önden cekismi yoksa arkadan itisli arabami?

eger bmw alicak paran varken, hale opel suruyorsan, o zaman gercek opelcisindir. bu durumda senin mecburiyetten opel surdugunu anliyoruz

son zamanlarda opelden soğumaya başladım. arada arıza lambası yanıyo sinirim bozuluyo :mad: asıl bi sebep daha var. bi iki ay evvel abim ufak bi kaza yaptı astrayla. 1, viteste dur kalk yaparken dalgınlıkla bi vurmuş. çok yawas yani. tampon çatladı. üstüne bi de radyotor fanının alüminyum bi kapağı varmış o çatladı. dedim ki 2, viteste çarpsaymış radyotor delinecekmiş. tamponun içinde koruyucu bi çelik bar veya benzeri bişi olmaması benim sinirimi bozdu. euroncap testlerinde aracların sağlamlık derecesi, içindeki canlının sağ çıkmasıyla doğru orantılı oluyo, ki mantıklı. ama boyle ufak kazalarda fazla hasar çıkmamasıyla ilgilenilmiyo.

bi de konu bu önden çekiş/arkadan itiş olayı olunca bmw öne cıkıyo aklımda. önden çekişli arabada gaza gelip yuksek devirlerde performans kullanımda patinaja düşme halinde önden kayıyo arac. kontrolu kaybetme ihtimali yuksek. ama arkadan itişli arabada kontrolu sağ ayagınızda hissediyosunuz. hem güç hem kontrol istiyorum. mercedes kıro geliyo. e kalıyo bmw :D

Allah herkesin gönlüne göre versin
 
son zamanlarda opelden soğumaya başladım. arada arıza lambası yanıyo sinirim bozuluyo :mad: asıl bi sebep daha var. bi iki ay evvel abim ufak bi kaza yaptı astrayla. 1, viteste dur kalk yaparken dalgınlıkla bi vurmuş. çok yawas yani. tampon çatladı. üstüne bi de radyotor fanının alüminyum bi kapağı varmış o çatladı. dedim ki 2, viteste çarpsaymış radyotor delinecekmiş. tamponun içinde koruyucu bi çelik bar veya benzeri bişi olmaması benim sinirimi bozdu. euroncap testlerinde aracların sağlamlık derecesi, içindeki canlının sağ çıkmasıyla doğru orantılı oluyo, ki mantıklı. ama boyle ufak kazalarda fazla hasar çıkmamasıyla ilgilenilmiyo.

bi de konu bu önden çekiş/arkadan itiş olayı olunca bmw öne cıkıyo aklımda. önden çekişli arabada gaza gelip yuksek devirlerde performans kullanımda patinaja düşme halinde önden kayıyo arac. kontrolu kaybetme ihtimali yuksek. ama arkadan itişli arabada kontrolu sağ ayagınızda hissediyosunuz. hem güç hem kontrol istiyorum. mercedes kıro geliyo. e kalıyo bmw :D

Allah herkesin gönlüne göre versin

duz yolda onden cekisli cok yuksek guclu yada gucsuz farketmez, bi araci onden kayma yaptigi zaman (patinaj esnasinda) toplamak ve kontrol etmek kolaydir fakat yuksek hizlarda yani limitlerde viraja girdiginizde tehlikelidir..fakat arkadan itisli arac cok daha fazla tecrube ister.ne kadar tecrubelisin bilmiyorum ama umarim bu konuda kotu bi olay yasamazsin..arkadan itisli arac virajda kontrolu kaybettigi anda bi yere kadar toplanabilir tabi cok tecrubeli ve araci biliyorsaniz..fakat arac sapittigi anda yani kafasina estigi yone dogru gitti andan itibaren is sansa kalir yani krali gelse toplayamaz..fakat onden cekisli arac kayma egilimi gosterirse virajda (dusuk guclu) hafif gaz vererek hatta duruma gore kesip tekrar vererek bile toparlayabilirsiniz..
iki surucu olsun, ikiside tecrubesiz, biri onden cekisli aracta digeri ise arkadan itisli aracta (iki aracta 110 bg civari olsun), aracla limitlerde viraja girdiklerinde ve limitler zorlandiginda onden cekisli arac arkasini kaydirsa bile virajdan sag saglim cikacaktir fakat arkadan itisli arac facia yasayabilir..cunku fizik kanuna gore onden surekli bir cekis olursa yalnis bir hareket yapilmadigi surece arac kendini (bi yere kadar) toparlayacaktir..fakat arkadan itisli aracta aracin kendi kendini toplamasi diye bir olanak yoktur, tamamen surucuye kalir butun marifet yani pilotajdadir..
umarim anlatabilmisimdir :D
 
