Motor Devir Göstergesi

ayrıca yukarıdaki dişli oranları ne kadar az olursa araç aynı devirde daha hızlı gider.


dişli oranları azaldıkça aynı devirde hız düşer![/QUOTE]

teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için.:cry:sayın nickk furie hiç vitesli bisiklet kullandınızmı....
 
Son düzenleme:
sonuçta devir hızı belirlemiyor kullandığımız araçların farkların sebebi şanzıman.yani iki farklı aracın motorları aynı devir çevirmesine karşın hızlarındaki fark şanzıman...
örnek benim astra 3000 devirde 105 km/h (f15 şanzuman)
savaş abinin vectra 3000 devirde 125 km/h (f23 şanzıman)
Defransiyel ayarları çok hassas bir şekilde yapılır. Motor, şanzuman ve defransiyelin uyum ayarları çok hassas ve zor koşullarda yapılır. Son dişliyle oynama yapılarak sürat artırılabilir ama çekiş durumu, rampa çıkışları aynı oranda aracı rahatlatmaz. Senin araç 1800 cc, benim araç 2000 cc. Teknik olarak motor yapılarının farklı olduğu aşikar. O nedenle defransiyelin uyum sağlayıp sağlayamayacağı konusunda net bir fikrim olmamakla birlikte bence olmaz.
 
dişli oranları azaldıkça aynı devirde hız düşer!

teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için.:cry:sayın nickk furie hiç vitesli bisiklet kullandınızmı....[/QUOTE]



bisikletten birçok kez düştüm ben..demekki kullanmışım :D


dişli oranını mukayese ederseniz,bisikletin birinci vitesi otomobilin beşinci vitesi gibidir,bisikletin 21. viteside otomobilin 1. vitesi gibidir

yani oranlar tam tersinedir,nedenide ayaklarınızla dakikada 500 devir bile çeviremediğiniz içindir...
 
Defransiyel ayarları çok hassas bir şekilde yapılır. Motor, şanzuman ve defransiyelin uyum ayarları çok hassas ve zor koşullarda yapılır. Son dişliyle oynama yapılarak sürat artırılabilir ama çekiş durumu, rampa çıkışları aynı oranda aracı rahatlatmaz. Senin araç 1800 cc, benim araç 2000 cc. Teknik olarak motor yapılarının farklı olduğu aşikar. O nedenle defransiyelin uyum sağlayıp sağlayamayacağı konusunda net bir fikrim olmamakla birlikte bence olmaz.

abi bu 1.8 lere spor olsun diye kısa oranlı şanzuman koymuşlar .araç çok iyi hızlanıyor.kalkıştan itibaren çok çabuk vites değiştiriyorsunuz inanın 0-100 km hıza 2000cc dört silindir 318 bmw geçtim.3000 devirde 105 gidiyorsunuz eğer f23 olsaydı 2700 devirde 105 gider daha ekonomik olurdu.zaten yakıtı ortalama 7.5 lt 100 km de olan araç rahatlıkla 7 lt inerdi.
 
abi bu 1.8 lere spor olsun diye kısa oranlı şanzuman koymuşlar .araç çok iyi hızlanıyor.kalkıştan itibaren çok çabuk vites değiştiriyorsunuz inanın 0-100 km hıza 2000cc dört silindir 318 bmw geçtim.3000 devirde 105 gidiyorsunuz eğer f23 olsaydı 2700 devirde 105 gider daha ekonomik olurdu.zaten yakıtı ortalama 7.5 lt 100 km de olan araç rahatlıkla 7 lt inerdi.


kısa oranlı şanzımanlar şehir içinde daha az benzin tükettirirler

uzun yolda yüksek süratte ise daha fazla tüketirsiniz..

fakat dediğiniz gibi çok güzel tepki verir motor ani gazlamalarda

çok zevkli bir kullanımı vardır bu tip şanzımanların kalkış ve orta devirlerde..
 
abi bu 1.8 lere spor olsun diye kısa oranlı şanzuman koymuşlar .araç çok iyi hızlanıyor.kalkıştan itibaren çok çabuk vites değiştiriyorsunuz inanın 0-100 km hıza 2000cc dört silindir 318 bmw geçtim.3000 devirde 105 gidiyorsunuz eğer f23 olsaydı 2700 devirde 105 gider daha ekonomik olurdu.zaten yakıtı ortalama 7.5 lt 100 km de olan araç rahatlıkla 7 lt inerdi.
İşte hassas denge kavramının önemi burada ortaya çıkıyor. Araç seri, yakıt yüksek, yakıt düşük, araç hızlanmalarda yavaş, düz yolda seri, rampada bayılıyor veya rampada tavşan gibi seri düz yolda yavaş. Bütün bu ayarların yapılması, uyum durumları kişilerin zevkine göre değişmekle birlikte araçların en seri, en ekonomik tüketim değerlerine göre uzun uğraşlar sonucu ayarlanıyor. Mesela senin istediğin gibi 1-2-3-4 ncü viteslerde araç seri, 5 nci viteste normal hızlanma değerlerinde ama düşük tüketim sunan bir defransiyel olsa tadından yenmez değil mi, ama böyle bir şey çok zor. Kaba bir tabirle ne kadar köfte o kadar ekmek misali.
 
İşte hassas denge kavramının önemi burada ortaya çıkıyor. Araç seri, yakıt yüksek, yakıt düşük, araç hızlanmalarda yavaş, düz yolda seri, rampada bayılıyor veya rampada tavşan gibi seri düz yolda yavaş. Bütün bu ayarların yapılması, uyum durumları kişilerin zevkine göre değişmekle birlikte araçların en seri, en ekonomik tüketim değerlerine göre uzun uğraşlar sonucu ayarlanıyor. Mesela senin istediğin gibi 1-2-3-4 ncü viteslerde araç seri, 5 nci viteste normal hızlanma değerlerinde ama düşük tüketim sunan bir defransiyel olsa tadından yenmez değil mi, ama böyle bir şey çok zor. Kaba bir tabirle ne kadar köfte o kadar ekmek misali.
savaş abi dediğin şey olabilir... son vitesi uzatmak için difransiyeli değiştirmeye gerek yok sadece son vites dişlisini daha uzunu ile değiştirirsiniz olur... ben f18lerde gördüm bu uygulamayı.. f18cr yani kısa oranlı şanzumana f18wr uzun oranlı şanzumanın sadece son vitesi takılıyor böle olunca araba da 1-2-3-4 kısa ama 5. vites çok uzun oluyor... araba hem çok seri hızlanıyor ilk4 vitesde hemde 5.vitesde ekonomi sağlıyor...
 
savaş abi dediğin şey olabilir... son vitesi uzatmak için difransiyeli değiştirmeye gerek yok sadece son vites dişlisini daha uzunu ile değiştirirsiniz olur... ben f18lerde gördüm bu uygulamayı.. f18cr yani kısa oranlı şanzumana f18wr uzun oranlı şanzumanın sadece son vitesi takılıyor böle olunca araba da 1-2-3-4 kısa ama 5. vites çok uzun oluyor... araba hem çok seri hızlanıyor ilk4 vitesde hemde 5.vitesde ekonomi sağlıyor...

icon14.gif
teşekürler f15 cr son dişlisi yerine f15 wr son dişlisi uygulanabillirse ve sorunsuz olacaksa mükemmel fikir.
 
Geri
Üst