Oksijen Sensoru Temizlenir mi ?

boğazı temizletmiş ve bazı parçaları değiştirmişsin ama arac çok yakmaya devam ediyor. özellikle gaz kelebeği boğazında sök tak işlemi yapıldığında tech2 cihazı ile yapılması gereken iki kalibrasyon var. birisi gaz kelebeğinin sıfırlanması diğeride oksijenin veya lamda değerlerinin sıfırlanmasıdır. bunları yapmadıkça araç normal yakar hale gelmez.
Boğazda sök tak işlemi yapılmadı. Aracın üzerindeyken temizlendi. Daha sonra da baskı balatayı değiştirirken tedbir olsun diye usta Aküyü 1-2 saat çıkardı yani beyinde bir resetleme olmuş olmaz mı ?
 
Boğazda sök tak işlemi yapılmadı. Aracın üzerindeyken temizlendi. Daha sonra da baskı balatayı değiştirirken tedbir olsun diye usta Aküyü 1-2 saat çıkardı yani beyinde bir resetleme olmuş olmaz mı ?

eğer aracın B kasa corsa ise; temizleme işlemi için de yine o iki sıfırlama gerekli. sonuçta temizleme nedeni ile hava emiş durumunda ani değişiklik oluyor. bu değişime göre ecunun kendini yeniden adapte etmesi için o iki işlemin yapılması gerekir. akü sökerek olmaz. ecudaki eprom tamamen elektriksiz kalsa da dataları silinmiyor.

tech2 kullanmasını bilen birine git ve IAC blok diagramını yeniden kurdurmak istiyorum de bir de O2 bukle blok planını yeniden kurdurmak istiyorum de. olmaz öle şey ondan değildir filan diyeceklerdir ama şansını zorla bi şekilde bunu yaptırmadan normal yakmayacak araç emin olabilirsin. benim başımdan geçti bir yıl uğraştım sonunda meselenin bu olduğunu çözdüm ama opelin tüm teknik servis notlarını ezberledikten sonra tabi.

hatta daha sonda sana o ik işlemin tis2000 notlarından uygulama talimatını da gönderebilirim. veya bu forumda biyerlerde olması laazım bi aratırsan bulunur sanırım.
 
tis 2000'den

gaz kelebeği ayaralayıcısı veya gaz kelebeği potansiyometresinin sökülüp takılması veya değiştirilmesi durumunda, motor kumanda ünitesinde gaz kelebeğinin EPROM'daki adaptasyon (uyum) değerlerinin tech 2 ile silinmesi kesinlikle mecburidir. ilgili kontrol talimatına bakın.

1- IAC Blok Planı Tekrar Ayarlama Prosedürü.

Açıklama:
Gaz kelebeği ayarlayıcısının kayması, bu test sırasında (gaz kelebeği kapalı) öğrenildi ve kumanda cihazına kaydedildi. Bu, kumanda cihazının, gaz kelebeği sensorunun, gaz kelebeği ayarlayıcısının ya da komple gaz kelebeği mahfazasının yenilenmesi ya da sökülmesi durumunda gereklidir.

İş talimatı:

•Kontak AÇIK
•Motor ÇALIŞMIYOR
•Gaz pedalına basılmamış
•İlave fonksiyonları çağırmak için sistem ana menüsünde ilgili düğmeye bastırın, istenen testi seçin ve ENTER ile onaylayın. Teşhis test cihazının talimatlarına uyun.
•Haritayı sıfırlamak için ilgili dokunmatik tuşa basınız.
•Ateşlemeyi AÇINIZ ve KAPAYINIZ

2- O2-Bukle Blok Planı Tekrar Ayarlama Prosedürü.

•Motor rölantide çalışıyor, normal çalışma sıcaklığı
•Gaz pedalına basılmamış
•İlave fonksiyonları çağırmak için sistem ana menüsünde ilgili düğmeye bastırın, istenen testi seçin ve ENTER ile onaylayın. Teşhis test cihazının talimatlarına uyun.
•Haritayı sıfırlamak için ilgili dokunmatik tuşa basınız.

Açıklama:

Bu tarzda motor örnek parametreleri normale geri alınır. Örnek parametreler, ilgili ayar devresinin kısa ve uzun süreli davranışlarını gösterirler. Bu ayar devresinde bir arıza çıkarsa örnek değerler normal değerlerden sapma gösterir. Ayar devresi içindeki ilgili arızanın düzeltilmesinden sonra örnek parametreler otomatik olarak tekrar normal değerlere ayarlanırlar. Bu işlem hiç şüphesiz birçok dakika devam edebilir. Bu geri alma fonksiyonu çerçevesinde parametreler derhal normal değerlere geri alınırlar. Buna rağmen, hemen ardından ilgili ayar devresini test etmek için motor bir süre daha çalıştırılmalıdır.

