı da gelmişti, opel garage ankaraya götürsem maliyet ne olur siz ne dersiniz yetkili mi garage mı hangisine götüreyim... bir de dün direksiyonu çevirirken çıt çıt sesleri gelmeye başladı nedendir ?


Orjinal filtre kullanılmamışsa sökülen filtrelerin markasından anlarlar ama problem etmezler..
 
Mehmet usta aracımın bakımı yeni yapıldı tüm filtreler yağı değiştirdim. Bakım yapılmadan öncede gaza çok yüklenince yüksek devirlerde kara duman atıyordu. Rolantide çalışırken gaza çok yüklendiğimdede duman atıyor aynı şekilde. Mazotu hep sheel den euro dizel alıyorum. Bilemiyorum duman atma durumu belkide bu normal bir durumdur.

Bakımda motorsilk te ekledim motor yağına ve yine aracı biraz sıkıştırdım 30-40 km kadar. evin önüne geldiğimde eksozumun içinde ilk defa kurum vardı. Acaba neden kurum yapar? Ve bakımdan sonra yolda yüksek devirlerde bastıkça yine aynadan dumanı görebiliyordum.
 
merhabalr aranıza yeni katıldım golf4 tdi ve dti vectra aracım var..mehmet usta 2000 model 2,0 vectra dti geçen gün çalışmadı tamirci çağırdım mazot geriye kaçmış dedi elindeki pompayı mazot filitresinin oradan bağlayıp mazot çektirdi ve araç çalıştı. mazotun geriye kaçması enjektörlere bağlı mazot hortumlarında deliklerin oluşmasındanmış değiştirdi araç 4 gündür iyi çalışıyor şimdi ise arasıra rolantideyken tekleme yapıyor sanki stop edecekmiş gibi oluyor ve çekişde o kadar iyi değil ne tavsiye edersiniz
 
mehmet ustam bu carbon clean yapılırken kullanılan sıvılar motordan motora farklılık gösteriyormuş 2 çeşit sıvı varmış yanılmıyorsam bizim 1.3 cdtilar için hangi sıvıyı önerirsin böyle bi uygulama mevcutsa eğer?
 
slm mehmet usta bende 2001 vectra 2.0 dti var daha yeni aldım araç çok güzel fakat sabahları geç çalışıyor gün içinde normal bunun nedeni ne olabilir...
 
Mehmet usta aracımın bakımı yeni yapıldı tüm filtreler yağı değiştirdim. Bakım yapılmadan öncede gaza çok yüklenince yüksek devirlerde kara duman atıyordu. Rolantide çalışırken gaza çok yüklendiğimdede duman atıyor aynı şekilde. Mazotu hep sheel den euro dizel alıyorum. Bilemiyorum duman atma durumu belkide bu normal bir durumdur.

Bakımda motorsilk te ekledim motor yağına ve yine aracı biraz sıkıştırdım 30-40 km kadar. evin önüne geldiğimde eksozumun içinde ilk defa kurum vardı. Acaba neden kurum yapar? Ve bakımdan sonra yolda yüksek devirlerde bastıkça yine aynadan dumanı görebiliyordum.


kurum dumandan dolayı olur..

dumanın başlıca sebebleri şunlardır..

EGR valfin açık kalıyor olabilir..

Turbo basıncın düşüktür..

basınç ya turbo hortumu çatlak olduğu için düşer yada turbon tam performansını veremiyordur..basınç testi yapmak lazım..
 
kurum dumandan dolayı olur..

dumanın başlıca sebebleri şunlardır..

EGR valfin açık kalıyor olabilir..

Turbo basıncın düşüktür..

basınç ya turbo hortumu çatlak olduğu için düşer yada turbon tam performansını veremiyordur..basınç testi yapmak lazım..

duman sorunu çözüldü usta iyi istasyon diye sheel den alıyordum hep euro dizeli şimdi opete geçtim düzeldi duman filan kalmadı
 
merhabalr aranıza yeni katıldım golf4 tdi ve dti vectra aracım var..mehmet usta 2000 model 2,0 vectra dti geçen gün çalışmadı tamirci çağırdım mazot geriye kaçmış dedi elindeki pompayı mazot filitresinin oradan bağlayıp mazot çektirdi ve araç çalıştı. mazotun geriye kaçması enjektörlere bağlı mazot hortumlarında deliklerin oluşmasındanmış değiştirdi araç 4 gündür iyi çalışıyor şimdi ise arasıra rolantideyken tekleme yapıyor sanki stop edecekmiş gibi oluyor ve çekişde o kadar iyi değil ne tavsiye edersiniz

evet bu motorda enj geri dönüş hortumlarını çatlaması geç çalışmasına sebep oluyor..

tekleme ve çekiş düşüklüğü yakıt pompasından veya manifolddaki kurumdan kaynaklanıyor yüksek ihtimalle..

rolantideki ara ara tekleme yakıt pompasnın içindeki devir sensöründen kaynaklanıyor olabilir..
 
Geri
Üst