motorum sağir mi ?

Ynt: motorum sağir mi ?

tolgakeser link' Alıntı:
1. problem aracim ortalama yakıt tüketimi 6.5 liteden aşaği düşmüyor her gün 50 km yol yapiyorum hiç trafiksiz yolda eyüpten florya bölgesine dur kalk yapmadan işe geliyorum. gidiş 25 km geliş 25 km hızım genelde radar olan bölgelerde 70 sonrasında hızlanıyorum 110 u geçmiyorum ortalama 90 km diyeblirim
araci devirli kullanmaya özen gösteriyorum sakin kullanımda 2500 dd vites atiyorum ivmelenme istediğimde 3000 dd kadar çıkıyorum.
aracim düz yolda 160 km hızı geçmiyor

Sorununuzu detaylandırabilirseniz çok daha sağlıklı fikir yürütebiliriz. Şimdi araç ilk çalıştırmada hemen alıyor mu? Araç gitmiyorken devir çevirmesi nasıl? Devir çeviriyor da mı gitmiyor yoksa devir çeviremiyor mu?

Dizel ile benzinli motorların çalışma prensibi farklı biliyorsunuz. Benzinli motorda ilk zaman da benzin hava karışımı emilip ikinci zamanda sıkıştırma oluyor. Dizelde ise ilk zamanda hava emilirken ikinci zamanda sıkıştırma sonucu kızaran havanın üzerine mazot püskürtülüyor. Fark nedir; fark dizel motordaki enjektör 16 17 birim sıkıştırılmış havanın üzerine o basıncı yenecek güçle yakıtı püskürtmek zorunda. Enjektördeki en küçük sorun direkt olarak size performans kaybı olarak döner. Ayrıca enjektörün basıncını besleyebilecek mazot pompanız var. Mazot pompasındaki sıkıntı da size performans kaybı olarak yansır. Debriyaj ve turbo sıkıntısını elersek enjektörleriniz kurumlanmadan ve vernik tabakası ile kaplanmaktan sıkıntı yaşar, eğer ki mekanik sorunu yoksa. Mazot pompanız birkaç sefer alınan kötü/pis yakıt ile kilitlenme noktasına bile gelebilir. Eğer ciddi performans sorunu yaşıyorsanız ki 160 km/h son hız verisi nispeten buna işaret ediyor, yakıta katacağınız katkılar ile bu sorunu bertaraf edemezsiniz. Yakıta katılan, bizlerin desteksiz kullanabileceğimiz katkılar birinci basamak denilen koruyucu tedbir ve çok küçük ilk başlangıç sorun çözümü içindir. Vernikleşme ve kurumlanma oluşmuş ve bunlar kemikleşmiş ise sonuç alamazsınız. Bunlarda cihaz ile kimyasal temizleme bile sonuç vermeyebilir. Ya ultrasonik temizleme yapılmalı bu da sonuç vermez ise enjektörlerde değşime, üst kapakta ise sökülüp kurum temizliğine gidilmelidir. İyi yakıt ile bu son raddeye kolay kolay gelmez düşük kilometrelerde ama sizden önce kullananlar kötü/yanlış yakıt kullanmışsa bunları yaşıyor olabilirsiniz. Ben sizin yerinizde olsam ilk önce carbon clean markasının uygulama merkezinde tam temizleme yaptırırdım. Sonuç tatmin etmez ise o zaman ultrasonik temizleme kaçınılmazdır ve orada enjektörlerinizde teste tabi tutulur.

http://www.carboncleanturkiye.com/default.asp
 
Ynt: motorum sağir mi ?

eketen link' Alıntı:
Ben senin yerinde olsam katalitik konvertörü iptal ederdim. ֜stelik yazılım sonrası daha hızlı dolmuştur. Biliyorsun back pressure denen olayı. 140a göre tasarlanan egsoz 170 de dar boğaz oluşturuyor bence. :)

Ha bu mantıklidu.

Dediğin gibi artan turbo basıncı back p. ye neden oluyor olabilir. Ula ne adamsın ha  005hihih cevap yazarken kafamda ampuller yanmaya başladı, aynen dediğin gibi - zaten devirlenme isteğindeki azalma ayağımı gazdan birazcık çekince yokoluyor ve motor daha rahat devirleniyor sanki fazla egzostu tahliye edemiyormuşcasına!

K.konvektör iptali sonrası tüketim artışı, rölanti düzeyinde çalışma sesi artışı, alt devirlerde tork düşüşü ve arıza uyarısı vs sorunları olmaz mı?
 
Ynt: motorum sağir mi ?

