motorum sağir mi ?

Ynt: motorum sağir mi ?

Yokuş aşağı yüksek devirlerde gaza basmadan kullanmak da kurum temizler mi yoksa motorda yanma mı olması gerekiyor?
 
Ynt: motorum sağir mi ?

sohayli link' Alıntı:
Yokuş aşağı yüksek devirlerde gaza basmadan kullanmak da kurum temizler mi yoksa motorda yanma mı olması gerekiyor?
yokuş aşağı aracı kompresöre bindirmenin amacı ilk alındığında aracın sekman oturtması ve silindirlerin alışması için yoksa kurum temizlemez ama arkadaşın araçta sekman oturtma olmamış ve km daha düşük bende önce zararlı kurumu katkı maddeleriyle temizlemesini sonrada sekman oturtma yapması için söyledim tabi sekman oturtma yeni araçtaki gibi olmaz o ayrı :)
 
Ynt: motorum sağir mi ?

ulas79 link' Alıntı:
yokuş aşağı aracı kompresöre bindirmenin amacı ilk alındığında aracın sekman oturtması ve silindirlerin alışması için yoksa kurum temizlemez ama arkadaşın araçta sekman oturtma olmamış ve km daha düşük bende önce zararlı kurumu katkı maddeleriyle temizlemesini sonrada sekman oturtma yapması için söyledim tabi sekman oturtma yeni araçtaki gibi olmaz o ayrı :)

Ben kendi aracım ile yokuş aşağı yüksek devirlerde sürüş yapıyorum güzergahım gereği. Kurumun temizlenmesine faydası oluyor mudur diye merak ettim.  Olmuyormuş. :) 
9 km mesafede 600 metre rakım çıkıyorum.  Baya temizleniyordur kurum herhalde tırmanırken.
 
Ynt: motorum sağir mi ?

ulas79 link' Alıntı:
yakıt ekonomisi için iyi ama turbo ve motor kurumlanması için kötü ,bende daha çok şehir içi ve çok düşük hızlarda kullanırım ve aracın turbosu ,enjektörleri ve pistonları kurum tutmasın diye arasıra dip gaz yapabileceğim bir yerler bulur ve 10-15 km böyle kullanırım hiç bulamazsam kısa mesafelerde motoru sıkıştırırım (tabi her zaman değil ayda bir iki kez)ve aracın kurum atmasını sağlarım.


Ulaş ın dediğinin doğruluğunu anlamak için dikkat edin; uzun süre ş.içinde kullandığınız aracınızla uzun bir ş.dışı seyahat sonrası motorunuzun sesi azalır ve gaz tepkileri hızlanır.
 
Ynt: motorum sağir mi ?

sohayli link' Alıntı:
Ben kendi aracım ile yokuş aşağı yüksek devirlerde sürüş yapıyorum güzergahım gereği. Kurumun temizlenmesine faydası oluyor mudur diye merak ettim.  Olmuyormuş. :) 
9 km mesafede 600 metre rakım çıkıyorum.  Baya temizleniyordur kurum herhalde tırmanırken.

eğer yüksek devirde çıkıyorsanız temizliyordur.
 
Ynt: motorum sağir mi ?

Ben diğer temizliklerin yanı sıra bir de serviste mutlaka manuel DPF temizliği öneririm. Hatta Carbon'dan önce   Würth katkı koyar ve DPF temizliği yaptırırsanız,  Carbon Clean'a gerek kalmayabilir bile...

Ve bana göre kalmayacak da...
 
Ynt: motorum sağir mi ?

REC link' Alıntı:
Ben diğer temizliklerin yanı sıra bir de serviste mutlaka manuel DPF temizliği öneririm. Hatta Carbon'dan önce   Würth katkı koyar ve DPF temizliği yaptırırsanız,  Carbon Clean'a gerek kalmayabilir bile...

Ve bana göre kalmayacak da...

Bunu benim 1.4 için de yapabilir miyiz serviste?

Yazılım sonrası az da olsa egzosda kurum artışı oldu ve eskiye oranla motorda 4000dd üzerinde az da olsa bir isteksizlik hissediyorum, sanki motor rahat nefes veremiyor gibi geliyor, mümkünse egzos sisteminde detaylı temizlik istiyorum.
 
Ynt: motorum sağir mi ?

Tolga KARACA link' Alıntı:
Bunu benim 1.4 için de yapabilir miyiz serviste?

Yazılım sonrası az da olsa egzosda kurum artışı oldu ve eskiye oranla motorda 4000dd üzerinde az da olsa bir isteksizlik hissediyorum, sanki motor rahat nefes veremiyor gibi geliyor, mümkünse egzos sisteminde detaylı temizlik istiyorum.

Ben senin yerinde olsam katalitik konvertörü iptal ederdim. Üstelik yazılım sonrası daha hızlı dolmuştur. Biliyorsun back pressure denen olayı. 140a göre tasarlanan egsoz 170 de dar boğaz oluşturuyor bence. :)
 
Ynt: motorum sağir mi ?

Tolga KARACA link' Alıntı:
Bunu benim 1.4 için de yapabilir miyiz serviste?

Yazılım sonrası az da olsa egzosda kurum artışı oldu ve eskiye oranla motorda 4000dd üzerinde az da olsa bir isteksizlik hissediyorum, sanki motor rahat nefes veremiyor gibi geliyor, mümkünse egzos sisteminde detaylı temizlik istiyorum.

Abi muhtemelen yapılamaz çünkü araç bilgisayara bağlanıyor ve yazılım aracın Partikül filtresinden gelen verilerin temiz olduğunu onaylanıncaya kadar aracı 2500 devirde stabil çalıştırılıyor. Bu işlem filtrenin doluluk oranına göre 25 - 30 dakika bile sürebiliyor. ֖yle ki egzosun önüne asla el yaklaştırılamayacak kadar bir ısı meydana geliyor. Aslında bir dönem bazı fransız araçları serviste yapılan bu işlemi şehir içinde kendi kendine yapıyorlardı ve DPF'leri hiç dolmuyordu.  Ancak olur olmaz yerde kontrolsüz olarak başlayabildiği için yüksek ısıdaki egzos gazından kaynaklı meydana gelen bazı yaya yaralanmaları (yanık) sonucu bu işlemi aracın kendi kendine yapması yasaklandı.  

Senin aracında Partikül filtresinden yanıt gelmeyeceği için bu menü aktif bile olmaz bence ve sadece egzos adına yazılımla böyle bir temizlik yapılacağını sanmıyorum. Olursa kat. için olur o da fiziki temizlik gerektirir yani.

Ama şöyle söyleyeyim: Manuel olarak yapılan bu işlemin mantığı çok yüksek ısı oluşturarak biriken kurumların yanmasını sağlamak. Aynı mantıkla biz kullanıcılar 10 - 15 dakika boyunca kesintisiz uzun yolda 3000 devirde ilerleyerek  DPF'yi kendimiz temizleyebiliyoruz.

Ve yine aynı mantıkla sen de aracını 10 - 15 dakika boyunca 4. vites 3000 devire sabitleyip ilersen  ortaya çıkacak olan yüksek ısı ile egzos sistemindeki kurumların yanmasını sağlayabilirsin diye düşünüyorum. Tabii tasarruflu dizelden sonra benzine kıyabilirsen  005hihih
 
Geri
Üst