önden cekismi yoksa arkadan itisli arabami?

geçin allahaşkına kış şartları muhabbetlerini..
motor güçsüzse büsürü alet edevatın arkaya gönderilmesi yerine önde derli toplu durmaları olan gücü daha iyi kullanmalarını ve daha az benzin sarfiyatı sağlar
motor daha güçlüyse arkadan itiş tercih edilir çünkü arabanın ön tekerlekleri hem yön vermekle hemde aracı hızlandırmakla başa çıkamaz.
ve arkadan itiş her zaman çok çok çok daha zevklidir.viraj performansın artar mesela.
opel mühendislerinin hala opc ler gibi gerçekten çok güçlü araçları önden çekişle ziyan ettiklerini merak ediyorum..
kendi arabamda bile arkadan itiş olsa müthiş bir eğlence olacağını düşünüyorum(düşünmeyi geç eminim)
 
Son düzenleme:
bence önden çeker daha iyi zaten eskiye bakarsak öküz arabaları bile önden çeker :D:D:D
 
....., ic mekanda yer daha genistir 'suft olamadigindan',........... ;)

şimdi anladığım kadarıyla suft tan kastın şaft galiba eğer doğru anlamışsam malumunuz şu anda kullanılan birçok önden çekişli arabada sanki arka tekere aktarma organları varmış gibi arka koltuk ayak koyma yerlerinin ortasında çıkıntı vardır.. o yüzden bu noktada sana katılmıyorum...:(

ancak şahsi fikrim önden çekiş araç kullanmanın daha kolay ve ekonomik olduğudur..
 
şimdi anladığım kadarıyla suft tan kastın şaft galiba eğer doğru anlamışsam malumunuz şu anda kullanılan birçok önden çekişli arabada sanki arka tekere aktarma organları varmış gibi arka koltuk ayak koyma yerlerinin ortasında çıkıntı vardır.. o yüzden bu noktada sana katılmıyorum...:(

ancak şahsi fikrim önden çekiş araç kullanmanın daha kolay ve ekonomik olduğudur..
arkadan itişli arabalarda arka koltuk alanı daha dardır ama gerçekten
 
4 çeker diye bi teknoloji warken zayıf arkadan çekiş ten banane :D
 
onden cekisli araclar limitleri zorlandiginda onden kayma egilimi (understeer) gosterirler, arkadan itisli araclar ise arkadan kayma egilimi (oversteer)..
arkadan kayma egilimini eger tecrubeli ve kullandiginiz aracin limitlerini bilip ona aliskin iseniz kontrol edebilirsiniz..fakat onden kayma egilimi oldugu zaman toparlamaniz araca aliskin ve limitleri bilseniz bile oldukca zordur hatta cogu zaman sansa kalir..
4 tekerden cekisli araclarda ise grip yani yolda lastiklerin tutusu oldukca yuksektir, daha seri kalkarlar fakat limitleri cok zorlandiginda hem onden yada hem arkadan hatta bazen ikisi ayni anda kayma egilimi gosterebilirler (aracin agirlik dagilimina yada o anlik difransiyel secenegine gore). genelde bi cogu 4 tekerden cekis sistemine sahip araclarda difransiyel secenegi oluyor, %40 on %60 arka yada %60 on %40 arka gibi..
fakat bunu degistiren ve 4 tekerden cekisi bir sanat haline getiren aracta yok degil (2005 veya ustu Mistubishi Lancer Evo 8 veya 9). Arac limitleri zorlandiginda, beyin vasitasiyla gerektiginde tek tekerden cekis sistemine bile gecebiliyor yani en uygun olan cekis neyse o an o oluyor ve siz bunu power slide (4 tekerde ayni anda virajda kayma egilimi) yaparken bile hissetmiyorsunuz. Boylelikle aracla kaza yapmak imkansiz gibi birsey oluyor.
Gunumuzde bazi muhendislerin ve uzmanlarin yaptiklari arastirmaya gore onden cekisli bir aracin virajda yol tutusunun iyi olabilmesi icin kaldirabilecegi en yuksek guc 200 beygir civaridir..Eger 200 beygirden yuksek olucaksa arkadan itisli yada 4 tekerden cekisli sistem tavsiye edilir.
Fakat otomobil ureticileri bunlari cogu zaman dikkate almadan arac uretebiliyor.Mesela bu problemden yakinan Opel'in 2 adet araci var birisi Opel Astra GTC 2.0 Turbo OPC (240 bg) digeride Opel Vectra GTS 2.0 Turbo OPC (280 bg). Iki aracinda viraj kabiliyetleri iyi degil hatta cok hafif zorlandiginda dahi hem onden kayma hemde arkadan kayma egilimleri gosterebiliyorlar. Fakat duz yolda hizlanmada her iki aracta birer yol roketi..
Onemli olan aracin ne kadar guclu oldugu degil, sasenin ve yuruyen aksamin o gucu ne kadar iyi yola iletebildigidir.
Pirelli'nin slogani gibi;
Kontrolsuz guc,guc degildir.
 
Geri
Üst