Oksijen sensörü arızalı mı?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan batatay
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Kaan ustamin tavsiyesi ile buna benzer sorun ile ugrastim, cok yardimci oldu Allah razi olsun, kendi aracimda yapilan islemleri siraliyayim
Katalizor ustten ve altran kontrol edildi
Egsoz sistemi kacak olup olmadigi komple aracin altina bakildi
Emme manifoldu kacak kontrolu yapildi
Gaz kelebek temizlendi
Map ve maf sensor kontrolu yapildi
Atesleme bobini ve buji kontrolu yapildi
Bank1 ve bank2 sensorler once bilgisayar ile sonra multimetre ile olculdu
Bank1 sensor degisti
Bank1 sensor degistikten sonra yol testi yapildi
Bank1 multimetre ile kontrol edildi,
(Bank1 şase kablosu ve motor beyin şase kablosu cekildi bendeki ariza sensor ve kablo arizasi cikti, bu islemler yapildiktan sonra ortalama 850 km yol yaptim herhangi bir ariza vermedi)

SM-M315F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Kaan ustamin tavsiyesi ile buna benzer sorun ile ugrastim, cok yardimci oldu Allah razi olsun, kendi aracimda yapilan islemleri siraliyayim
Katalizor ustten ve altran kontrol edildi
Egsoz sistemi kacak olup olmadigi komple aracin altina bakildi
Emme manifoldu kacak kontrolu yapildi
Gaz kelebek temizlendi
Map ve maf sensor kontrolu yapildi
Bank1 ve bank2 sensorler once bilgisayar ile sonra multimetre ile olculdu
Bank1 sensor degisti
Bank1 sensor degistikten sonra yol testi yapildi
Bank1 multimetre ile kontrol edildi,
(Bank1 şase kablosu ve motor beyin şase kablosu cekildi bendeki ariza sensor ve kablo arizasi cikti)

SM-M315F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Nerede yapıldı bunlar? Hangi ildesiniz?
 
Bandirmadayim, ustteki sebsor 0.2 ile 1 mv arasinda gider gelir alttaki sensor sabittir. Bu mantikla aradik arizayi, 2 defa sensor degistirdim

SM-M315F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bugun egzoscuya gittim. Dedi sesi dinleyerek senin katalizör boş. Yahu dedim servis bakımlı garantili araba nasıl boş. Açıp bakmak lazım ama %90 boş dedi. Sonra gelirim falan dedim ustama gittim o da beni kendi tanıdık egzoscuya gönderdi. O da dinledi boş gibi ama açmak lazım dedi. Ustaya döndüm dedim böyle böyle. Yahu boş arabadan böyle ses çıkmaz senin kattalizör boş olamaz dedi. Orada katalizörü boş olan bir araba dinletti bana sesle alakası yok. Üst oksijen sensörünü söker bakarız içi boşsa orda görünür dedi. Söktü ve sensör deliğinden baktık katalizör boş değil petekler var. hemde baya beyaz renkli kirli falan değil. Boş olsa burda petek olmaz dedi. Çok takıyosun arabanda her değer normal yakıt vs sadece sensör iki 0,70 lerde o da ciddi bişey değil dedi.

Benim handikapım kısa mesafeler kullandıgım için yakıt değerim yüksek. 70 km oldu benzin alalı ve ortalama hızım 15 km gösteriyor 70 km için.

Şimdi sorularım şunlar: Ustam araçta sorun yok diyor katalizör boş değil diyor ama yine de söküp baktırmam gerekir mi? Konum 1 oksijen sensöründen bakınca beyaz petekler görünüyor ve bu şekilde gerçekten içinin boş olmadıgını yada sorunlu olmadıgını anlayabilir miyiz? Eğer boşsa yada sorunluysa işçilik dahil muadil fiyatı 1500 tl verdi egzoscu. Malzeme aynı ama servisten orjinal alsan 4000 e alırsın dedi. Değişim yerine içini doldurmak da 300 tl daha ucuzmuş. orjinal katalizör içini doldurmak daha mı mantıklı olur?