aşk önden çekişlidir prestij arkadan 4 çeker olunca hem aşık olursunuz hemde prestij sahibi bilmem anlatabildimmi :)
 
duz yolda onden cekisli cok yuksek guclu yada gucsuz farketmez, bi araci onden kayma yaptigi zaman (patinaj esnasinda) toplamak ve kontrol etmek kolaydir fakat yuksek hizlarda yani limitlerde viraja girdiginizde tehlikelidir..fakat arkadan itisli arac cok daha fazla tecrube ister.ne kadar tecrubelisin bilmiyorum ama umarim bu konuda kotu bi olay yasamazsin..arkadan itisli arac virajda kontrolu kaybettigi anda bi yere kadar toplanabilir tabi cok tecrubeli ve araci biliyorsaniz..fakat arac sapittigi anda yani kafasina estigi yone dogru gitti andan itibaren is sansa kalir yani krali gelse toplayamaz..fakat onden cekisli arac kayma egilimi gosterirse virajda (dusuk guclu) hafif gaz vererek hatta duruma gore kesip tekrar vererek bile toparlayabilirsiniz..
iki surucu olsun, ikiside tecrubesiz, biri onden cekisli aracta digeri ise arkadan itisli aracta (iki aracta 110 bg civari olsun), aracla limitlerde viraja girdiklerinde ve limitler zorlandiginda onden cekisli arac arkasini kaydirsa bile virajdan sag saglim cikacaktir fakat arkadan itisli arac facia yasayabilir..cunku fizik kanuna gore onden surekli bir cekis olursa yalnis bir hareket yapilmadigi surece arac kendini (bi yere kadar) toparlayacaktir..fakat arkadan itisli aracta aracin kendi kendini toplamasi diye bir olanak yoktur, tamamen surucuye kalir butun marifet yani pilotajdadir..
umarim anlatabilmisimdir :D
walla hocam çok güzel anlatmıssın. arkadan itişlide şahinden ileri gidemediğim için bişi diyemiicem :D şöförlüğüme reflekslerime ve yeteneğime güvenirim ama tabi ki hiç bir zaman tamamen usta şöför olunmaz bence. her zaman öğrenilecek bişiler vardır. daha çok şeyim var öğrenilecek.

ama arabayı tanımak gerçekten cok önemli. istenmeyen durumlarda ne yapacağınızı bilmek, daha önce o durumları kasıtlı yaratmaktan, bi nevi denemeler yapmaktan geciyo bence. arabanızın limitlerini bilmek, onunla bütünleşmek çok önemli. bunun yararını gördüğüm ve farkını farkettiğim bi iki olay olmuştu :D

ama galiba 4x4 en iyisi. bi onu denemedim :D:D
 
Alişkanlik meselesi ben önden çekişliyi tercih ederim ikisininde kendine has avantajlari var.
 
yaa boşverin önden çekişli araçları koca kamyonlar var tonlarca yük taşıyorlar hangisi önden çekişli bilen var mı?
 
Kamyonla otomobilin kategorisi ayrı aynı kefeye koymayalım bence.
 
Geri
Üst