önden cekismi yoksa arkadan itisli arabami?

onden cekisli araclar limitleri zorlandiginda onden kayma egilimi (understeer) gosterirler, arkadan itisli araclar ise arkadan kayma egilimi (oversteer)..
arkadan kayma egilimini eger tecrubeli ve kullandiginiz aracin limitlerini bilip ona aliskin iseniz kontrol edebilirsiniz..fakat onden kayma egilimi oldugu zaman toparlamaniz araca aliskin ve limitleri bilseniz bile oldukca zordur hatta cogu zaman sansa kalir..
4 tekerden cekisli araclarda ise grip yani yolda lastiklerin tutusu oldukca yuksektir, daha seri kalkarlar fakat limitleri cok zorlandiginda hem onden yada hem arkadan hatta bazen ikisi ayni anda kayma egilimi gosterebilirler (aracin agirlik dagilimina yada o anlik difransiyel secenegine gore). genelde bi cogu 4 tekerden cekis sistemine sahip araclarda difransiyel secenegi oluyor, %40 on %60 arka yada %60 on %40 arka gibi..
fakat bunu degistiren ve 4 tekerden cekisi bir sanat haline getiren aracta yok degil (2005 veya ustu Mistubishi Lancer Evo 8 veya 9). Arac limitleri zorlandiginda, beyin vasitasiyla gerektiginde tek tekerden cekis sistemine bile gecebiliyor yani en uygun olan cekis neyse o an o oluyor ve siz bunu power slide (4 tekerde ayni anda virajda kayma egilimi) yaparken bile hissetmiyorsunuz. Boylelikle aracla kaza yapmak imkansiz gibi birsey oluyor.
Gunumuzde bazi muhendislerin ve uzmanlarin yaptiklari arastirmaya gore onden cekisli bir aracin virajda yol tutusunun iyi olabilmesi icin kaldirabilecegi en yuksek guc 200 beygir civaridir..Eger 200 beygirden yuksek olucaksa arkadan itisli yada 4 tekerden cekisli sistem tavsiye edilir.
Fakat otomobil ureticileri bunlari cogu zaman dikkate almadan arac uretebiliyor.Mesela bu problemden yakinan Opel'in 2 adet araci var birisi Opel Astra GTC 2.0 Turbo OPC (240 bg) digeride Opel Vectra GTS 2.0 Turbo OPC (280 bg). Iki aracinda viraj kabiliyetleri iyi degil hatta cok hafif zorlandiginda dahi hem onden kayma hemde arkadan kayma egilimleri gosterebiliyorlar. Fakat duz yolda hizlanmada her iki aracta birer yol roketi..
Onemli olan aracin ne kadar guclu oldugu degil, sasenin ve yuruyen aksamin o gucu ne kadar iyi yola iletebildigidir.
Pirelli'nin slogani gibi;
Kontrolsuz guc,guc degildir.


mükemmel bi açıklama olmuş. tesekkurler

dun gece gaza gelip :) arabayı yuksek devirlerde kullandıgım anlarda iki kez belirgin önden kayma yaşadım. bilhassa 5000-6000 devirlerde vites buyuturken oluyo bu. mantıklı da ztn.
biri anıttepe kavşagından eskişehir yoluna doğru çıkışta kalkıştan sonra 2ye atarken oldu. diğeri bilkentte rampa yukarı çıkarken 2den 3e atarken. ayagını hafif gazdan çekince kontrol ediyosun ama yine de tehlikeli bi olay gerçekten de.
hakikatten arkadan itişin gözünü seveyim. her türlü limitleri zorlayabiliyosun ve kontrolu elinde hissediyorsun.

param olunca bmw alcam :)
 
önden çekerlilerin özellikle tiponun bir mercedesi karda geçmesinin tek sebebi şöfördür. Arkadaşın dediği gibi 7-8 milyarlık tiponun açacağı masrafla 70-80 milyarlık Mercedes, BMW nin açacağı masraf bir değildir. karda her zaman arkadan itiş daha iyidir. hem önden çekiş hemde arkadan çekiş araca sahibim, karda önden çekerle arkadan itişi geçemezsin: tecrübeyle sabittir!
 
her zaman için önden çekiş derim...
 
tabiyki arkadan çekişli araba ama spor olanlarına maddi gücüm yetmiyor yoksa bitane bmw 3.30 ci fena olmaz hani :)
 
ben hayatımın yarsını doğuda geçirmiş bir insanım ve her ne şekilde olursa olsun karda önden çekişli bir araçtan iyi olamaz arkdan itişli bir araççç..
ayrıca benm kllandığım hiçbir araç önden kayma eğilimi yaşatmadı bana ya da bu tecrübe diyebiliriz... arabanı tanırsan ona göre davranırsın ve kayacağı yeride bilirsin... ve ona göre davranırsın..
 
4x4 .....
 
opc 280hpdir zaten 250 hpye kadar önden çekiş avantajlı sonrası aktarma problemleri yaşatıyor ama 250 den sonra arkadan itiş ağırlık merkezi arkaya yöneliyor doğal olarak 4*4 her zaman süper hehe istediğin gibi ayarla 40:60 50:50 mükemmel olmaz mı hem yanla hem her koşulda yolda kal
 
Geri
Üst