Kırmızı kafa da olmadı genelinde olmuyor. :) Lambda yı yerinde tutarsan sorun yok. Performans konvertör var ama hiç hiç değmez. Yazılım buna uygundur sanırım. Gazihan a da bir sor attığı yazılım buna endeksli mi? Eğer alt devir tork kaybı yaşarsan standart filtreyi takarsın o onu tolere eder. ;)
 
Ynt: motorum sağir mi ?

eketen link' Alıntı:
Kırmızı kafa da olmadı genelinde olmuyor. :) Lambda yı yerinde tutarsan sorun yok. Performans konvertör var ama hiç hiç değmez. Yazılım buna uygundur sanırım. Gazihan a da bir sor attığı yazılım buna endeksli mi? Eğer alt devir tork kaybı yaşarsan standart filtreyi takarsın o onu tolere eder. ;)

Attığı yazılım iptal gerektirmeyecek seviyede.


Bu arada K&N i söküp standartı taktım, daha sessiz ve alt - orta devirlerde canlı hale geldi, zaten fındık turboda K&N çok ölümcül bir fark yapamıyor 1.6 180 deki gibi üst devir delisi bir motor olsa neyse..
 
Ynt: motorum sağir mi ?

Tolga

97 de 325 e remus ve açık tip filtre uygulaması yaptı bir abimiz. O manyak araba resmen sarhoş oldu. Sadece filtreyi orijinali ile değiştirdi nefis oldu. Stok hali ile hiç kurcalanmadan bu. Sende yazılım destekliyorsa kat in boğuculuğu kalktı mı oh ohh. Hele bir de remus falan  ???   :)
 
Ynt: motorum sağir mi ?

lineanın ağırlığı ile astranın ağırlığı bir değil.

lineanın vites aralıklarıyla astranınki bir değil.siz kafanıza fazla takmayın bence..

aracınız belki daha açılmamıştır.şöyleki ben aracı tam 1. senesinde biraz zorladım.213 bastım.sonuna kadar bastım yani.o günden sonra performansı arttı.dik bir yokuş var her gün geçtigim.artık ordan zorlanmadan çıkar oldu.2 de zorla çıktıgım yokuşu 3. vitesle bile çıktım.dizellerde durum aynı mıdır bilmem ama ben bunu birebir yaşadım
 
Ynt: motorum sağir mi ?

ben aracı 25.000 km aldım 2010 model 1.6t sport otomatik vites 180 hp ama benim motorda da sanki bu olay var 180 i geçmiyor araba... araç astra ve insignia motoru var üzerinde??????
 
Ynt: motorum sağir mi ?

desmicare link' Alıntı:
ben aracı 25.000 km aldım 2010 model 1.6t sport otomatik vites 180 hp ama benim motorda da sanki bu olay var 180 i geçmiyor araba... araç astra ve insignia motoru var üzerinde??????
ben 214 basıyorum 1.6 115le sizin araç 180 i geçmiyorsa hele ki 1.6 T turbonuza elveda demişsiniz.o araba normalde 4. viteste 180 yapar .
 
Ynt: motorum sağir mi ?

desmicare link' Alıntı:
ben aracı 25.000 km aldım 2010 model 1.6t sport otomatik vites 180 hp ama benim motorda da sanki bu olay var 180 i geçmiyor araba... araç astra ve insignia motoru var üzerinde??????
ara hızlanmalarda da isteksizlik varsa turbo palleri hasar almış olabilir ama anlık olarak coşup sonra kesik kesik hızlanıyorsa hortumda kaçak olabilir,son sürate kadar çıkışı nasıl yani hızlımı çıkıyor yoksa aheste ahestemi?

Tolga senin sorunun komple egzos ile hallolur ve kurtu içi yerine flowmaster air intake kit takarsan yaptığın yazılım hem alt hem üst devirlerin dolu olmasını sağlar ,tabi komple egzos yaparken çapınıda iyi ayarlamak gerekir çok geniş olursada bu sefer alt devirleri doldurup üst devirlerde geri basınç yapıp aracı boğarsın.
 
Ynt: motorum sağir mi ?

ulas79 link' Alıntı:
ara hızlanmalarda da isteksizlik varsa turbo palleri hasar almış olabilir ama anlık olarak coşup sonra kesik kesik hızlanıyorsa hortumda kaçak olabilir,son sürate kadar çıkışı nasıl yani hızlımı çıkıyor yoksa aheste ahestemi?

Tolga senin sorunun komple egzos ile hallolur ve kurtu içi yerine flowmaster air intake kit takarsan yaptığın yazılım hem alt hem üst devirlerin dolu olmasını sağlar ,tabi komple egzos yaparken çapınıda iyi ayarlamak gerekir çok geniş olursada bu sefer alt devirleri doldurup üst devirlerde geri basınç yapıp aracı boğarsın.

Ara hızlanmalarda falan hiç bir sıkıntı yok... 180 e kadar normal çıkıyor sonrasında araba bağırmaya başlıyor....180 den sonra zorlanıyor... otomatik vites acaba ondan mı diye düşünmüştüm.. ilk otomatik vites deneyimim de.:)
 
Geri
Üst