Yada ustam sorun yok dedi ve bu şekilde binmeli miyim?
15km/h ortalama hızla 1.6 115hp aracın 8-9 litre yakması mümkün değil, 10 11lt/100km normal bence. Hatta istanbul için 12lt bile normal.

Ben aynı araçla 8 lt civarlarını yakaladığımda ortalama hızımın 28-29km/h altında olmadığını çok net hatırlıyorum. Fotoğraf bulup atarım tüketim ile ilgili.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip ve Kaan.
Batatay hocam Merhaba,
Sorunu çözebildiniz mi acaba ?Aynı sorun benim aracımda da var.Araç p0420 katalizör verimliliği düşük arızası veriyor.Aracın çekişinde veya yakıtında bir problem yok.Hatta az yakıyor bile diyebilirim.İstanbul da yaşıyorum yol bilgisayarı 8,4 lt gösteriyor.Ortalama hızım 25 km.
Obd ile bağlandığımda 1.sensör olması gerektiği gibi .0.5 ile 0.8v arasında dalgalanıyor fakat 2.sensör verileri rolantide sizdeki gibi 1.28 v sabit kalıyor.
Bir kaç egzozcuya gittim.direk katalizör değişecek veya içi boşaltılıp doldurulacak dediler.Ustama sordum.doldurma işi çok sağlıklı olmuyor yapılanlar geri geliyor dedi.Orjinal parça fiyatı şuan 8000 lira.Siz ne yaptınız acaba merak ettim.
 
Bu arada araç 2015 model astra 1.4 turbo 92000 km'de
 
Sanırım sorunu çözemeyen tek ben kaldım 😁 Fırsatını bulunca şu meşhur Opelci Nisa oto Hüseyin ustaya gidip ateşleme sistemini,katalizörü,oksijen sensörlerini vs.kontrol ettireceğim.O ne derse onu yapacağım.İkaz ışığının yanması canımı sıkıyor.Her 100 km'de bir silmektende gına geldi.Ama gitmeden önce aşağıdaki ürünü alıp bir deneyeceğim.Umarım faydası olur.

 
Sanırım sorunu çözemeyen tek ben kaldım 😁 Fırsatını bulunca şu meşhur Opelci Nisa oto Hüseyin ustaya gidip ateşleme sistemini,katalizörü,oksijen sensörlerini vs.kontrol ettireceğim.O ne derse onu yapacağım.İkaz ışığının yanması canımı sıkıyor.Her 100 km'de bir silmektende gına geldi.Ama gitmeden önce aşağıdaki ürünü alıp bir deneyeceğim.Umarım faydası olur.

Hocam merhaba peki sen çözebildin mi? Yapılan işlemler nelerdir?
 
Hocam merhaba peki sen çözebildin mi? Yapılan işlemler nelerdir?
Evet hocam çözüldü.Sorun oksijen sensöründe değilmiş.Gittiğim servisteki usta problemsiz oksijen sensörleri ile deneme yaptı.Maalesef 70 km sonra arıza lambası tekrar yandı.Sorunun katalitik konvertörde olduğuna emin olduk.Araç üzerindeki katalitik konvertör resmen dağılmıştı,içinde petek kalmamıştı.Çıkma sağlam bir katalitik konvertör ile değişim yaptık.Sorun çözüldü.Fakat senin aracın lpg li ise sorun %90 lpg kaynaklıdır..bu motorlar lpg ile çok uyumlu değiller.Zaten sıcak çalışmayı seven bir motor.Lpg ile daha da aşırı sıcaklıklara ulaşıyor.Bu durumda ister istemez bazı parçaların bozulmasına ve yıpranmasına neden oluyor.Senin katalitik konvertör sağlam olsa bile (çok ihtimal vermiyorum muhtemelen bozuktur.) lpg kaynaklı arıza lambası yine yanacaktır..Yenisi ile değişim yapsanda bir kaç aya kalmadan katalitik konvertör tekrar aşırı sıcaklıktan dağılacaktır..Aracı obd cihazına bağlayarak verdiği hata kodunu paylaşabilirsen daha sağlıklı yardımcı olmaya çalışırım edindiğim bilgiler ışığında.
Lpg ile kullanmaya devam edeceksen nacizane önerim katalitik konvertör sonrasındaki 2.ci oksijen sensörüne aşağıdaki aparatı taktırmandır..Eğer Katalitik konvertör kaynaklı arıza lambası yanıyorsa bu şekilde söndürebilirsin.Taktıktan sonra tekrar yanmayacaktır.Uzun vadede bozuk bir katalitik konvertör motora zarar verir mi bilgim yok fakat lpg nin verdiği zarardan daha fazlasını vermeyecektir.

