motordaki su kaçağı?

beydeba08

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ağu 2009
Mesajlar
316
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
merhabalar foruma yeni üye oldum.paylaşımları çok beğendim.uzak bir ilin uzak bir köyünde öğretmen olduğumdan dolayı tatilde aracımın ağır bakımlarını yaptırdım.malum oralarda usta bulmak çok zor.

bir sorun var ki canımı çok sıktı.araç su eksiltiyor.gözle görünür şekilde eksilme oluyor.ustam aradı, çabaladı kaçağı bulamadı.en son bu kaçağın motor contasından olacağına kanaat getirdi.conta kaçırdığı için pistonlara giden su eksozdan dışarı atılıyormuş acilen tamiri gerekliymiş.fiyat olarak ise silindir kapağının sökülmesi 400-500 lirayı bulurmuş.

işin aslı ustama güvenmiyorum.özel servis olmasına rağmen değiştirdikleri baskı balatada yağ kaçağı oldu.ilk gittiğimde akislerin birisinde bulunan küçük bir conta takarken kırılmış dediler değiştiler.gittim 2 haffta bindim baktım yağ devam ediyor.söktüler yeniden taktılar geçen gün.

sizce farklı bir ustaya mı göstermeliyim? ve aynı sorunu bulunanlar ne kadar ücretle bu sorunu ortadan kaldırabildiler.durum çok vahim mi? teşekkürler.
 
Araban sicakken beyaz duman cikariyormu?
yagin kakau rengindemi beyazlik varmi?
motorun üstündeki motor yag kapagini ac kapaga bak beyazlik varmi?
yoksa bunlarin hic biri o zaman suyu baska biryerden kaciriyordur...
 
Araban sicakken beyaz duman cikariyormu?
yagin kakau rengindemi beyazlik varmi?
motorun üstündeki motor yag kapagini ac kapaga bak beyazlik varmi?
yoksa bunlarin hic biri o zaman suyu baska biryerden kaciriyordur...


dogru soyluyorsun

bı conta ıcın fıyatlar yuksek geldıı bana
 
yarın bakayım.ancak 400 km önce değiştirmiştim yağı.kontrol ettiğimde birkaç gün önce yağ ilk günki gibi bozulmamış selpağa sürüldüğünde kakao renginde ancak dikkatimi çeken nokta iki adet çentiğin arasında olması gerekmez miydi yağın.son noktaya kadar doldurmuşlar daha önce de 4 litrelik yağ almıştım biraz kalmıştı bidonun dibinde eksilince tamamlarsın demişlerdi şubatta.burda artmadı sanırım.ya da hepsini döktüler bilemiyorum.
 
Ustan aracın su kaybını tahminlere dayanarak contadan demiş. 400-500 lirayı gözden çıkarmanı söylemiş. Conta sağlam çıkarsa yaptığın masrafları kim karşılayacak. Üstelik ustana da güvenmediğine göre tahminlere dayanarak motor açılmamalı. Genleşme kabından basınç testi yaptır, araç çalışırken egzostan su damlayıp damlamadığını kontrol et, yağa su karışıp karışmadığına bak, su hortumunun kelepçelerinin ve genleşme kabı kapağının iyi sıkılıp sıkılmadığına dikkat et. Bunlara ilave olarak kalorifer radyatörü de kaçak yapabilir, aracın içinde, paspasların olduğu bölgede ıslanma oluyor mu? Bunların kontrolünden sonra conta yanığı olduğu tesbit edilirse aracını güvendiğin başka bir yerde yaptır. Baksana bahsi geçen yer bir contayı bile iki kerede takamamış, yoksa için hiç rahat etmeyecektir. Aracını suyunu sık sık kontrol etmek şartıyla kullanabilirsin.
 
peki diyelim conta kaçırıyor silindir kapağı açılıp değişmesi gerekli.ne olabilir bunun maliyeti.tanıdığınız ustalar varsa danışabilir misiniz?
 
Motor açıldığı zaman sırf conta değişimi ile iş bitmeyebilir. Sonuçta kapalı bir kutu açılıyor, sürprizlere de hazır olmak gerek. Yani henüz tam anlamı ile aşınmamış, şu an için sorun yaratmayan ama ömrü azalmış bir parça görülürse tekrar motor açılmasın diye bu tür parçaların değiştirme yoluna gidebilir. Bu ufak da olsa bir olasılıktır, aklında bulunsun diye belirtiyorum, illaki arızalı başka parçalar da olacak diye değil. Sanayiye gittiğimde ustamla senin durumunu görüşür sonucu bildiririm.
 
aracımı geçen gün tanıdık bir fiat ustasına götürdüm.adam motor suyuna bir karışım ilave etti.kaçakları önleyen bir karışımmış.eğer delikler küçükse ve motor hariciyse bu sıvı o delikleri kapatacaktır.kontrol et eksiltme yaparsa gelirsin yapmazsa da sorun yok.

3 gündür kontrol ediyorum az da olsa eksiltmiş suyu.birkaç gün daha binip oraya götürmeyi düşünüyorum.adam daha önceden bu tür araçların tamirini yaptım diyor.sizce opel araçtan anlar mı? ucuza mal edelim derken farklı sorunlar açar mıyım başıma ne dersiniz?

bu arada bazı önerileri yerine getirdim.
1: araç dumanında beyazlık yok.duman yok gibi zaten temiz bir hava çıkışı var sanki.
2: motor yağında beyazlık yok.rengi aynı duruyor, beyazlıklar yok.ancak yağ biraz çok gibi.iki çentiğin en üst kademesinde.
3: paspaslarda herhangi su kalıntısı ıslaklık mevcut değil.
4: motor sıcakken ve araç çalışırken su depo kapağı açıksa su basınçla birlikte geri çıkıyor.suyu geri püskürtüyor.
5: hortumları, ve kalorifer sistemini kontrol ettirmiştim kaçağı bulamamışlardı.

sizzce contadan mıdır.şaşırdım kaldım.daha yeni ağır bakımını yaptırdım 1200 liram gitti.tekrardan masraf:::(:(:(
 
Geri
Üst