motordaki su kaçağı?

bugün 40 kmye yakın benzinde kullandım aracımı.her 15 kmde bir motoru durdurmadan kenara çekip eksoza dikkat ettim.eksozdan su gelmiyordu.forumda okuduğum conta sorunları ile ilgili başlıklarda performans düşüklüğünden bahsediliyordu öyle bir durum yok.maşallahı var bastın mı banamısın demiyor.uzun olmuştu benzinde kullanmayalı araca adeta aşık oldum tekrardan.

eve geldim garaja çektim.son bir kez daha eksozu kontrol ettim su akıtmıyordu.beyaz duman yoktu.motor suyu yağ kokmuyordu.ancak çok az bir eksiltme sözkonusu gözle görülüyor.

aracın paspaslarına bakayım dedim tekrardan.sağ tarafa baktım paspasın üstü değil de aldı nemliydi.ıslak bir süngeri üzerinde gezdirirsin ya aynı onun gibi.dedim heralde terleme yapmıştır.sıcaktan.gerçi araç garajda serin yerde.ancak yolda olmuş olabilir diye düşündüm.kendi tarafıma baktığımda aynı terleme sol tarafta mevcut değildi.

bu nemlilik acaba kaloriferden sızıntıya işaret olabilir mi?yalnız kullanırken koloriferi ya da klimayı hiç kullanmamıştım.çalışmayan kolorifer sızıntı yapar mı?bu sorun motor suyunu kontrol altında kullansam ileriye dönük hasarlar meydana getirir mi?ve son soru: radyatörlerin sızntıları için kullanılan, motor suyuna karıştırılan kimyasalları kullanan var mı? olumlu sonuç alan var mı?

sitenin tecrübeli yardımseverleri cevap yazarsa çok sevinirim.

Gecmis olsun,en azindan buraya kadar conta olmadigini kacagin kaorifer hortumlarindan oldugu ortaya cikti eger paspaslar nemli ise...;) bu onu gösteriyor. senin icin sevindim...En azindan deneyimin oldu yag ve su konusunda bilgi edindin..
 
:) sorma ya bakmadığım opel forum kalmadı.:)
opeli bırak fiat,reno forumlarına bile baktım.bir konuyu bu kadar araştıracağım aklıma gelmezdi.paspasları yıkadım bugün.altına gazete yerleştirdim.umarım gazeteler ıslanır da içim iyice rahat eder:)
double-up'un radyatör onarıcı kullanan oldu mu acaba etkisini gören var mı?
 
Geri
Üst