Ynt: motorum sağir mi ?
Sorununuzu detaylandırabilirseniz çok daha sağlıklı fikir yürütebiliriz. Şimdi araç ilk çalıştırmada hemen alıyor mu? Araç gitmiyorken devir çevirmesi nasıl? Devir çeviriyor da mı gitmiyor yoksa devir çeviremiyor mu?
Dizel ile benzinli motorların çalışma prensibi farklı biliyorsunuz. Benzinli motorda ilk zaman da benzin hava karışımı emilip ikinci zamanda sıkıştırma oluyor. Dizelde ise ilk zamanda hava emilirken ikinci zamanda sıkıştırma sonucu kızaran havanın üzerine mazot püskürtülüyor. Fark nedir; fark dizel motordaki enjektör 16 17 birim sıkıştırılmış havanın üzerine o basıncı yenecek güçle yakıtı püskürtmek zorunda. Enjektördeki en küçük sorun direkt olarak size performans kaybı olarak döner. Ayrıca enjektörün basıncını besleyebilecek mazot pompanız var. Mazot pompasındaki sıkıntı da size performans kaybı olarak yansır. Debriyaj ve turbo sıkıntısını elersek enjektörleriniz kurumlanmadan ve vernik tabakası ile kaplanmaktan sıkıntı yaşar, eğer ki mekanik sorunu yoksa. Mazot pompanız birkaç sefer alınan kötü/pis yakıt ile kilitlenme noktasına bile gelebilir. Eğer ciddi performans sorunu yaşıyorsanız ki 160 km/h son hız verisi nispeten buna işaret ediyor, yakıta katacağınız katkılar ile bu sorunu bertaraf edemezsiniz. Yakıta katılan, bizlerin desteksiz kullanabileceğimiz katkılar birinci basamak denilen koruyucu tedbir ve çok küçük ilk başlangıç sorun çözümü içindir. Vernikleşme ve kurumlanma oluşmuş ve bunlar kemikleşmiş ise sonuç alamazsınız. Bunlarda cihaz ile kimyasal temizleme bile sonuç vermeyebilir. Ya ultrasonik temizleme yapılmalı bu da sonuç vermez ise enjektörlerde değşime, üst kapakta ise sökülüp kurum temizliğine gidilmelidir. İyi yakıt ile bu son raddeye kolay kolay gelmez düşük kilometrelerde ama sizden önce kullananlar kötü/yanlış yakıt kullanmışsa bunları yaşıyor olabilirsiniz. Ben sizin yerinizde olsam ilk önce carbon clean markasının uygulama merkezinde tam temizleme yaptırırdım. Sonuç tatmin etmez ise o zaman ultrasonik temizleme kaçınılmazdır ve orada enjektörlerinizde teste tabi tutulur.
http://www.carboncleanturkiye.com/default.asp
tolgakeser link' Alıntı:1. problem aracim ortalama yakıt tüketimi 6.5 liteden aşaği düşmüyor her gün 50 km yol yapiyorum hiç trafiksiz yolda eyüpten florya bölgesine dur kalk yapmadan işe geliyorum. gidiş 25 km geliş 25 km hızım genelde radar olan bölgelerde 70 sonrasında hızlanıyorum 110 u geçmiyorum ortalama 90 km diyeblirim
araci devirli kullanmaya özen gösteriyorum sakin kullanımda 2500 dd vites atiyorum ivmelenme istediğimde 3000 dd kadar çıkıyorum.
aracim düz yolda 160 km hızı geçmiyor
Sorununuzu detaylandırabilirseniz çok daha sağlıklı fikir yürütebiliriz. Şimdi araç ilk çalıştırmada hemen alıyor mu? Araç gitmiyorken devir çevirmesi nasıl? Devir çeviriyor da mı gitmiyor yoksa devir çeviremiyor mu?
Dizel ile benzinli motorların çalışma prensibi farklı biliyorsunuz. Benzinli motorda ilk zaman da benzin hava karışımı emilip ikinci zamanda sıkıştırma oluyor. Dizelde ise ilk zamanda hava emilirken ikinci zamanda sıkıştırma sonucu kızaran havanın üzerine mazot püskürtülüyor. Fark nedir; fark dizel motordaki enjektör 16 17 birim sıkıştırılmış havanın üzerine o basıncı yenecek güçle yakıtı püskürtmek zorunda. Enjektördeki en küçük sorun direkt olarak size performans kaybı olarak döner. Ayrıca enjektörün basıncını besleyebilecek mazot pompanız var. Mazot pompasındaki sıkıntı da size performans kaybı olarak yansır. Debriyaj ve turbo sıkıntısını elersek enjektörleriniz kurumlanmadan ve vernik tabakası ile kaplanmaktan sıkıntı yaşar, eğer ki mekanik sorunu yoksa. Mazot pompanız birkaç sefer alınan kötü/pis yakıt ile kilitlenme noktasına bile gelebilir. Eğer ciddi performans sorunu yaşıyorsanız ki 160 km/h son hız verisi nispeten buna işaret ediyor, yakıta katacağınız katkılar ile bu sorunu bertaraf edemezsiniz. Yakıta katılan, bizlerin desteksiz kullanabileceğimiz katkılar birinci basamak denilen koruyucu tedbir ve çok küçük ilk başlangıç sorun çözümü içindir. Vernikleşme ve kurumlanma oluşmuş ve bunlar kemikleşmiş ise sonuç alamazsınız. Bunlarda cihaz ile kimyasal temizleme bile sonuç vermeyebilir. Ya ultrasonik temizleme yapılmalı bu da sonuç vermez ise enjektörlerde değşime, üst kapakta ise sökülüp kurum temizliğine gidilmelidir. İyi yakıt ile bu son raddeye kolay kolay gelmez düşük kilometrelerde ama sizden önce kullananlar kötü/yanlış yakıt kullanmışsa bunları yaşıyor olabilirsiniz. Ben sizin yerinizde olsam ilk önce carbon clean markasının uygulama merkezinde tam temizleme yaptırırdım. Sonuç tatmin etmez ise o zaman ultrasonik temizleme kaçınılmazdır ve orada enjektörlerinizde teste tabi tutulur.
http://www.carboncleanturkiye.com/default.asp