Opel 1.6 cdtı Motorlardaki Triger Ses Sorunu

Turgay.Türk

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
31 Ağu 2021
Mesajlar
32
Tepkime puanı
63
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Öncelikle herkese iyi akşamlar kendi aracımdaki ve tüm Opel 1.6 cdtı araçlardaki ilk çalıştırma ve devamında belirli bir müddet sonra kendiliğinden geçen triger sesi probleminin çözümü üzerine araştırma yaptığını ve büyük oranda sorunu çözdüğünü belirten esnaf arkadaşımızın kendi aracımda bunu denemesine izin verdim uygulama sonuçlarını eğer çözüm olursa sizlerede bilgilendirmeye çalışacağım bilginize
 
Merhabalar, yapılan işlemi biliyormusunuz ? Tam olarak ne yapıldı, ben kendi aracımda geçen bakımda Liqui Moly yağ kullanarak sesi kestim. Yaklaşık 2000 km civarındadır ses gelmiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: cagatay16 ve Kaan.
Merhabalar, yapılan işlemi biliyormusunuz ? Tam olarak ne yapıldı, ben kendi aracımda geçen bakımda Liqui Moly yağ kullanarak sesi kestim. Yaklaşık 2000 km civarındadır ses gelmiyor.
2 bakımdr liqui moly yağ kullanıyorum yinede calştrmalarda zincir sesi duyuyirm saniyelik🤦
 
  • Beğen
Tepkiler: radef
2 bakımdr liqui moly yağ kullanıyorum yinede calştrmalarda zincir sesi duyuyirm saniyelik🤦

O zaman bende de bir süre sonra başlar sanırım :)
 
Dün yağ değişimi yaptım liqui moly koydum, kontağı çevirip hiç beklemeden marş yaptım 3 4 saniye sağlam zincir sesi geldi sonra zincirin olduğu bölge yağlandı belli ses kesildi , ben kontağı çevirip o incecik çınlama tiz ses (kızdırma olabilir) kesilene kadar bekleyip çalıştırıyorum , tamamen yağlanma ile ilgili bir durum bence çok takılmamak gerek
 
Dün yağ değişimi yaptım liqui moly koydum, kontağı çevirip hiç beklemeden marş yaptım 3 4 saniye sağlam zincir sesi geldi sonra zincirin olduğu bölge yağlandı belli ses kesildi , ben kontağı çevirip o incecik çınlama tiz ses (kızdırma olabilir) kesilene kadar bekleyip çalıştırıyorum , tamamen yağlanma ile ilgili bir durum bence çok takılmamak gerek
Aracı yaklaşık 50 bin km kullanıyorum Liqui Moly 4600 yağdan başka yağ kullanmadım aldığımdan bu zamana kadar sorunu çözmüyor kısacası ne işlem yaptığını tam olarak bilmiyorum ancak aracımı tamircime yapacağı işlem için bırakamadım işlerim olduğu için benden rica etti denemesini yapalım senin araçta diye Bende kabul ettim bu araçlarda bu sorun üretimsel bir sorun ancak Opel bunu kabul etmiyor zinciri değiştirmek bile çözüm değil set halinde değişen zincir bile belirli bir km yada zaman sonra ses yapıyor tamircim sadece yağ basıncı ile alakalı olduğundan bahsetti halledeceğini söyledi aracımı kendisine bırakıp deneyeceğiz ve sorunun çözülmesi halinde şahsım adına Opel Türkiye ve yetkili distribütör kimse yasal yollarla hakkımı arayacağım buradan sizlere bilgi paylaşımı yapacağım iyi yağ kullanmak sorunun geciktiriyor kabul ediyorum ancak başlarda gelen zincir sesi nedeni ile bir süre sonra peletler kırılıyor kurma dişlisi bozuluyor dişli aralarına giren pellet parçaları dişlileri yiyor ve bu sesi sürekli ve her motor devrinde yapar hale geliyor ustamın yapacağı deneme sorunu giderirse bilgilendirme yapacağım teşekkür ederim
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: drtishka ve omeroz
Aracı yaklaşık 50 bin km kullanıyorum Liqui Moly 4600 yağdan başka yağ kullanmadım aldığımdan bu zamana kadar sorunu çözmüyor kısacası ne işlem yaptığını tam olarak bilmiyorum ancak aracımı tamircime yapacağı işlem için bırakamadım işlerim olduğu için benden rica etti denemesini yapalım senin araçta diye Bende kabul ettim bu araçlarda bu sorun üretimsel bir sorun ancak Opel bunu kabul etmiyor zinciri değiştirmek bile çözüm değil set halinde değişen zincir bile belirli bir km yada zaman sonra ses yapıyor tamircim sadece yağ basıncı ile alakalı olduğundan bahsetti halledeceğini söyledi aracımı kendisine bırakıp deneyeceğiz ve sorunun çözülmesi halinde şahsım adına Opel Türkiye ve yetkili distribütör kimse yasal yollarla hakkımı arayacağım buradan sizlere bilgi paylaşımı yapacağım iyi yağ kullanmak sorunun geciktiriyor kabul ediyorum ancak başlarda gelen zincir sesi nedeni ile bir süre sonra peletler kırılıyor kurma dişlisi bozuluyor dişli aralarına giren pellet parçaları dişlileri yiyor ve bu sesi sürekli ve her motor devrinde yapar hale geliyor ustamın yapacağı deneme sorunu giderirse bilgilendirme yapacağım teşekkür ederim
Biz teşekkür ederiz sonuçları bekliyoruz
 
Fiatta bu motorlar kayışlı opelde zincirli belki sonradan zincire çevridiği için sorun ortaya çıkıyor olabilir. Yurtdıında kayışa dönenler vardı burda yapabilirler mi bilmem Fakat bu seferde triger periyordu 120 binde 60 bine düşüyor.

Ben 1.6 60 bin küsür kmdeki bir aracın trgerini değiştirdiğimde gergi sona gelmiş ve zincir gevşemişti. Yani kliometreden çok kullanım şekilde etkiliyor. Aynı şekilde kendi 1.3 aracım 100 binde gergi en sonradaydı değiştirirken. Ses bu yüzdende gelebilir.

İkinci sorunsa zincirin ses yapma nedeni gerginin tam gerememesi. Gergi yağ basıncıyla çalışıyor.
 
Zincir değişirken sadece zincir ve takozlar olursa o çözüm olmaz değişirken GM olarak komple kit değişmeli ve mutlak ama mutlak yağ pompa zinciride ve bütün dişliler yenilenmeli bir dişli veyahut parça değişmesin o araç kısa vadede ses yapmaya mahkumdur ve çok iyi temizlenmeli zincir sökülünce o kısım gerekirse Altan piston icleride iyice temizlenmeli eski yağdan arındırılabildiği kadar temizlenmeli
 
  • Beğen
Tepkiler: cagatay16
Bu sesi duyduğunuz zamanlarda yağ çubuğu seviyesi kontrolü yapıyor musunuz arkadaşlar? Ben de kendimce bir deneme yapıyorum da verdiğiniz cevaplar istatistiki verilerimi oluşturmuş olacak. 2 bakımdır liqui moly toptec 4600 kullanıyorum. Mart 2021'den beri bende zincir sesi olmadı, sizlere paylaşmak için de Allah ömür verir kısmet ederse Mart 2022'yi (o tarihe kadar sesi duymamayı ümit ederek😊) bekliyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: cagatay16 ve Kaan.
Geri
Üst