Müthiş Güzel Bir Soru

her viteste en az 1500 lere kadar düşer, ondan sonra devreden çıkar, yani 4000 lerde çıkmaz, inişte zaten motor kolay kolay 1500 altına düşmez, düşse de bir vites küçültürsün yada otomatikse 3 e yada 2 ye alırsın ve devreden çıkmadan, çıksa da tekrar girerek devam eder... söylediklerinde mantık olarak haklısın ama devirler dediğin gibi olunca o kadar da faydalı değilmiş gibi görünüyor ama gerçekte 1500 devire kadar çıkmaz ki 1500 e de kolay kolay inmez motor...
 
her viteste en az 1500 lere kadar düşer, ondan sonra devreden çıkar, yani 4000 lerde çıkmaz, inişte zaten motor kolay kolay 1500 altına düşmez, düşse de bir vites küçültürsün yada otomatikse 3 e yada 2 ye alırsın ve devreden çıkmadan, çıksa da tekrar girerek devam eder... söylediklerinde mantık olarak haklısın ama devirler dediğin gibi olunca o kadar da faydalı değilmiş gibi görünüyor ama gerçekte 1500 devire kadar çıkmaz ki 1500 e de kolay kolay inmez motor...


Bunu yazacağını bildiğimden altta not düştüm devirler sallamasyondur diye:D:D:D:D hehehehehehe.


katılıyorum sana:D:D
 
her viteste en az 1500 lere kadar düşer, ondan sonra devreden çıkar, yani 4000 lerde çıkmaz, inişte zaten motor kolay kolay 1500 altına düşmez, düşse de bir vites küçültürsün yada otomatikse 3 e yada 2 ye alırsın ve devreden çıkmadan, çıksa da tekrar girerek devam eder... söylediklerinde mantık olarak haklısın ama devirler dediğin gibi olunca o kadar da faydalı değilmiş gibi görünüyor ama gerçekte 1500 devire kadar çıkmaz ki 1500 e de kolay kolay inmez motor...
ben de burada dediğin gibi derken sallamasyon değerlerle olunca faydasızmış gibi görünüyor demek istedim ;) ;)
neyse ya o değilde uyarı almışım, konu da açtım nedennnn diye ama cevap gelmedi hala.... :) %20 yim bende artık :)
 
ben de burada dediğin gibi derken sallamasyon değerlerle olunca faydasızmış gibi görünüyor demek istedim ;) ;)
neyse ya o değilde uyarı almışım, konu da açtım nedennnn diye ama cevap gelmedi hala.... :) %20 yim bende artık :)


heheh boşver yaa takmamak lazım gecenlerde benide 1 hafta uzaklaştırmışlardı. geçmiş olsun.
 
motoru kompresyonda tutmayı başardığınız sürece (mevcut eğim veya ivme o anki viteste kompresyona sebep olabildiği sürece) yol bilgisayarında da yazdığı gibi sıfır litre tüketimle dünyanın merkezine kadar bile gidebilirsiniz :)

ECU "0" diyorsa ben yakıt kullanmıyorum haberin olsun demektir.

Yani pistonlara hareket vermek için yakıt kullanmasına hiç gerek olmayan bir durum var ortada. normalde piston hareket edip aracı götürürken şimdi araç gidiyor pistonu hareket ettiriyor...
 
motoru kompresyonda tutmayı başardığınız sürece (mevcut eğim veya ivme o anki viteste kompresyona sebep olabildiği sürece) yol bilgisayarında da yazdığı gibi sıfır litre tüketimle dünyanın merkezine kadar bile gidebilirsiniz :)

ECU "0" diyorsa ben yakıt kullanmıyorum haberin olsun demektir.

Yani pistonlara hareket vermek için yakıt kullanmasına hiç gerek olmayan bir durum var ortada. normalde piston hareket edip aracı götürürken şimdi araç gidiyor pistonu hareket ettiriyor...


Bana da öle geliyor ama tartışmanın hararetinden keyif aldım okurken ve kafam büsbütün karışltı :D :D :D
 
bu konu daha öncelerde de tartışıldı ve aracların kitapçığında da sıfır tüketimle gidilebilir diye belirtiliyor. hatta eğim derecesi düşük olması durumunda vitesi 1 küçültürsen önce motorda yığılma olur sonra sıfır tüketimle gider.
 
ya yakıt yakmıyor nedenıde gaza bastığımız zaman motorun ürettiği güç tekerlere aktarılıyor ama rampa aşağı inerken tekerlekteki güç motoru kendıliğinden çalşmasını sağlıyor.motor tekerlerdeki güçte dolayı çalıştığı içinde yakıt çekmıyor...
 
peki motor 1000 km boyunca kompresyonda olacakmı öyle bir ihtimal varmı.

çünkü motor freni bir yere kadar devam eder taki uygun devir yakalanana kadar sonra cutoff devreden cıkar ve rölantideymiş gibi yakıt atmaya başlar motor azda olsa yanlışmıdır düşüncem...
benim aracım 2008 corsa 1.2 kullanma kılavuzunda aynen şunları yazıyor 'yokuş aşağı inerken kırmızı ışıklara yaklaşırken araç vitesde ise gaz pedalına veya debrayaja basmazsanız cutoff denen sistem devreye girer ve araç yakıt tüketmez ama bu sistem katalatik konvektör çok ısınırsa devreden çıkar o zaman yakıt harcar ama sizin arabanız farklı olabilir bir kullanma kılavuzuna bakın derim bu özellik yeni nesil her araçta vardır mesela bizim toyota avansis aracımız da da bu özellik var. zaten mantıklısıda budur araç zaten hareket halinde ilerliyor gaza basmassan niye yakıt tüketsin
 
benim aracım 2008 corsa 1.2 kullanma kılavuzunda aynen şunları yazıyor 'yokuş aşağı inerken kırmızı ışıklara yaklaşırken araç vitesde ise gaz pedalına veya debrayaja basmazsanız cutoff denen sistem devreye girer ve araç yakıt tüketmez ama bu sistem katalatik konvektör çok ısınırsa devreden çıkar o zaman yakıt harcar ama sizin arabanız farklı olabilir bir kullanma kılavuzuna bakın derim bu özellik yeni nesil her araçta vardır mesela bizim toyota avansis aracımız da da bu özellik var. zaten mantıklısıda budur araç zaten hareket halinde ilerliyor gaza basmassan niye yakıt tüketsin
sadece bu kısım yanlış, yeni nesil olmasa da enjeksiyonlu olan her araçta olan bir özellik bu... yani yanlış hatırlamıyorsam ilk enjektörlü araçlardan beri olan bir özellik bu... diğerlerine katılıyorum...
 
Geri
Üst