Açıklamanın açıklaması:

Bu işlemler ile hava yakıt karışımını oluştumak için kullanılan ecu parametreleri standart ayarlara geri döndürülür. aracın kullanımı esnasında bu parametreler, hava yakıt karışımı sistemindeki kısa ve uzun süreli değişikliklere göre örnek değerler olarak sürekli yeniden oluşturulurlar. hava yakıt karışımı sisteminde bir arıza meydana geldiğinde, bu örnek değerler, standart ayarlara göre sapma gösterirler. hava yakıt sistemindeki arızanın düzeltilmesinden sonra, sonradan oluşturulmuş örnek değerler, otomatik olarak tekrar standart değerlere ayarlanırlar ama bu ayar uzun süre devam edecektir. bu geri alma fonksiyonu sayesinde örnek değerler derhal standart değerlere geri alınırlar. standart değerler geri dönüşün ardından, hava yakıt karışımı oluşturma sistemi örnek parametrelerinin elde edilmesi için motor bir süre daha çalıştırılmalıdır.



alıntıdır!!
 
Son düzenleme:
boğazı temizletmiş ve bazı parçaları değiştirmişsin ama arac çok yakmaya devam ediyor. özellikle gaz kelebeği boğazında sök tak işlemi yapıldığında tech2 cihazı ile yapılması gereken iki kalibrasyon var. birisi gaz kelebeğinin sıfırlanması diğeride oksijenin veya lamda değerlerinin sıfırlanmasıdır. bunları yapmadıkça araç normal yakar hale gelmez.

Geçen hafta normal bakım sırasında imzamdaki 99 model aracımın boğaz kelebeği sökülüp temizlendi ve yerine takıldı. Bu araçta da aynı kalibrasyonları yaptırmak gerekli midir? Teşekkürler.
 
abi ben araştırdım bizim arabaların üstündeki en gereksiz şey oksijen sensörüymüş yani yenisini takmaya gerek yok :D
 
Astra G Oksijen Sensoru

Merhaba,
Oksijen sensörü arızası hakkında yardımcı olursanız seviniri.Araç 2000 Model ASTRA G.Araç göstergeden uyarı verince servise götürdüm aracı bilgisayara bağladılar oksijen sensörü arızası var dediler.Bunu değiştirince sorun gidermi dedim.Bu sensör arızasının yanıltıcı olabileceğini sorunun kateletik konvertorden dolaylı olarak kaynaklanabileceğini söylediler !! Tabii bende sensörü değiştirmedim ve çıktım.Araştırdığım kadarı ile Kataletik konvertöre gerçekten buna sebep olabiliyormuş bende bu cihazı çıkarttırdım yerine bunun yerine takılabilen susturucu gibi birşey takıldı.Araçta görünür düzeyde bir performans artışı oldu.Aslında eskisinden daha iyide oldu diyebilirim.Fakat bizim uyarı ışığı yine yanıyor.Benim ilgimi çeken motor çok ısınmış iken ve yokuş yukarı 110 km ve yukarı suratta yanması.Düz yolda 190km giderken hiçbir uyarı almıyorum.Sorun yokuş yukarı çıkarken oluşuyor.Serviste Oksijen Sensörüne para vermek sorun değil fakat arıza devam ederse boşu boşuna para vermiş olacağız.
Önerisi olan arkadaş varsa ve paylaşırsa sevinirim.Selamlar.
 
eğer aracın B kasa corsa ise; temizleme işlemi için de yine o iki sıfırlama gerekli. sonuçta temizleme nedeni ile hava emiş durumunda ani değişiklik oluyor. bu değişime göre ecunun kendini yeniden adapte etmesi için o iki işlemin yapılması gerekir. akü sökerek olmaz. ecudaki eprom tamamen elektriksiz kalsa da dataları silinmiyor.

tech2 kullanmasını bilen birine git ve IAC blok diagramını yeniden kurdurmak istiyorum de bir de O2 bukle blok planını yeniden kurdurmak istiyorum de. olmaz öle şey ondan değildir filan diyeceklerdir ama şansını zorla bi şekilde bunu yaptırmadan normal yakmayacak araç emin olabilirsin. benim başımdan geçti bir yıl uğraştım sonunda meselenin bu olduğunu çözdüm ama opelin tüm teknik servis notlarını ezberledikten sonra tabi.

hatta daha sonda sana o ik işlemin tis2000 notlarından uygulama talimatını da gönderebilirim. veya bu forumda biyerlerde olması laazım bi aratırsan bulunur sanırım.

hocam bu kayıt çok eskide kalmış ancak bu işlemi opcom ile yapıp yapamayacağımı sormak istiyorum
 
Geri
Üst