motordaki su kaçağı?

Haepsini kontrol etmissin,iyi ama
su deposu kapagini acdiginda su hava kabarcikli geliyormu,egsoz kokusu varmi?yoksa iyi
bir de su kapagin edrafinda beyazlik kirec(yani su akintisi izi) varmi belki isininca ordan yani kapak contadasindan atiyordur....insallah böyledir yani conta degil, yagi iyi kontrol et evvelden mi fazla idi yoksa fazlaasiyormu
 
su kapağının kenarında su kalıntısı yok.beyazlık vs.oradan atmıyor.su eksoz kokuyor mu az önce kokladım ancak farklı bir koku var.sanırım o katılan maddenin kokusu.deliklerin tıkanmasını sağlayacak olan madde.su hava kabarcıklı gelmiyor doğrudan taşıyordu.sanki alttan dolan bir güğümün dolması sonrası suyun taşması gibi.
yağ değiştikten sonra öyleydi artma yok.sulanmış yağ nasıl olur acaba?hani daha mı akışkan olur? ya da rengi nasıldır?selpağa sürdüğümde kahverenginin açık tonu gibi br renk alıyor.önceden de aynı renkteydi farkl varsa da ben göremiyorum sanırım.
 
su kapağının kenarında su kalıntısı yok.beyazlık vs.oradan atmıyor.su eksoz kokuyor mu az önce kokladım ancak farklı bir koku var.sanırım o katılan maddenin kokusu.deliklerin tıkanmasını sağlayacak olan madde.su hava kabarcıklı gelmiyor doğrudan taşıyordu.sanki alttan dolan bir güğümün dolması sonrası suyun taşması gibi.
yağ değiştikten sonra öyleydi artma yok.sulanmış yağ nasıl olur acaba?hani daha mı akışkan olur? ya da rengi nasıldır?selpağa sürdüğümde kahverenginin açık tonu gibi br renk alıyor.önceden de aynı renkteydi farkl varsa da ben göremiyorum sanırım.

Yagcubugunu cikardigin zaman cubuktaki yag bildigin renkete degilde yani zeytinyagi renginde degil veya siyah kirli olunca ki renk degilde icinde beyazlik yani süt ile kakau karisimi renk olur, birde motor sicakken motor yag kapagini kaldirdigina kapakta beyazlik görünür eger bunlar yoksa yag da su yok tur
 
Son düzenleme:
motor sıcakken mi bakmam gerekli yağ çubuğuna.bugün baktğımda motor sıcaktı ancak o beyazlığı farkedemedim.ama emin olmak için biraz dolaşıp tekrar bakabilirim.peki contanın kaçırması demek o suyun yağa karışması mı demek?o beyazlıklar yoksa diyelim su kaçağı contadan değildir diyebilir miyiz?

hocam dikkatimi çeken bir nokta oldu.araç açlışırken motors ıcakken eksozdan damlalar halinde su geliyordu.bu lpgden kaynaklı olabilir.peki aracı sadece benzinle çalıştırsam geneo su damlası gelir mi?
 
Araç benzinde çalışırken ve motor sıcakken egzostan su gelmez.
 
peki benzinde de eksozdan su gelirse motor contasındandır diyebilir miyiz?
 
Evet
 
anladım.yarın onu da deneyeyim.teşekkürler.öyle böyle bu conta değişecek anladığım kadarıyla.acaba fiyatı ne olur?
 
bugün 40 kmye yakın benzinde kullandım aracımı.her 15 kmde bir motoru durdurmadan kenara çekip eksoza dikkat ettim.eksozdan su gelmiyordu.forumda okuduğum conta sorunları ile ilgili başlıklarda performans düşüklüğünden bahsediliyordu öyle bir durum yok.maşallahı var bastın mı banamısın demiyor.uzun olmuştu benzinde kullanmayalı araca adeta aşık oldum tekrardan.

eve geldim garaja çektim.son bir kez daha eksozu kontrol ettim su akıtmıyordu.beyaz duman yoktu.motor suyu yağ kokmuyordu.ancak çok az bir eksiltme sözkonusu gözle görülüyor.

aracın paspaslarına bakayım dedim tekrardan.sağ tarafa baktım paspasın üstü değil de aldı nemliydi.ıslak bir süngeri üzerinde gezdirirsin ya aynı onun gibi.dedim heralde terleme yapmıştır.sıcaktan.gerçi araç garajda serin yerde.ancak yolda olmuş olabilir diye düşündüm.kendi tarafıma baktığımda aynı terleme sol tarafta mevcut değildi.

bu nemlilik acaba kaloriferden sızıntıya işaret olabilir mi?yalnız kullanırken koloriferi ya da klimayı hiç kullanmamıştım.çalışmayan kolorifer sızıntı yapar mı?bu sorun motor suyunu kontrol altında kullansam ileriye dönük hasarlar meydana getirir mi?ve son soru: radyatörlerin sızntıları için kullanılan, motor suyuna karıştırılan kimyasalları kullanan var mı? olumlu sonuç alan var mı?

sitenin tecrübeli yardımseverleri cevap yazarsa çok sevinirim.
 
Kaloriferi kullan veya kullanma kalorifer radyatöründe her zaman su bulunur. Halı ile lastik paspasların arasına 3-5 kat gazete kağıdı koy, hem nemi alır hem de ıslaklığı daha çok belli eder. Kalorifer radyatörünün hortum girişleri, Astra'yı bilmiyorum ama genellikle sağ tarafta bulunur. Sağ tarafın nemli, sol tarafın kuru olması öncelikle kalorifer radyatörü üzerinde durmanı gösteriyor.
 
Geri
Üst