 
  • Beğen
Tepkiler: dmitrisalarov
Evet hocam çözüldü.Sorun oksijen sensöründe değilmiş.Gittiğim servisteki usta problemsiz oksijen sensörleri ile deneme yaptı.Maalesef 70 km sonra arıza lambası tekrar yandı.Sorunun katalitik konvertörde olduğuna emin olduk.Araç üzerindeki katalitik konvertör resmen dağılmıştı,içinde petek kalmamıştı.Çıkma sağlam bir katalitik konvertör ile değişim yaptık.Sorun çözüldü.Fakat senin aracın lpg li ise sorun %90 lpg kaynaklıdır..bu motorlar lpg ile çok uyumlu değiller.Zaten sıcak çalışmayı seven bir motor.Lpg ile daha da aşırı sıcaklıklara ulaşıyor.Bu durumda ister istemez bazı parçaların bozulmasına ve yıpranmasına neden oluyor.Senin katalitik konvertör sağlam olsa bile (çok ihtimal vermiyorum muhtemelen bozuktur.) lpg kaynaklı arıza lambası yine yanacaktır..Yenisi ile değişim yapsanda bir kaç aya kalmadan katalitik konvertör tekrar aşırı sıcaklıktan dağılacaktır..Aracı obd cihazına bağlayarak verdiği hata kodunu paylaşabilirsen daha sağlıklı yardımcı olmaya çalışırım edindiğim bilgiler ışığında.
Lpg ile kullanmaya devam edeceksen nacizane önerim katalitik konvertör sonrasındaki 2.ci oksijen sensörüne aşağıdaki aparatı taktırmandır..Eğer Katalitik konvertör kaynaklı arıza lambası yanıyorsa bu şekilde söndürebilirsin.Taktıktan sonra tekrar yanmayacaktır.Uzun vadede bozuk bir katalitik konvertör motora zarar verir mi bilgim yok fakat lpg nin verdiği zarardan daha fazlasını vermeyecektir.

Hocam öncelikle cevabın ve ilgin için çok teşekkür ediyorum. Benim açtığım halihazırda bir konu var cevaplarıma girersen çıkar belki orayı da inceleyip rölantideki sorunun katalizör kaynaklı olup olmadığı konusunda fikrin varsa belirtebilirsen çok sevinirim.
Bunun yanında benim araçta zaten katalizör bomboş daha önce LPG kaynaklı yandı belirttiğiniz gibi. Ancak LPG'den ağzım yeterince yandığı için turbolu aracı LPG'li kullanmak gibi saçma bir iş yapmayarak benzinde kullanma kararı aldım. Hem servis aralıklarını uzatmak hem motor ve subapların ömrünü uzatmak için artık benzinde kullanıyorum.
Artık LPG de kullanmadığım için arıza lambası bazen sönüyor daha sonra yanabiliyor. Katalizör hala boş tabi. Arıza kodu da katalizör diyor. Oksijen sensörü hatası alıp almadığıma baktıracağım. Birkaç sorum olacak yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
  • Lpg ile kullanmayı düşünmüyorum bu yüzden benzinde kullanacak olursam ne önerirsiniz? Çıkma katalizör takmak mantıklı mı? Fiyatları çok yüksek geldi bu yüzden emin olamıyorum. Ne önerirsiniz? Değiştirmek bir anlam ifade eder mi siz memnun musunuz?
  • Çıkma katalizörden sonra alt devirler canlandı mı?
  • Oksijen sensörümü ve maf map sensörlerini uygun spreyle temizlemeyi düşünüyorum ardından ecu reset ile rölanti devrini toplamasını umuyorum aracın. Sizce bu işlem mantıklı mı ve daha önce bir işe yaradığına şahit oldunuz mu?
 
Geri
Üst