:help: Selam sevgili opelim.net üyeleri.
Aracım 1.8 astra g coupe bertone. Öncelikle safha safha yaşadığım olayları yazayım...
Araca 1 ay kadar önce son susturucu taktırdım ve aynı gün 97 oktan benzin koyup rolling denemesi sırasında arkadaşım 3. vites yerine 1. vitese taktı sanırım zank diye motor freni ile araç aşırı şekild zorlanarak yavaşladı. Bunun sonucunda aracın anti patinaj ışığı ve motor elektroniği lambası yanmaya başladı. Işıkların yanmasıyla beraber araç gaz yememye başladı ve serviste tech2 ile bobin arızası olduğu belirlendi ve 97 oktan benzinden kaynaklanıyor bunlar hassas arabalar dendi.
97 oktan çeyrek depo kadardı üzerini fulleyerek 95 oktamla tamamladım. Gerçi çektirebilirdim ama...
Neyse bobinler değiştir. Carbon clean yapıldı. Benzin filtresi değişti. Fakat motor elektroniği arızası lambası ara ara söndü yandı ve son bir haftadır sürekli yanıyor.
Geçen gün tekrar serviste tech 2 ile baktık oksijen sensörü arızası verdi. Araçta 2 tane oksijen sensörü varmış. 2. si arıza yapıyor dediler 2. değişti.
1. sensör arıza verdi 1. de değişti. Tech 2 2 sensör de arızalı dedi.
Sonra da orjinal sensörleri taktık tekrar.
Araçta şu anda gözle görülür ya da kullanırken rahatsızlık yapabilecek hiçbir sorun yok. Dyno ya bile soktum 127.3 bg çıktı. Ki orj 125. Gayet güzel gaz yiyor araba ve hızlanması vs gayet iyi.
Dediler ki sanıyoruz beyinden kaynaklanıyor problem. Ya da sensörlerin tesisatından. 2-3 gün brakmanız gerekiyor. Kafayı sıyırmak üzereyim. Bu problemin çözülmesi gerçekten beyinle hallolur mu? Bildiğim kadırıyla bu lamba opel in kronik sorunu. Beyin de öyle ucuz bir parça değil. 1.500 ytl civarı.
Önemli not 1.8 coupe lerde EGR valfi yok!!!
Ne yapmam gerek? Göstergeleri söküp motor elektroniği arızası lambasının ampülünü mü sökücez???
Biraz uzun oldu ama kusura bakmayın. Çoook dertliyim çoookkk...