Müthiş Güzel Bir Soru

Evet inersin hatta gram yakmadan :D

Arkadasin br tanesi demis fizik kanunlarina aykiri tamamen fizik kanunlari cercevesinde gelisen bir olay; aslinda olay potansiyell enerjinin - kinetik enerkiye cevrimi bu kadar basit.

Tabii sunuda unutmamak lazim her inisin bir cikisi vardir.

(Inerken yakmazsin + cikarken iki katini yakarsin )/ 2 = yakit tuketimin olur :D
 
Son düzenleme:
1000 km lik bir yokuş bulursak 1 litre benzinle o yokuşu inebilirmiyiz???
motor kompresyonda olduğu sürece sıfır litre yakıtla, yani hiç ama gerçekten hiç yakıt tüketmeden, bir damla bile yakmadan o 1000 km yi gidebiliriz enjeksiyonlu araçlarda...
 
peki motor 1000 km boyunca kompresyonda olacakmı öyle bir ihtimal varmı.

çünkü motor freni bir yere kadar devam eder taki uygun devir yakalanana kadar sonra cutoff devreden cıkar ve rölantideymiş gibi yakıt atmaya başlar motor azda olsa yanlışmıdır düşüncem...
 
Her ne kadar yol bilgisyarı sıfır tüketim gösterse de çalışan bi motorda az da olsa yakıt sarfiyatı olur...
Babasının hayrına çalışcak değil ya... :)
 
peki motor 1000 km boyunca kompresyonda olacakmı öyle bir ihtimal varmı.

çünkü motor freni bir yere kadar devam eder taki uygun devir yakalanana kadar sonra cutoff devreden cıkar ve rölantideymiş gibi yakıt atmaya başlar motor azda olsa yanlışmıdır düşüncem...
uludağ dan inerken örneğin yaklaşık sanırım 30 km vardır iniş abartmışta olabilirim ;) ama o yol boyunca karşına araba çıkmazsa seni yavaşlatacak ve vites 2 de ise bütün yolu hiç yakıt tüketmeden inebilirsin, kompresyondan çıkmıyor o yol boyunca inerken, zaten 1000 km inişli bir yol bulman imkansız ama bulduğun inişli yolun tamamını sıfır yakıtla gidebilirsin,
ayrıca yolun inişli olmasına da gerek yok, düz yolda da olur bu, örndeğin 120 ile gidiyorsun ve ayağını gazdan çekiyorsun, araba yavaşlamaya başladığında da cut off devreye girer aynı zamanda..
 
Her ne kadar yol bilgisyarı sıfır tüketim gösterse de çalışan bi motorda az da olsa yakıt sarfiyatı olur...
Babasının hayrına çalışcak değil ya... :)
babasının hayrına çalışıyor cut off devredeyken... ;)
işte kullanıma göre yakıt sarfiyatı değişir diyoruz ya,
sadece çok bastığı için çok yakmıyor yakan, az yaktırma yollarından biri olan cut off a devreye girme imkanı da vermiyor örneğin, çok bassa ama uygun yerlerde ayağını gazdan çekerek tasarruf yapsa yine ortalama da düşer harcadığı yakıt..
 
Onu biliyorum elbette yokuş inerken gazdan çekince yakıt düşüyo.
Boşta inmekten daha avantajlı viteste inmek bu mantıklı.
Kısa süreli inişlerde yakıt alımını kesip motor içindeki benzinle çalışabilir.
Ama uzun süre hırhır çalışan bi motorun sıfır yakıt harcadığına Anştayn gelse ikna edemez beni. Çünkü doğanın kanununa aykırı bu durum... :)
Yol bilgisayarında gösterilen değer yaklaşlık değer bence...
 
Son düzenleme:
Onu biliyorum elbette yokuş inerken gazdan çekince yakıt düşüyo.
Boşta inmekten daha avantajlı viteste inmek bu mantıklı.
Kısa süreli inişlerde yakıt alımını kesip motor içindeki benzinle çalışabilir.
Ama uzun süre hırhır çalışan bi motorun sıfır yakıt harcadığını anştayn gelse ikna edemez beni... :)
Yol bilgisayarında gösterilen değer yaklaşlık değer bence...
yakıt düşmüyor, sıfır oluyor bildiğin hiç yani :) bir damla bile yok yani :)
bir de motor içinde benzinin ne işi var? enj. püskürtür, motora giren kadarı da hemen yanar ve biter, motorun içinde arabayı bir süre götürecek kadar benzin olmaz hiç bir zaman, karbüratörlü sistmlerde boğulma tabir edilen ve karbüratörde fazladan biriken bir miktar benzin olurdu doğru, hatta normalde de olurdu boğulmasa da ama enj sistemde motor içinde öyle bir benzin yoktur...
neyse zaten einstein de gelse olmaz demişsin ben daha fazla uğraşmayayım, ;)
 
her durumda motor devri motor freni ile belli bir değere ulaştığında cutof devreden çıkar. yani 7000 devirdeyken motor frenine bıraktın devir başladı düşmeye ve o vites için uygun olan 4000 devire geldiği an cutof devreden çıkar ve araca benzin gelmeye başlar yani yol ne kadar uzun olursa olsun bedava inersin durumu yoktur malesef.

(verdiğim devir örnekleri atmasyondur)
 
Geri
Üst